Nvidia kan förbereda Geforce RTX 2070 Ti

Trädvy Permalänk
Inhibitor
Registrerad
Dec 1999

Nvidia kan förbereda Geforce RTX 2070 Ti

Efter släppen av Geforce RTX 2080 Ti, RTX 2080 och RTX 2070 framgår att Nvidia kan komma att kila in en modell mellan de senare, något som skulle göra det trångt i prestanda- och prisstegen.

Läs hela artikeln här

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011

Snurrigt värre..

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hässleholm
Registrerad
Feb 2005

Det känns ju lönt.

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 2700X ] [ Asus 1080 ROG Strix ] [ Asus Crosshair VI Hero]
[ 16GB G.Skill FlareX CL14 3400Mhz DDR4 ] [ Samsung 960 EVO 500GB + Samsung 850 Pro 256GB ] [ Logitech G933 ] [ Corsair H115i ] [ Win10 x64 Pro ] 3dMark 19.263p CPU-Z

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Jun 2012
Trädvy Permalänk
Chefredaktör
Jacob Hugosson
Plats
Gävle
Registrerad
Okt 2007

Det står också i nyheten med skärmdump på det du länkar.

Skellefteå med omnejd – missa inte SweClockers Meet & Geek den 9 november! Kontaktas enklast via PM, nyhetstips skickas helst genom SweClockers kontaktformulär. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hässleholm
Registrerad
Jun 2011

@Jacob: allt för clickbait rubriker

Trädvy Permalänk
Chefredaktör
Jacob Hugosson
Plats
Gävle
Registrerad
Okt 2007

@agitax Det vore inte första gången någon dementerar uppgifter som stämmer men ännu inte är officiella, snarare tvärtom. Om det stämmer att Nvidia filar på ett Geforce RTX 2070 Ti är det givetvis intressant på SweClockers. Osäkerheten är i och med Gigabytes uttalande också varför jag skrev "kan förbereda" istället för "förbereder". Men visst, vi kan kalla det clickbait.

Skellefteå med omnejd – missa inte SweClockers Meet & Geek den 9 november! Kontaktas enklast via PM, nyhetstips skickas helst genom SweClockers kontaktformulär. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Apr 2002
Skrivet av Jacob:

@agitax Det vore inte första gången någon dementerar uppgifter som stämmer men ännu inte är officiella, snarare tvärtom. Om det stämmer att Nvidia filar på ett Geforce RTX 2070 Ti är det givetvis intressant på SweClockers. Osäkerheten är i och med Gigabytes uttalande också varför jag skrev "kan förbereda" istället för "förbereder". Men visst, vi kan kalla det clickbait.

Fast det känns ändå orimligt att kortet skulle komma så tätt inpå lanseringen av de andra 20-korten. Däremot blev rubriken lite rolig tycker jag. "Nvidia kan förbereda 2070 Ti". Finns det någon som inte tror på att ett sådant kort kommer att se dagens ljus? :> Förutsatt att de får ordning på yieldsen skulle jag tippa att de lanserar det så snart AMD kontrat med sina kort.

..:: trickeh2k ::.. https://youtube.com/c/trickeh2k Windows 10 Pro - i7 8700k (delid) @ 5Ghz - ASUS Prime Z370-A - 16GB G.Skill Trident Z DDR4 CL14 3000Mhz - Corsair AX860i - EVGA GTX 1080Ti FTW3 Hydrocopper - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/SteelSeries Sensei RAW Rubberized - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, 3TB Seagate Barracuda - ASUS Xonar DX - ASUS Strix 7.1 Gaming Headset - Corsair 750D - Custom water loop

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2010

Märklig segmentering om det visar sig vara sant. Hade trott att "2080+" (fullfjädrad TU104) eller liknande skulle vara på G. Och fullfjädrad TU102. Hur är det med yieldsen egentligen

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2015
Skrivet av Jacob:

Det är väl bara att pilla in Rykte: innan rubriken så även forumets brobärare inser att det är spekulation snarare än skitsnack.

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mora
Registrerad
Jan 2011

Om ett 2070TI kom ut nu skulle kortet behöva ha prestanda mellan 2070 och 2080. Och vem tusan skulle köpa ett sådant kort?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hässleholm
Registrerad
Jun 2011

@Jacob: nä det är lungt ingen bashing från min sida. Men sånna här trådar har ni på senare trendat med "Rykte:" tag i början av rubriken. Fast kanske hade vatt att sno nån annans skribents gimmick

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halland
Registrerad
Okt 2013
Skrivet av Tekoppar:

Om ett 2070TI kom ut nu skulle kortet behöva ha prestanda mellan 2070 och 2080. Och vem tusan skulle köpa ett sådant kort?

Beror väl på vad man är ute efter och vad det kostar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Feb 2011

Med tanke på vad 2080-korten kostar så tycker jag det är rimligt att de så småningom får ett överskott av kretsar, och för att då kunna sälja dem kan de banta dem lite och vips så är 2027TI ett faktum. Priset tror jag inte speler någon roll. Nvidia har redan bevisat att folk på full alllvar är OK med ett graffekort för 14 000Kr.

Första inlägget i en tråd är sällan relevant när tid har förflutit. Vänligen svara på mitt senaste inlägg i tråden, inte det första, annars blir det kass. http://ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2004
Skrivet av Ozzed:

Med tanke på vad 2080-korten kostar så tycker jag det är rimligt att de så småningom får ett överskott av kretsar, och för att då kunna sälja dem kan de banta dem lite och vips så är 2027TI ett faktum. Priset tror jag inte speler någon roll. Nvidia har redan bevisat att folk på full alllvar är OK med ett graffekort för 14 000Kr.

Saken är, att alla vill göra en Apple. Ta allra mest betalt för likvärdig hårdvara. Bara att kolla på Apples lönsamhet, varför skulle man inte vilja ta efter om möjligheten finns.

Notebook Envy 15" 4K IPS 7500U 16GB DDR4@2133MHz 256GB NVMe USB-C
2018Ed. Prime X470-Pro 2700X@4.0GHz 1.36V 32GB DDR4@2666MHz 950Pro 1080Ti H₂O
2014Ed. Z87-A 4790K@4900MHz NH-D14 16GB DDR3@2133MHz/cl11 1070FE 8GB
Portabelt BT ljud: LG G7 ThinQ / Sony WH-H900N h.ear on 2(LDAC)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Jul 2001

Låter inte helt ologiskt. Anledningen att RTX 2070 är lite av en besvikelse är att den är baserad på TU106, så den borde egentligen ha hetat RTX 2060. 2070 Ti blir den "riktiga" 2070.

Ryzen 7 1800X, Asus Prime X370 Pro, 16 GB DDR4 3200 C14, Asus GTX 1070, 2,3 TB SSD, Win10

Trädvy Permalänk
Chefredaktör
Jacob Hugosson
Plats
Gävle
Registrerad
Okt 2007
Skrivet av trickeh2k:

Fast det känns ändå orimligt att kortet skulle komma så tätt inpå lanseringen av de andra 20-korten. Däremot blev rubriken lite rolig tycker jag. "Nvidia kan förbereda 2070 Ti". Finns det någon som inte tror på att ett sådant kort kommer att se dagens ljus? :> Förutsatt att de får ordning på yieldsen skulle jag tippa att de lanserar det så snart AMD kontrat med sina kort.

Jag kan hålla med om att det känns orimligt, men utesluta går inte. Det går inte heller utesluta att det var en felskrivning och att RTX 2070 Ti aldrig blir av. GTX 1070 Ti, som släpptes som ett direkt svar på Radeon RX Vega 56, var det första x70 Ti-kortet från Nvidia och kan lika väl vara ett undantag. Det går att spekulera hur mycket som helst kring hur hela RTX-serien kommer se ut framöver.

Skrivet av agitax:

@Jacob: nä det är lungt ingen bashing från min sida. Men sånna här trådar har ni på senare trendat med "Rykte:" tag i början av rubriken. Fast kanske hade vatt att sno nån annans skribents gimmick

De flesta rubrikerna är en bedömningsfråga. När uppgifterna kommer direkt från Gigabyte, en av Nvidias partnertillverkare, ansåg jag att det var fullt tillräckligt med "Nvidia kan förbereda" ett nytt grafikkort. Hade liknande uppgifter kommit från nån webbplats hade jag kanske kört samma rubrik eller lagt till rykte eller helt enkelt skippat skriva om det, helt beroende på hur trovärdiga uppgifterna är och hur pricksäker en källa varit tidigare.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Nov 2003

Helt ologiskt att lansera allt på en gång.

Trädvy Permalänk
Chefredaktör
Jacob Hugosson
Plats
Gävle
Registrerad
Okt 2007
Skrivet av Masyve:

Det är väl bara att pilla in Rykte: innan rubriken så även forumets brobärare inser att det är spekulation snarare än skitsnack.

Om folk bara läser rubriker får de faktiskt skylla sig själva, läser man nyheten ser man både att kortet varken är bekräftat och att Gigabyte kommenterat vad som sägs vara en felskrivning i sin kampanj. Som nämnt hade rubriken sannolikt sett annorlunda ut om det inte var en partnertillverkare (Gigabyte) som skrev om RTX 2070 Ti.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västernorrland
Registrerad
Sep 2009

Oerhört mycket snack från Nvidia men fortfarande inte ett spel som stödjer teknikerna. Man sitter ju inte och hoppar över denna lansering hittils direkt

Chassi: Fractal Define R4 Moderkort: ASUS ROG CROSSHAIR VI HERO CPU: AMD Ryzen 7 1700 3,0GHz GPU: MSI GTX 970 TwinFroZr SSD: KINGSTON V300 120GB HDD: 3X Western Digital Green 2TB RAM:Corsair Vengeance LPX Red DDR4 PC21300/2666MHz CL16 (CMK16GX4M2A2666C16R) Nätaggregat: XFX 750W 80+ Brons Modulär Tangentbord: Qpad MK85 Mus: Qpad OM75 PRO Skärm: ASUS VG248 144Hz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Nov 2005
Skrivet av Ozzed:

Såg detta också i samtliga butiker att dessa kort går åt rätt snabbt. Själv väntar jag på 7 nm från amd

Ryzen 5 1600x, AOC C24G1, gtx 1080 msi gaming x.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
192.168.0.7
Registrerad
Jun 2006

Nvidia kan förbereda ett 2060 x2 också, om de vill. Även det kortet är inte bekräftat av någon.

I/O-Master 5000 @ 77GHz - 512kb tvärlatensminne - VengeanceXtremeDeathboard Socket-666 - Radeon RV100 DDR

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2015
Skrivet av Jacob:

Om folk bara läser rubriker får de faktiskt skylla sig själva, läser man nyheten ser man både att kortet varken är bekräftat och att Gigabyte kommenterat vad som sägs vara en felskrivning i sin kampanj. Som nämnt hade rubriken sannolikt sett annorlunda ut om det inte var en partnertillverkare (Gigabyte) som skrev om RTX 2070 Ti.

Visst kan du kräva det istället, men kolla i tråden om det gick som du önskade dig, välj själv om du vill anpassa produkt efter publik eller publik efter produkt. Se vad som blir minst huvudvärk!

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Trädvy Permalänk
Chefredaktör
Jacob Hugosson
Plats
Gävle
Registrerad
Okt 2007
Skrivet av Masyve:

Visst kan du kräva det istället, men kolla i tråden om det gick som du önskade dig, välj själv om du vill anpassa produkt efter publik eller publik efter produkt. Se vad som blir minst huvudvärk!

Svaret på det är väl att det inte finns någon anledning att anpassa något efter en publik som inte ens läser produkten. Är rätt övertygad om att någon annan gått in och svarat på att Gigabytes dementi fanns med om inte jag gjorde det.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
192.168.0.7
Registrerad
Jun 2006
Skrivet av Jacob:

Svaret på det är väl att det inte finns någon anledning att anpassa något efter en publik som inte ens läser produkten. Är rätt övertygad om att någon annan gått in och svarat på att Gigabytes dementi fanns med om inte jag gjorde det.

Rubriken är minst lika klumpigt odefinierad även om man läser produkten.
Vad är problematiskt med att skriva ut: "Gigabyte dementerar rykten om 2070Ti efter typo" eller likvärdigt istället?
Syftet med nyheten var väl ändå att skapa spekulation i forumet?

I/O-Master 5000 @ 77GHz - 512kb tvärlatensminne - VengeanceXtremeDeathboard Socket-666 - Radeon RV100 DDR

Trädvy Permalänk
Chefredaktör
Jacob Hugosson
Plats
Gävle
Registrerad
Okt 2007
Skrivet av DokujiN:

Rubriken är minst lika klumpigt odefinierad även om man läser produkten.
Vad är problematiskt med att skriva ut: "Gigabyte dementerar rykten om 2070Ti efter typo" eller likvärdigt istället?
Syftet med nyheten var väl ändå att skapa spekulation i forumet?

Som nämnt tidigare skulle det knappast varit första gången ett företag dementerar uppgifter som stämmer men ännu inte är officiella. På grund av dementin från en Gigabyte-anställd på Reddit skrev jag en annan rubrik och det finns så klart många olika varianter / nyanser man kunde kört på. Håller inte med om att rubriken är "klumpig" för den som läst nyheten utan det framgår att Geforce RTX 2070 Ti långtifrån är bekräftat. Har samtidigt förståelse för att alla tycker olika, det jag kan göra är att framföra hur vi tänker och att det finns en tanke bakom varje enskild rubrik på sajten.

Absolut, vi skriver ju delvis för att skapa givande diskussioner i forumet. Men vi riktar väl oss ändå främst (enbart?) mot folk som tar sig tid att läsa innehållet och det är en rimlig hållning kan jag tycka.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Finland
Registrerad
Okt 2012

WTF?

RTX 2090 nästa vecka och RTXXX 2090 TI ULTRA om två veckor.

Så ni vet...nu kommer alla i världen att ha "breaking news" och massa extra trafik. Tacka mig.

MSI-M5 8350K@4,95 16GB@3,3 960evo 970strix Cpu-Z S-Pi
H81M-P33 G3258 4GB HD6450flex SSD120 (6+3+1 skärmar)
775-Labbet:H70i P5Q-E+X5460 &GA-EP45+Q9650 båda@4Ghz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
I en byhåla
Registrerad
Feb 2010

Hur kan en rubrik kränka andra? Skaffa er ett liv.

Nuvarande PC -> 4670k - 16GB RAM - GTX 980Ti - EVGA Supernova G2 750W
Uppgradering 2018 -> 6850k - MSI x99a Goodlike Gaming - 64GB@3000MHz - M.2 SSD - 2TB SSD
Konsoler -> PS4 Pro - Xbox One X

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
ÅKERSBERGA
Registrerad
Dec 2009
Skrivet av Dual-Tjur:

WTF?

RTX 2090 nästa vecka och RTXXX 2090 TI ULTRA om två veckor.

Så ni vet...nu kommer alla i världen att ha "breaking news" och massa extra trafik. Tacka mig.

Tillverkar du grafikkort? Var kan jag köpa dem?

... trovärdig källa kan ju kanske ha med nyhetsvärdet att göra. Så tänker jag iallafall.

Mvh -Mats

"Why I like Microsoft? Microsoft just steals my money, Google steals my identity!"
Fractal Define R4 / Asus Crosshair V / AMD 8320 / 16 GB BallistiX / Crucial RealSSD C300 128 GB /2 * R9 390 Nitro 8GB @1920x1200 / Corsair H110 / CM Silent Pro M850W / Lurar: Roccat Kave / Mus: Ace Edge 3200 / HTC Vive

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2018
Skrivet av Tekoppar:

Det kanske bara kommer ha 3.5Gb snabbt Vram 😉😉