Nvidia kan förbereda Geforce RTX 2070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av the squonk:

Saken är, att alla vill göra en Apple. Ta allra mest betalt för likvärdig hårdvara. Bara att kolla på Apples lönsamhet, varför skulle man inte vilja ta efter om möjligheten finns.

För att Apple har lyckats bygga upp en kultliknande skara följare som gladerligen svalt att det är användarens fel även när det är fel på produkten, och att man måste ha apple-care även för grejer som går under vanlig garanti... Apple-användare som tävlar i att göra Apple's säljavlednings jobb alltså. Det är inte jag som gjort den operationen utan kunnige och välrenomerade högt respekterade Louis Rossmann.

Där är inte Nvidia än. Utan även de som har en Nvidia-produkt verkar ha vett att kritisera dem när de gör lökiga grejer, så jag hoppas att inte Nvidia-användare blir som Apple-användare, men det är vad som skulle krävas om man vill nå deras lönsamhet, tror jag.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Men är detta verkligen så konstigt? Vad gör Nivida av de GPU:er som har en liten defekt del av TU104?

Känns väl inte helt olämpligt att den delen stängs av och säljs som ett 2070 ti. Fast det kan ju ligga månader bort såklart.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Hur fan kan grafikkort gå på 10k?

Permalänk
Medlem

Precis vad vi behöver, eller hur var det nu? Men det gör kanske inget om det nu stämmer, fyll marknaden så priset går ner!

PS: Ni kan väl ta diskussionen om rubriken var ett clickbait eller inte i valfritt PM så kör vi diskussion om innehållet i själva artikeln här

Permalänk
Testpilot
Skrivet av trickeh2k:

Fast det känns ändå orimligt att kortet skulle komma så tätt inpå lanseringen av de andra 20-korten. Däremot blev rubriken lite rolig tycker jag. "Nvidia kan förbereda 2070 Ti". Finns det någon som inte tror på att ett sådant kort kommer att se dagens ljus? :> Förutsatt att de får ordning på yieldsen skulle jag tippa att de lanserar det så snart AMD kontrat med sina kort.

Kan ju vara som så att man garderar upp alla segment både i pris & prestanda inför kommande RX 590 eller eventuellt nästa generation från AMD redan nu, etablera sig på marknaden och därmed göra det svårt för folk att motivera att vänta.

Om det 'enda' som krävs för att säkerställa ett fullpackat segment är att antingen ta några sämre RTX 2080's och skeppa dom med lägre klocks eller om man har bra nog yield på 2080 så kan man medvetet sänka prestandan - Då är det praktiskt tagit gratis för Nvidia att släppa 2070Ti redan nu.

Kan även vara som så att man lägger grundarbetet redan nu medan man fasar ut topp korten från Pascal. Som jag förstått det är det främst GTX 1060 och 1070 som ligger på lager i en uppsjö, vilket då kommer resultera i att när ÅF reat ut alla 1080/1080Ti behöver det finnas kort att fylla gapet med - Men många resonerar att 2080(Ti) är på tok för dyrt, så det man kan göra då med ett 2070Ti är att ge nästan 2080 prestanda men till en lägre prislapp, det skulle då få 2070 att se ut som årets deal helt plötsligt.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Skrivet av MatsDahlgren:

Tillverkar du grafikkort? Var kan jag köpa dem?

... trovärdig källa kan ju kanske ha med nyhetsvärdet att göra. Så tänker jag iallafall.

Mvh -Mats

Juu, jag ska börja tillverka grafikkort nästa vecka. SC kommer säkert att skriva om detta när en av deras "källor" får reda på det
'

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tekoppar:

Om ett 2070TI kom ut nu skulle kortet behöva ha prestanda mellan 2070 och 2080. Och vem tusan skulle köpa ett sådant kort?

Skickades från m.sweclockers.com

Beror väl på var i kretsen saker är avstängda kan du få ett kort mitt i mellan men med 2080 RT styrka så är nog fler intresserade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dual-Tjur:

Juu, jag ska börja tillverka grafikkort nästa vecka. SC kommer säkert att skriva om detta när en av deras "källor" får reda på det
'

Dubbel backplate och 3 GPU'er på samma bräda och du kan ha en egen nisch

Visa signatur

Fractal Define R4 / MSI B550 MPG Gaming+ / Ryzen 5 5600G / 32 GB DDR4 @3600MHz / Crucial RealSSD C300 128 GB / MSI 6800 XT 16 GB@2560x1440 / CM Silent Pro M850W / Lurar: Roccat Elo Air / Mus: Roccat Kone / HTC Vive