SweClockers Meet & Geek till Skellefteå och tankar inför år 2019

Trädvy Permalänk
Inhibitor
Registrerad
Dec 1999

SweClockers Meet & Geek till Skellefteå och tankar inför år 2019

När SweClockers för tredje gången på fyra månader begår medlemsträff bär det av till Skellefteå. Vi är redan i full gång med att planera för år 2019 och vill nu ha in önskemål från er!

Läs hela artikeln här

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Piteå
Registrerad
Sep 2009

Är sugen på att komma. Inte ofta vi i Norrbotten får så fint besök. Skulle vara när kungen inviger något då.

Skickades från m.sweclockers.com

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Dec 2007

Men Skellefteå finns ju inte?

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Mar 2018

Skåne får ni ju hålla en träff på.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2004

Blir det stor turné alltså? =
Vore kul att se reportage/intervjuer med intressanta folk/företag från trakterna ni åker till.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Maj 2008
Skrivet av Kakann:

Helt rätt, blir svårt att genomföras. #LövenFTW

Dator 1: CPU i7 5820K@4.2Ghz|GIGABYTE X99 Gaming 5|Crucial ballistic 2x4GB 2400MHz, 2x8GB Crucial ballistic 2400MHz|Corsair AX750|ASUS Strix GTX 1070 |Intel 520 120GB|Intel 330 180GB |Intel 335 180GB |Seagate 1000GB | Phanteks Enthoo Primo |Kingston V300 240GB | Creative SB X-Fi

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävle
Registrerad
Jan 2011

Jag hade turen att få vara med på Gävle-träffen. Så jäkla trevligt! Har ni chansen att hänga på, ta den!

Mobo MSI Z97 Gaming 5 CPU Intel i7 4790k: 4,6 Ghz @ 1,26v RAM Corsair Vengange Pro 16GB @ 2400MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2013

Väntar otåligt på Stockholmsträffen, skulle varit med på Gävleträffen men jobbade så det gick tyvärr inte :/

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Feb 2014

Har ni möjlighet o gå så gör det! Det var mycket trevligt i Linköping iallafall! (Det inte ofta man är med på framsidan på sweclockers heller! ;-D )

LOUQE Ghost S1 MkII | Corsair SF600 600W V2 | Asus X470-I | AMD Ryzen 5 2600 | G.Skill Trident Z 3200MHz 16GB | Samsung 970 EVO 1TB NVMe | Noctua NH-L12 | EVGA 1080Ti | Varmilo VA68M | Logitech G700 | Asus MG279Q

Trädvy Permalänk
Chefredaktör
Jacob Hugosson
Plats
Gävle
Registrerad
Okt 2007

@Xyborg och @Sinhzou är vittnen på hur bra dessa träffar är!

Skrivet av Orisons:

Är sugen på att komma. Inte ofta vi i Norrbotten får så fint besök. Skulle vara när kungen inviger något då.

Skrivet av Kakann:

Skrivet av sukero:

Piteå, Umeå, Skellefteå – allt som slutar på -eå är Potato-Potato. Skämt åsido (eller inte om det triggar er att komma enbart för att slå mig), klart ni ska komma! Anmälan -> https://www.sweclockers.com/forum/trad/1532890-sweclockers-me...

Skrivet av Crowwops:

Väntar otåligt på Stockholmsträffen, skulle varit med på Gävleträffen men jobbade så det gick tyvärr inte :/

Stockholm blir det garanterat, det bör vi även kunna dra ihop lite mer "spontant" då vårt kontor ligger där.

Skrivet av tumvanten:

Skåne får ni ju hålla en träff på.

Hög risk att det blir i de krokarna när vi kör söderut i början av nästa år.

Skrivet av ISbit:

Blir det stor turné alltså? =
Vore kul att se reportage/intervjuer med intressanta folk/företag från trakterna ni åker till.

En turné vore riktigt roligt! Det blir åtminstone ingen "one-time-thing" vi lägger ned sen utan tanken är att vi ska hålla i träffarna relativt regelbundet. En gång i kvartalet har jag som målsättning i alla fall.

Reportage/intervjuer från platserna vi besöker bollade vi av en händelse häromdagen. När vi ändå är iväg borde vi ändå ta tillfället i akt att fixa en artikel om något lokalt. Får se om det blir till den här gången eller om vi siktar på nästa!

Skellefteå med omnejd – missa inte SweClockers Meet & Geek den 9 november! Kontaktas enklast via PM, nyhetstips skickas helst genom SweClockers kontaktformulär. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2014

Det är ju kul att ni kommer norråt också, men ändå för långt söder för att det ska vara möjligt!
Luleå drar jag gränsen, tyvärr gillar jag inte luleå så vet inte om jag skulle vilja rekommendera det så dom får ära *överdriver, luleå är inte så farligt*

Idag använder jag min dator till Ingenting men den har

Ryzen 2600x,Asus x470,Gigabyte 1080 Ti aorus
16 Gb vengeance @3000Mhz 1.37volt, Custom loop
|triple monitor|AOC24" AOC 24"@144hz, Dell Ultrasharp 24"

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2009
Skrivet av Xyborg:

Jag hade turen att få vara med på Gävle-träffen. Så jäkla trevligt! Har ni chansen att hänga på, ta den!

Samma här. Det var fantastiskt kul.

Crucial Ballistix Tactical 16GB 2750Mhz ■ Asus Z170-A ■ MSI GTX 1070 Gaming X ■ Intel i5 6600k 4.5Ghz
be quiet! Pure Rock ■ Samsung EVO 850 250GB
FD Define S ■ EVGA Supernova G2 650W
Seagate 7200RPM 1TB ■ Ducky ONE G&Y PBT, MX Blue ■ Logitech G403
BenQ 24" XL2430T

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävleborg
Registrerad
Aug 2013
Skrivet av Dreijer:

Kan bara instämma! Mycket trevlig kväll! Även om jag och Dreijer hade lite otur på natten där. HAH!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Jul 2001

Trevligt att ni kunde komma hit upp i Sverige, synd bara att det inte blev Umeå, då hade ni lockat mer folk i en Universitetsstad, kan inte ta mig ända till skellefteå tyvärr

Manjaro 17 <3, Windows 10pro (för spel). Asus Strix Z270H GAMING// Intel i7 7700k@4700Mhz// MSI GTX 1070 Gaming X 8G// Corsair VENGEANCE LPX 16GB.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Apr 2002

Alltså, ett LAN-event hade ju varit episkt! Har inte varit på ett sådant event sedan urminnes tider.

..:: trickeh2k ::.. https://youtube.com/c/trickeh2k Windows 10 Pro - i7 8700k (delid) @ 5Ghz - ASUS Prime Z370-A - 16GB G.Skill Trident Z DDR4 CL14 3000Mhz - Corsair AX860i - EVGA GTX 1080Ti FTW3 Hydrocopper - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/SteelSeries Sensei RAW Rubberized - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, 3TB Seagate Barracuda - ASUS Xonar DX - ASUS Strix 7.1 Gaming Headset - Corsair 750D - Custom water loop

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mariannelund
Registrerad
Nov 2013

Jönköping vore nice😊

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011

Uppsala!

Dator: i7 4960x | 32GB | Asus Rampage IV Formula | GTX 1080

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skellefteå
Registrerad
Mar 2004
Skrivet av sukero:

Lillebror!

Kul att Sweclockers kommer hit upp!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Maj 2008
Skrivet av LocSin:

Absolut de bästa matcherna är just mot Skellefteå, finns inga bättre.

Dator 1: CPU i7 5820K@4.2Ghz|GIGABYTE X99 Gaming 5|Crucial ballistic 2x4GB 2400MHz, 2x8GB Crucial ballistic 2400MHz|Corsair AX750|ASUS Strix GTX 1070 |Intel 520 120GB|Intel 330 180GB |Intel 335 180GB |Seagate 1000GB | Phanteks Enthoo Primo |Kingston V300 240GB | Creative SB X-Fi

Trädvy Permalänk
Hjälpsam
Plats
Luleå
Registrerad
Mar 2004

Detta är ju nästgårds, bara 1,5h bil från Luleå, dels passar det inte med jobb och barnrutiner den dagen samt de har lite för många fingrar i Skellefteå

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skellefteå
Registrerad
Jan 2008

Skellefteå?
Bor någon där?

Trädvy Permalänk
Chefredaktör
Jacob Hugosson
Plats
Gävle
Registrerad
Okt 2007
Skrivet av maweric:

Skellefteå?
Bor någon där?

Frågar du folk uppväxta i Stockholm finns ingenting norr om förorten Uppsala.

Skellefteå med omnejd – missa inte SweClockers Meet & Geek den 9 november! Kontaktas enklast via PM, nyhetstips skickas helst genom SweClockers kontaktformulär. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Trädvy Permalänk
Chefredaktör
Jacob Hugosson
Plats
Gävle
Registrerad
Okt 2007
Skrivet av Dreijer:

Skrivet av obbeluff:

Kan bara instämma! Mycket trevlig kväll! Även om jag och Dreijer hade lite otur på natten där. HAH!

Haha, så det kan bli! Om @Dreijer bara svarat på mitt SMS innan vi somnade hade han fått tillbringa en natt på min soffa.

Skrivet av trebrecks:

Jönköping vore nice😊

Enig! Vi får se vad som händer i #framtiden

Skrivet av eXpander_:

Absolut! Jag passerar trots allt Uppsala två gånger varje dag.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Jan 2007

Sundsvall nästa ?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2017
Skrivet av trickeh2k:

Alltså, ett LAN-event hade ju varit episkt! Har inte varit på ett sådant event sedan urminnes tider.

Inferno Online I Stockholm skulle passa grymt bra till detta (samma plats som förre Sthlm träffen).

https://www.sweclockers.com/galleri/14405-pinewood-x58-ett-tr...
CX 430W, Gigabyte GA-X58A-UD3R, Xeon x5650, Phanteks PH-TC14PE, MSI GTX970, 16gb HyperX Genesis DDR3, 240gb OCZ Tr150 SSD + 2TB Seagate Barracuda 7200rpm HDD. 
Ducky - Cherry MX brun, Logitech G402, Asus MG279Q

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Apr 2002
Skrivet av iknight:

Inferno Online I Stockholm skulle passa grymt bra till detta (samma plats som förre Sthlm träffen).

Det blir ju smidigt om inte annat :> Men då krävs det väl att man bokar i rätt god tid innan så man kan försäkra sig om att man får hela, eller åtminstone så stor del som möjligt at lokalen. Däremot hade det ju varigt trevligt med ett mer konvetionellt LAN-party.

..:: trickeh2k ::.. https://youtube.com/c/trickeh2k Windows 10 Pro - i7 8700k (delid) @ 5Ghz - ASUS Prime Z370-A - 16GB G.Skill Trident Z DDR4 CL14 3000Mhz - Corsair AX860i - EVGA GTX 1080Ti FTW3 Hydrocopper - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/SteelSeries Sensei RAW Rubberized - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, 3TB Seagate Barracuda - ASUS Xonar DX - ASUS Strix 7.1 Gaming Headset - Corsair 750D - Custom water loop

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2017
Skrivet av trickeh2k:

Det blir ju smidigt om inte annat :> Men då krävs det väl att man bokar i rätt god tid innan så man kan försäkra sig om att man får hela, eller åtminstone så stor del som möjligt at lokalen. Däremot hade det ju varigt trevligt med ett mer konvetionellt LAN-party.

Förre gången hade vi massor av plats över (Swec hade en egen del av "hallen"). Det som är segt med en konventionellt LAN-party är att man måste ta med skärmen, datorn och allt annat, och det blir inte lätt med en full size case...

https://www.sweclockers.com/galleri/14405-pinewood-x58-ett-tr...
CX 430W, Gigabyte GA-X58A-UD3R, Xeon x5650, Phanteks PH-TC14PE, MSI GTX970, 16gb HyperX Genesis DDR3, 240gb OCZ Tr150 SSD + 2TB Seagate Barracuda 7200rpm HDD. 
Ducky - Cherry MX brun, Logitech G402, Asus MG279Q

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Apr 2002
Skrivet av iknight:

Förre gången hade vi massor av plats över (Swec hade en egen del av "hallen"). Det som är segt med en konventionellt LAN-party är att man måste ta med skärmen, datorn och allt annat, och det blir inte lätt med en full size case...

Visst är det så, men det blir ju inte alls samma känsla med "hyrdator" och lokal vid Odenplan :>

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrbotten
Registrerad
Aug 2007
Skrivet av Orisons:

Nu är det väl ändå Skellefteå dom skall besöka?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av Jacob:

Haha, så det kan bli! Om @Dreijer bara svarat på mitt SMS innan vi somnade hade han fått tillbringa en natt på min soffa.
Enig! Vi får se vad som händer i #framtiden
Absolut! Jag passerar trots allt Uppsala två gånger varje dag.

Underbart, hojta till om du vill veta bra ölställen!

Dator: i7 4960x | 32GB | Asus Rampage IV Formula | GTX 1080