Föra över foton från Ipad till PC Windows 10 med album eller år-struktur

Permalänk
Medlem

Föra över foton från Ipad till PC Windows 10 med album eller år-struktur

Kom precis hem efter att ha varit hos en äldre mindre teknikkunnig vän och hjälpt han få igång hans skrivare och TV. Men när han ville ha hjälp med att föra över bilder med album-strukturen från sin Ipad till sin PC som kör W10 så gick jag bet efter att ha försökt med Apples egna program i cirka 2 timmar. Jag är inget av ett Apple-fan själv så att säga.

Därför så undrar jag av er som varit ute i detta träsket tidigare. Hur gör ni? Vad är smidigaste sättet att föra över alla bilder från en Ipad till en Windows 10 dator? Han vill helst att albumstrukturen ska följa med, men årsvis funkar också.

~TrueType

Visa signatur

Do good. Be good. Repeat.

Permalänk
Medlem

På vilket sätt upplever du att iTunes inte uppfyllde dina kriterier? Om du prompt vill flytta själva filerna själv så;
1) Gå in i det aktuella albumet i iTunes
2) Markera alla bilder
3) Dra dem ur iTunes till lämplig mapp (typ nån på skrivbordet).
4) Repetera för andra album

Så gör man i MacOS iaf. Tror det är samma i Windows.

//G

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

@Gorian:
När jag kopplade in hans Ipad i datorn och fick upp den i iTunes så kunde jag inte se bilderna. Det enda jag kunde göra som var relaterat till bilder så kunde jag synkronisera från datorn till Ipaden, men inte tvärtom. Så jag är rätt säker på att vi inte har samma alternativ om du använder Mac och vi Windows.

Visa signatur

Do good. Be good. Repeat.

Permalänk
Medlem

Hittade nu precis att vissa använder sig av OneDrive-appen på Ipad att synka till Windows PC. Någon som provat?

Visa signatur

Do good. Be good. Repeat.

Permalänk
Medlem

Okej, hittade det helt klart smidigaste alternativet själv nu och om någon hittar detta i framtiden så gör så här:
1) Koppla in Ipaden med USB i Windows 10 datorn.
2) Öppna Windows "Foton"-app.
3) Klicka på Importera och sen "Från en USB-enhet"
4) Markera alla, eller de filer du vill kopiera till datorn.
5) Välj i importinställningar hur du vill att fotona ska grupperas i mappar, datum/månad/år. Kan även ändra mappen där de sparade filerna lägger sig. Klicka på klar.
6) Klicka på "Importera markerade".
7) Vänta tills alla filerna kopieras från Ipaden till datorn, koppla inte ur USB-sladden förrän det är färdigt.

Väldigt smidigt!

Visa signatur

Do good. Be good. Repeat.