Fråga från en okunnig. Passar dom här?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2012

Fråga från en okunnig. Passar dom här?

Hallå.
Tänkte köpa mig mer lagring men har inte gjort så mycket pill med datorn.
Så jag undrar om denna: https://www.inet.se/produkt/4300691/samsung-860-evo-500gb-m-2
Passar på mitt moderkort som är ASUS Z170-A

Ha det!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2013

Z170-A ska enligt manualen ha stöd för både SATA och PCIe över m.2, så ja det ska fungera.

Intel Core i7-4790k 4.7GHz / Asus Maximus VII Ranger / Gigabyte GTX 970 Windforce 3X OC / HyperX Savage 16GB (2x8) 2400MHz / EVGA SuperNOVA G2 850W / Samsung 850 EVO 500GB / Fractal Design Define S / custom loop / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Philips Fidelio X2 / FiiO E10K / Audio Technica AT2020USB+

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Framför datorn
Registrerad
Feb 2009

Hittar inte överflödigt mycket info på just det moderkortet men har haft ett liknande "inet" edition. Så länge det är M-sata så passar det, vilket det är.

Tuta o kör!

– När slutar de i dag? (de = subjekt, dvs. den/de som gör något)
– Chefen beslutade att ge dem en rejäl löneförhöjning. (dem = objekt. dvs. den/det/de som är föremål för handlingen)
– Dom har arbetat länge med att färdigställa rapporten. (Här fungerar det med vi och därför är de korrekt form.)
– Chefen bestämde sig för att ge dom en sista chans att färdigställa rapporten. (Här fungerar det med oss och därför är dem korrekt form.)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jun 2007

Ja, den passar. Tänk bara på att moderkortet endast har en M.2-plats, och att M.2-modellen av 860 EVO har samma prestanda som SATA-modellen (eftersom den kör SATA över M.2).

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2012

Tack för hjälpen!
Antar att jag behöver göra något i bios när jag väl installerat?

Skickades från m.sweclockers.com