Blizzard dementerar rykten om Diablo IV på Blizzcon

Permalänk
Medlem

Jag tycker att Diablo 3 var ett bra spel men när de slutade uppdatera spelet blev det mycket sämre. Var ju så spännande att vänta när de skulle uppdatera setsen.

Permalänk
Medlem

diablo 2 LOD Remasterd till pc och alla konsoler! 1080p & högre!

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Tiden är inne för ett Diablo MMO likt Torchlight Frontiers kommer bli. Sen skulle man vilja ha samma typ av uppdateringsfrekvens och innehåll som det är i PoE.

Skulle Blizzard garantera mycket uppdateringar, nytt innehåll m.m. varje månad mot en månadsavgift så tror jag att folk skulle nappa på det.

Permalänk
Medlem

Ang. D2 remastered så skulle det inte funka så bra enligt David Brevik (en av D2 utvecklarna) då aggro inte skulle funka på widescreen skärmar? Men han sa att det kanske går att fixa till?

Undrar om klippet finns i nån av Rhykkers intervjuer med just David?

Permalänk
Medlem

Digital biljett 400 spänn...va fan... Men jag är väl gammaldags som tycker det är hutlöst. Nåt kan dom väl bjuda på till alla entusiaster som betalat för subscriptions sen "Ironforge run" var en grej för night elfs (nej jag har inte betalat sen en månad före Cataclysm release).

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus Rog Strix X299 -E - Intel i7 7740x - Noctua NH-D15 - Kingston HyperX Fury 16GB DDR4 3200MHz - Asus RTX 2070 Rog Strix OC - Corsair RM850I - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Fractal Design Define R5 - MSI Optix G273QFK - Hyper X Cloud II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wip3:

Ang. D2 remastered så skulle det inte funka så bra enligt David Brevik (en av D2 utvecklarna) då aggro inte skulle funka på widescreen skärmar? Men han sa att det kanske går att fixa till?

Undrar om klippet finns i nån av Rhykkers intervjuer med just David?

this is rhyköööööööööööööööööööööööööör

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rappen:

Med tanke på hur arrogant Ion Hazzikostas är som styr wow teamet är så tror jag det är en ganska bra indikation på vart Blizzard kommer sluta som företag överlag. Dom tror ju att dom vet vad som är bäst för spelet/spelarna och ignorerar spelarnas feedback. Bästa för dem vore att de kraschade totalt och fick sig en tankeställare om vad som har hänt.

Skickades från m.sweclockers.com

Instämmer till 100% ! De är verkligen helt out of touch nuförtiden. Älskar WOW men de håller på att driva det i avgrunden känns det som. Får hoppas att de visar upp lite nyheter om Classic man kan glädjas åt...

Permalänk
Skrivet av Wip3:

Ang. D2 remastered så skulle det inte funka så bra enligt David Brevik (en av D2 utvecklarna) då aggro inte skulle funka på widescreen skärmar? Men han sa att det kanske går att fixa till?

Undrar om klippet finns i nån av Rhykkers intervjuer med just David?

Skrivet av trickeh2k:

this is rhyköööööööööööööööööööööööööör

"Hey, Rhykker. This is folks."

Det är svårt att låta bli den sexiga rösten men jag har låtit mig själv hypats alldeles för mycket av hans djupdykningar i teorier kring Diablo-projekten. Intervjun med Brevik var intressant dock men jag tror inte han sa att en Diablo 2-remaster skulle vara omöjlig, bara jävligt svår vilket gjorde honom skeptisk till att dom ens skulle ge sig på en.

Svårt att säga vad som kommer att annonseras i nuläget men något Daiblo 4 blir det ju uppenbarligen inte.

Visa signatur

OS: Win 10 Home | Chassi: NZXT H440 | PSU: Corsair HX850i plat | Moderkort: ASUS Maximus Hero VIII | CPU: i7 6700k @ 4.5Ghz @ 1.29v | RAM: HyperX Fury 16Gb @ 3000Mhz | GPU: ASUS 1080ti Strix Gaming | Kylning: NZXT Kraken X62 | Fläktar: Fractal Design Venturi x1 AF140, x2 sp140, x3 sp120 | Ljud: ASUS Xonar Xense med Sennheiser PC350Se | Lagring: Crucial M4 64gb, Samsung 850evo 500gb, Seagate Barracuda 1tb | M/K: Corsair M65 Pro gaming rgb & Corsair Strafe RGB | Bildskärm: acer XB270HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av toboraton:

"Hey, Rhykker. This is folks."

Det är svårt att låta bli den sexiga rösten men jag har låtit mig själv hypats alldeles för mycket av hans djupdykningar i teorier kring Diablo-projekten. Intervjun med Brevik var intressant dock men jag tror inte han sa att en Diablo 2-remaster skulle vara omöjlig, bara jävligt svår vilket gjorde honom skeptisk till att dom ens skulle ge sig på en.

Svårt att säga vad som kommer att annonseras i nuläget men något Daiblo 4 blir det ju uppenbarligen inte.

Spot on, haha! Mjo, det är lätt med någon som är så engagerad och passionerad. Minns faktiskt inte att jag hörde honom säga det, men kanske bara missade det. Även om det är svårt så tror jag säkert de tar sig an det om de tror att det finns pengar att tjäna. Däremot tror jag inte på d2-remaster utan d1.

Nej, D4 känns inte heller speciellt troligt. Tror på D1 och något spin-off mobilspel.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lunatech:

Instämmer till 100% ! De är verkligen helt out of touch nuförtiden. Älskar WOW men de håller på att driva det i avgrunden känns det som. Får hoppas att de visar upp lite nyheter om Classic man kan glädjas åt...

Personligen är jag inte intresserad av Vanilla. Känns lite som att gå och tänka att "det var bättre för" och jag har redan upplevt Vanilla och låter det stanna som ett minne. Överlag var spelet inte speciellt bra då heller och det var sjukt oslipat. För mig kommer tiden runt MoP vara det jag mins bäst, tyckte överlag att det var en bra expansion bortsett från hur utdraget SoO blev men min poäng är att personerna jag spelade med då gjorde det roligare än vad dagens wow och gårdagens wow är också. Det enda jag tycker dom är bättre på nu mera är deras berättande av historien kring expansioner och det började ta fart i Legion som mest och fortsätter nu i BfA. Sen att spelet rent mekaniskt är tråkigt och inte innovativt. Från Legion till BfA känns allt urvattnat och inte speciellt kreativt. Men man kan inte alltid få vad man vill. Tyvärr är det dåligt med intressanta MMO där ute för min del vilket gör att jag hoppas att Blizzard gör sig av med Ion och inte bara honom utan tar sig ifrån Activision. Men det lär väl aldrig hända deras klor är redan för djupt inborrade och successivt tar dom över mera och mera av Blizzard.

Visa signatur

PC: Ryzen 7 7700X | Sapphire Pulse RX 7900 XTX | 6000MHz 2x16GB | ASUS X670E-F

Tillbehör: G903 | PowerPlay | G513 | Pro X | Brio 4k | LG 34GN850 | Xbox Elite Controller Series 2

Konsol: Playstation 5

Permalänk
Inaktiv

StarCraft 3!!

Permalänk
Medlem

äh, då kan de ställa in blizzcon i år då, inget viktigt kvar ändå

Visa signatur

3900x | 2080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem

Vafaaan jag som börjat planera inför helt ny dator till d4 releasen... men blir de Warcraft 4 kommer jag göra de. Tror blizzars lärde sig duktigt från d3 att inte gå ut med nytt diablo och låta folk vänta 4 år. De bidrog nog till stor del att de stressade fram ett dåligt spel, men iofs 4 år är ju för mycket tid för att kunna skylla på stress.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@trickeh2k: Det var ett tag sen jag tittade på intervjun men jag tror det var så han framförde det. Diablo 1-remaster hade inte heller varit fel. Det var hemskt många år sen jag spelade det.

Lite besviken är jag ändå att vi inte ens får se ett D4 demo i år. Minns när dom visade D3 för första gången och hur episkt det kändes. Jag blev en lycklig tonåring på nytt. En känsla som kommer allt mer sällan nu för tiden.

Visa signatur

OS: Win 10 Home | Chassi: NZXT H440 | PSU: Corsair HX850i plat | Moderkort: ASUS Maximus Hero VIII | CPU: i7 6700k @ 4.5Ghz @ 1.29v | RAM: HyperX Fury 16Gb @ 3000Mhz | GPU: ASUS 1080ti Strix Gaming | Kylning: NZXT Kraken X62 | Fläktar: Fractal Design Venturi x1 AF140, x2 sp140, x3 sp120 | Ljud: ASUS Xonar Xense med Sennheiser PC350Se | Lagring: Crucial M4 64gb, Samsung 850evo 500gb, Seagate Barracuda 1tb | M/K: Corsair M65 Pro gaming rgb & Corsair Strafe RGB | Bildskärm: acer XB270HU

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BrottOchStraff:

Har tänkt att göra det samma. Hur är det med stöd för höga upplösningar och widescreen nu? Vill minnas att det skulle vara fixat?

Widescreen har väl alltid funnits?
Två enkla ändringar i regedit.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Fanns två företag jag kunde köpa spel ifrån utan att ens kolla recensioner. Nintendo och Blizzard. Blizzard har verkligen lärt sig konsten att polera skit.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kan bara hålla med pessimisterna om att Blizzard inte är samma bolag alls som när spel som Diablo 2 och Vanilla WoW släpptes. Ända sen Blizzard North gick i graven har det gått utåt. Har även svårt att tro att besvikelsen från Diablo 3 inte lever kvar bland de flesta. Tyvärr lär det finnas nog med fanboys kvar för att göda Activisions djupa fickor oavsett vilken skit det fortsätter att släppa..

Permalänk
Medlem

Vi får nog vänta 12 år

Eftersom det var 12 år mellan D2 och D3, och det nu gått 6 år sedan D3 släpptes..
Känns som att Blizz lägger D3 längst ner i listan över spel man ger kärlek till, inga verkliga uppdateringar som förbättrar spelet markant släpps, bara olika portningar och lösa rykten om crossplay.

Permalänk
Medlem
Skrivet av toboraton:

@trickeh2k: Det var ett tag sen jag tittade på intervjun men jag tror det var så han framförde det. Diablo 1-remaster hade inte heller varit fel. Det var hemskt många år sen jag spelade det.

Lite besviken är jag ändå att vi inte ens får se ett D4 demo i år. Minns när dom visade D3 för första gången och hur episkt det kändes. Jag blev en lycklig tonåring på nytt. En känsla som kommer allt mer sällan nu för tiden.

Det hade varit trevligt, men jag tror de flesta är klart mer sugna på D2 över D1 då det spelet var så mycket bättre på i princip allt.

Jo, samtidigt känner jag att spelet ligger rätt långt fram i tiden ändå. Att se spelet i ett för tidigt skede när det sedan blir uppskjutet skapar bara frustration tycker jag. Lika bra att avvakta tills man satt fundamentet och har t ex Act 1 mer eller mindre klar att visa upp. Minns när D3 kom och vi var fyra stycken som LANade hemma hos mig, redigt taggade och hade semester samtidigt... tyvärr blev ju D3 en stor besvikelse i vanilla...

Hade hellre inte spelat det alls och fått det i samma utförande som när RoS kom.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Epic:

Hade som många andra hoppats på nytt Diablo, så lite besviken är jag. Netflix ska ju göra en Diablo-serie, så kanske de kommer snacka om den?

Animerad eller live-action ?
Undrar vad som hände(r) med Witcher Netflix serien..

Permalänk
Medlem

Om ni drev företaget Blizzard, hur skulle ni visualisera framtiden? På 20 års sikt..

Produktportföljen är ju ganska komplett som den är. Hmm.

De måste ju ha någon idé. Jag tolkar dessa remakes och expar som helt rimliga och vettiga "kassakor" under tiden de utvecklar något för framtiden? Även Blizzard måste ju förstå att det inte håller i evighet...

Eller har de bara testat olika betalningsmetoder (real AH, HS, subscr..) för att se vilket som funkar just precis nu - helt utan en plan?

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Alpha77:

Animerad eller live-action ?
Undrar vad som hände(r) med Witcher Netflix serien..

Har för mig att den ska vara animerad. Witcher-serien har det ändå hänt lite med, de tillkännagav vilka som spelar Ciri och Yennefer ganska nyligen.

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk

Diablo 2 HD tack (4k-8k stöd)!!! Gud vad jag hade lirat om då...