Obsidian: "Väldigt tveksamt om vi gör ett nytt Fallout"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meathim:

Ouch, läste just länken nedan och som sagt så är det verkligen inte trevlig läsning. Tappad respekt i mängder.

https://techraptor.net/content/chris-avellone-talks-departure...

Skickades från m.sweclockers.com

Jo precis. Detta förklarar ju en hel del om deras s t ä n d i g t krångliga situation och tight med cash.

Permalänk
Avstängd

13000 spelar fallout 4
de andra fallout spelen ligger under 2000 spelare så om rollspel och lore spelade roll skulle nv vegas ha en miljon spelare typ.

sanningen är att fallout 76 är ett perfekt fallout spel just nu
Lär bli bästa spelet i serien

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Skrivet av CFSsss:

Pillars of Eternity 2 blev också rätt konstigt. Jag spelade ju Pillars of Eternity och skulle nog kalla det snudd på mästerverk, men tyvärr gillade jag inte Pillars 2, kändes fel med pirater i den världen och main story var väldigt klen jämfört med ettan. Spelet kändes rätt stressat och ihopslängt, inte alls som ettan. Pillars 1 hade Eric Fenstermaker som lead narrative designer men sedan slutade han också och var inte med och gjorde tvåan, är väl inte ett jättebra teckan när ens bästa anställda lämnar. Vi får väl se om Obsidian överlever, det är inte helt självklart.

Tråkigt att du inte gillade Deadfire riktigt. Jag diggar det starkt, förutom just main story precis som du, vilken var riktigt jäkla risig. Ovanpå det så har de tagit det sista lilla kvar av det de hade från Pillars 1 av deras pantheon och totalt mosat det till förintelse. Det finns ingen mystik kvar av gudarna, och de är skrivna på ett sätt så man skulle kunna tro att de anställt 4-åringar som writers för gudarna, helt otroligt.

Vad gäller kolonial- och pirattemat tycker jag att det passar riktigt bra för ett RPG av detta slag. Det är något nytt men kan ändå behålla en hel del fantasy på ett rimligt sätt, tycker jag.

Permalänk

Min right nut på att Microsoft sätter dem på att göra ett nytt Fable😉

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@hypermode:

Ja, det tyckte jag också var tråkigt

Storyn i Pillars 1 var djup med många lager, välgjord och med mycket mystik så jag kom till Pillars två bara kände jag "vad är det här för något?". Total kontrast. Kanske ger det en ny chans senare men fastnade inte alls för det.

Permalänk
Medlem

@CFSsss: Jag tycker också den var bra, men jag fastnade aldrig i den. Tyckte inte att spelet levde upp till den rika loren och hela PoE känns väldigt begränsat och en ursäkt mot att inte köra på i stories de verkligen kan (se WOC spelen med DnD samt KOTOR loren).

PoE samt Dragon Age tycker jag lider av samma lite stelbenta förenklingskoncept som även mycket av tabletop spelen led av i denna tid. Förenkling, samt ett påtvingat djup med tämligen få val trots en massa val. Svårt att förklara. Inte dåligt, men något saknades i spelen som verkligen gjorde det till det där -Ummpf så att säga.

Sista riktiga Umpf spelet som jag blivit riktigt gladd över (förutom witcher spelen) är Divine Divinity spelen. De har varit riktigt trevliga och bra - även om storyn bitvis kan vara lite träig.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Flopper:

13000 spelar fallout 4
de andra fallout spelen ligger under 2000 spelare så om rollspel och lore spelade roll skulle nv vegas ha en miljon spelare typ.

sanningen är att fallout 76 är ett perfekt fallout spel just nu
Lär bli bästa spelet i serien

Det visar bara att Bethsoft gör spel för massan istället för entusiaster. Med den inställningen är väl typ Candy Crush världens bästa spel.

Samt att Fallout 4 är mycket nyare. Är liksom inte konstigt. Är ju som att säga att uppföljaren till Skyrim är bättre än Morrowind därför att fler spelar det, eller att ... Fortnite är bättre än Deus Ex för att fler spelar det.

Permalänk
Inaktiv

Bästa nyheten på länge. Ge licensen till nån som går tillbaka till rötterna och gör ett ordentligt Fallout.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flopper:

13000 spelar fallout 4
de andra fallout spelen ligger under 2000 spelare så om rollspel och lore spelade roll skulle nv vegas ha en miljon spelare typ.

sanningen är att fallout 76 är ett perfekt fallout spel just nu
Lär bli bästa spelet i serien

Så pubg eller fortnight är ett bättre spel? Som det är nu är enligt din logik Fallout Shelter faktiskt deras mest lyckade spel... Säger en del på hur sabla galet sätt det är att mäta.

Detta är vad som är felet. Istället för att mäta hur bra ett spel är, med dess unika innehåll, dess speciella stridsystem (VATS och behovet av det), jämför man det som ett FPS spel med en fallout textur på sig. Jag förstår att Fallouts speciella "sätt" inte lockar massan... och det ska det inte göra heller. Det ska locka de som vill spela "Fallout", spelet som det borde vara.

Finns gott om Co-op online multiplayer spel för er andra... men det finns bara ett äkta fallout. Och FO76 är inget fallout spel imho... det är ett FPS spel med FO texturer som en mod på sig. Det är precis lika mycket fallout som CS:GO är Half-Life.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Och FO76 är inget fallout spel imho... det är ett FPS spel med FO texturer som en mod på sig. Det är precis lika mycket fallout som CS:GO är Half-Life.

Amen brother.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av CFSsss:

@eurodance:

Ja, det tyckte jag också var tråkigt

Storyn i Pillars 1 var djup med många lager, välgjord och med mycket mystik så jag kom till Pillars två bara kände jag "vad är det här för något?". Total kontrast. Kanske ger det en ny chans senare men fastnade inte alls för det.

Jo jag spelar tvåan för sidoquestsen och for the loots!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Paddanx:

Finns gott om Co-op online multiplayer spel för er andra... men det finns bara ett äkta fallout. Och FO76 är inget fallout spel imho... det är ett FPS spel med FO texturer som en mod på sig. Det är precis lika mycket fallout som CS:GO är Half-Life.

FO76 blir bästa spelet i serien.
Du kan faktiskt inte säga eller ha en åsikt om vad som är fallout endast de som gör spelet kan säga det.
Din åsikt eller nån annans betyder inget tyvärr i vad som räknas som äkta fallout.

Beställt spelet till PC
Blir grymt att spela det riktiga fallout

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flopper:

FO76 blir bästa spelet i serien.
Du kan faktiskt inte säga eller ha en åsikt om vad som är fallout endast de som gör spelet kan säga det.
Din åsikt eller nån annans betyder inget tyvärr i vad som räknas som äkta fallout.

Åsikt kan jag alltid ha.

Och Bethesda har inte gjort Fallout. De köpte rättigheterna och gjort en klon av det.
Så fråga du ursprungliga ägarna som gjort Fallout, vad de anser vara Fallout då.

Skrivet av Flopper:

Beställt spelet till PC
Blir grymt att spela det riktiga fallout

Tack, jag köper inte skräp.... eller "kina-kopior" till full-pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CFSsss:

Det är mer än jag hört, har du någon källa på det?

I den här tråden som jag länkade till förut:

https://rpgcodex.net/forums/index.php?threads/rpg-codex-inter...

Ja, den är över 200 sidor. Nej, det går inte att bara visa Avellone's kommentarer, så ja, det är en usel källa. Det är dock intressant att läsa, åtminstone i början.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av mpat:

Bland mycket annat stod det klart efter att ha läst de styckena att absolut ingen utgivare jobbar med Obsidian två gånger, eftersom företaget är helt omöjliga att jobba med.

Efter att ha läst nedanstående, verkare det som att det till mycket mycket hög grad är Feargus U som ständigt sabbar för Obsidians relation med utgivare. Om inte Microsoft köper Obsidian så verkar det som att deras enda räddning nu är att fig.co-starta spel.

Skrivet av Meathim:

Ouch, läste just länken nedan och som sagt så är det verkligen inte trevlig läsning. Tappad respekt i mängder.

https://techraptor.net/content/chris-avellone-talks-departure...

Permalänk
Medlem
Skrivet av hypermode:

Efter att ha läst nedanstående, verkare det som att det till mycket mycket hög grad är Feargus U som ständigt sabbar för Obsidians relation med utgivare. Om inte Microsoft köper Obsidian så verkar det som att deras enda räddning nu är att fig.co-starta spel.

Det är en stor del av det. Om du läser den långa tråden finns det flera exempel på när det Feargus Urquhart gör är rent bedrägeri.

(För övrigt lite kul att huvudpersonen i orginalversionen av House of Cards heter Francis Urquhart. De ändrade till Underwood i Netflix-varianten)

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem

Bra! Ceasars Amerikansk-Fotbollslag var dessutom en av de löjligast gestaltade fienderna någonsin i Fallout-universat, förutom alla andra loose ends och innehållslösa stadskulisser som New Vegas bjöd på. Jag har haft mycket roligt i "det bruna Fallout" också, men det är inte i närheten av det fläckfria mästerverk folk tenderar att utmåla det som.

Jag älskade inte direkt "Oblivion with guns" heller, men det blev ändå startskottet för en massiv ekonomisk framgång p.g.a. Bethesdas förmåga att skapa minnesvärda upplevelser med små medel, t.ex. när man kliver ut från Vault 101 första gången.

Apropå Fallout och Fallout 2 så får man nog vara lite pragmatisk och inse att den eran är förbi, och att försöket med Van Buren var det sista ekot i en era när folk förväntade sig 3D och att kunna spela i förstapersonsperspektiv. Idag hade i princip ingen känt till Fallout (mer än i nostalgiska termer) om inte Bethesda lyckats inkorporera det i en spelmotor som redan hade en massiv community som tar fram moddar och håller spelen levande långt efter release.

Några extremt dedikerade fans som talar varmt om sin upplevelse betalar konstigt nog inga räkningar, vilket Black Isle fick erfara trots att de hade både Fallout och Planescape Torment i sin portfölj. De flesta jag kände som kommit i kontakt med Fallout-serien för 15-20 år sedan hade testat Fallout 2, och en stor andel gav upp innan de kommit förbi Temple of Trials.

Hur mycket det än bär mig emot att säga det, så räddade Todd Howard Fallout från en säker död.