Fråga om att flytta "User Documents" i Registret

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2018

Fråga om att flytta "User Documents" i Registret

Jag har hemma tagit över en jobbdator som varit ansluten till AD.
Jag fick problem med att installera ett stort program då det inte kunde hitta och öppna mappen "User Documents".
Lärde mig att sökvägen till den mappen på stora företag med AD flyttas så att datoranvändare automatiskt sparar sina dokument på en server.
Så hittade jag förslag till lösning genom att ge "User Documents" ett nytt värde i registret, alltså att ange en ny sökväg till mappen.

Min fråga är: vad händer med övriga program i datorn om jag helt enkelt byter sökvägen till en lokal mapp?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Nov 2011

Jag hade nog bara installerat om datorn.

i7 4770k @stock | Asus z87-pro | Gigabyte gtx 670 OC | 8GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850 | en dvdspelare
i7 950 @3.2GHz | Sabertooth x58 | HIS HD5770 | 6GB RAM | 500GB HDD | Antec Earthwatts 500W
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hammarö
Registrerad
Sep 2011

Att flytta på Användar-mappar är inga problem! Högerklicka på Dokument och välj Egenskaper\ Location. Men i det långa loppet hade jag gjort som oavanståde! Ominstallation mår datorerna bra av då och då

| OS: Windows 10 Home 64bit | CPU: Intel Core i7 6700K | GPU: EVGA 1070 FTW Hybrid
| MB: EVGA Z170 Stinger | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair AX650
| Chassi: Fractal Design Define Nano S | SSD: Samsung 850 Pro | CPU-Kylare: Corsair H110i

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2018

Säkert en bra idé att ominstallera allt, kruxet är att flera fina och kostsamma progs fortfarande fungerar bortkopplade från AD:n och dom försvinner om jag ominstallerar.

Men tack för era svar!