Fråga om att flytta "User Documents" i Registret

Permalänk
Medlem

Fråga om att flytta "User Documents" i Registret

Jag har hemma tagit över en jobbdator som varit ansluten till AD.
Jag fick problem med att installera ett stort program då det inte kunde hitta och öppna mappen "User Documents".
Lärde mig att sökvägen till den mappen på stora företag med AD flyttas så att datoranvändare automatiskt sparar sina dokument på en server.
Så hittade jag förslag till lösning genom att ge "User Documents" ett nytt värde i registret, alltså att ange en ny sökväg till mappen.

Min fråga är: vad händer med övriga program i datorn om jag helt enkelt byter sökvägen till en lokal mapp?

Permalänk
Medlem

Jag hade nog bara installerat om datorn.

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem

Att flytta på Användar-mappar är inga problem! Högerklicka på Dokument och välj Egenskaper\ Location. Men i det långa loppet hade jag gjort som oavanståde! Ominstallation mår datorerna bra av då och då

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

Säkert en bra idé att ominstallera allt, kruxet är att flera fina och kostsamma progs fortfarande fungerar bortkopplade från AD:n och dom försvinner om jag ominstallerar.

Men tack för era svar!