Bygger dator behöver rådgivning angående köp av Chassi

Permalänk

Bygger dator behöver rådgivning angående köp av Chassi

Tja, håller på köper delar via tradera, hittills har jag köpt en EVGA supernova PSU 750 G2, en RX 570 4gb samt Asus Prime Z370-p.
Planen är att skaffa 16gig Ram 2400-3000mhz (någonstans i det intervallet) samt en intel i3 8530k, kylare kommer vara en Noctua fläkt (tänkt klocka till 5ghz)

Det jag egentligen behöver hjälp med är val av chassi, finns så mycke där ute o vet inte vad jag ska välja. Vill helst ha något som är tyst och inte allt för stort. Kom gärna med specifika förslag.

Mvh
LiteRolig

Permalänk
Medlem

Define C uppfyller dina krav och man drar ut dammfiltret i botten på framsidan, vilket är rätt gött om man har datorn mot en vägg.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Ack, du ber om råd med en av de mest kompatibla produktkategorierna, som samtidigt är mest styrd av tycke och smak. Det mesta du hittar där ute kommer passa fint, så har du några toppkandidater som du tycker är snygga? Har du tur hittar vi något tekniskt fel på en del av dem, så att vi objektivt kan komma överens om vilket som är bäst.

Personligen är jag också ett fan av Fractal Design. Kör själv deras Define S pga vattenkylning, men jag håller med @LemonIllusion, Define C kommer med största säkerhet göra dig nöjd (förutsatt att du inte har planer på att stoppa i så många lagringsdiskar, i så fall Define R6).

Lycka till!

Visa signatur

Vad har jag i min dator? Kopparrör.

Permalänk

Kollade upp define C och sweclockers recension, mitt nätagg har ju måtten
86 x 150 x 180 mm och där säger dom att den max kan vara 175mm på djupet?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av LiteRolig:

Kollade upp define C och sweclockers recension, mitt nätagg har ju måtten
86 x 150 x 180 mm och där säger dom att den max kan vara 175mm på djupet?

Skickades från m.sweclockers.com

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1459255-natagg-i-fract...

Det går ändå men blir trångt om man ska ha hårddiskar under sin "PSU shroud"
Tar du bort hårddiskburarna vilket är superenkelt så kan du teoretiskt ha superlånga psuer

Permalänk
Skrivet av Cadtekniker:

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1459255-natagg-i-fract...

Det går ändå men blir trångt om man ska ha hårddiskar under sin "PSU shroud"
Tar du bort hårddiskburarna vilket är superenkelt så kan du teoretiskt ha superlånga psuer

Tack!

Skickades från m.sweclockers.com