Permalänk

Sveriges framtid?

Ta inte detta personligen, men tyvärr finns viss sanning.

Tyckte det var en utmärkt representation av ämnet.

Enjoy!

Visa signatur

Speldator: [Intel Core i7 4790K] [ASUS Matrix GTX 780Ti x2] [ASUS MAXIMUS VII HERO] [Corsair Dominator Platinum 32GB] [Windows 7] [Logitech G400S] [Microsoft Ergonomic 4000] [BenQ XR3501 35" (HDMI)] [BenQ G900W 19" (VGA)]

Serverdator: [Intel Core i7 6850K] [ASUS X99-E WS] [Corsair Vengeance LPX 64GB] [2x Crucial MX300 1TB] [Cooler Master V1200] [CentOS 7]

Permalänk
Medlem

Sämsta skiten jag har sett på länge. Otroligt töntigt och dåligt producerat. Om du ska komma med sån här skitpropaganda så kan du väl ha något mer intelligent iaf.

Väldigt pinsamt.

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Medlem

Oj mannen ovanför kan inte sett mycket på nätet.

Vi är redan där, jag ser Sverige som ett sjunkande skepp bortom all räddning.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Kan nog bara instämma och hålla med att denna del (i viss mån) är inte långt borta idag. Följ bara debatter och lyssna på allt som kommer fram ... spännande tider väntar

Visa signatur

Bitfenix Prodigy = Asus Maximus VI impact = Asus 760 DC2 = Samsung 840 Evo 240GB = WD RE 3 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalslandan:

Ta inte detta personligen, men tyvärr finns viss sanning.

Tyckte det var en utmärkt representation av ämnet.

Enjoy!

https://www.youtube.com/watch?v=iKcWu0tsiZM

Skrivet av Haziza:

Oj mannen ovanför kan inte sett mycket på nätet.

Vi är redan där, jag ser Sverige som ett sjunkande skepp bortom all räddning.

Njaa, inte mycket i videon som kändes rätt.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Tyvärr kommer Sverige fortsatt halka efter resterande världen (OECD), faktaresistensen är slående i landet mellanmjölk. Katederundervisning och mer ansvar på föräldrar att de facto uppfostra sina barn, bekanta som är lärare på högstadie/gymnasial nivå berättar om en vanlig dag i ”flumskolan” och åhöraren tror snarare berättelsen är från självaste Stephen King. Enkelt att backa upp samhällsförändringen med hjälp av World Value Survey (WVS), Sverige är extremt.

Visa signatur

| i9-9900X 4.8 GHz | ASUS RTX 3090 ROG Strix Gaming OC | 2X Vertex 4 512GB RAID 0 | 2X WD RED 4TB | ASUS ROG STRIX X299-E GAMING | Corsair 900D | 2X MSI Optix MAG321CQR 144Hz | G.Skill Trident Z Royal Silver DDR4 3600Mhz CL15 4x8GB | Corsair AX 1200i | Asus Xonar STX II | Watercooling 480+480+240 |

Permalänk
Medlem

Väldigt underhållande men samtidigt för lång, hade kunnat kortas ner betydligt och samtidigt behåll poängen. Humor med stor distans och en skarp ironi över det moderna läroväsendet : ) Bör nog behandlas som just humor, ungefär som Betnér, George Carlin, eller Grotesco.

Denna är ju klassisk apropå detta;

"Battle Fatique" haha : )
Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem

Videon är såklart överdriven för att bli "rolig" men plockar man ut ämnena som tas upp så får jag nog hålla med om att vi så gott som redan är där på en del punkter.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MSI Z370-A Pro / EVGA 850W G3 / i5-8600K Delid @ 4.8Ghz /
GTX 1070Ti / 16GB Corsair LPX @ 3200Mhz / 3x500GB SSD /
Acer Predator XB271H

Permalänk
Medlem

Tragiskt men sant, framförallt gällande utvecklingen i USA. I Sverige går vi nog mer åt dagishållet när det gäller högre utbildning medan SJW-tramset växer mer i politik och media.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Gammal klassiker. Överdrivet pga humorn i det men ja, man kan se en hel del likheter på beteendet. Det är bra med mångfald men beteendet är fel vilket man vill gestalta.
Jag räknar dock med att det kommer vara en och annan SJW här inne som inte förstår problematiken som kommer att lacka ur. Men det är ju bara att skita i deras hatande då vi har yttrandefrihet i Sverige. Än så länge ;P

Edit: Vill även poängtera att det kanske inte har så mycket med lärandet utan personer som utövar beteendet...

Visa signatur

Fulburken:
| I9 9900K
| Gigabyte Aorus Z390 AORUS MASTER
| Asus RTX 3090 Strix OC

Permalänk
Medlem

Detta skulle kunna vara en svensk thriller. Skådespelare som spelar över rejält kombinerat med ett staplande manus men tekniskt sett ett rätt väl utfört hantverk. Och precis som med svenska thrillers tappar man också snabbt intresset så hur det slutade vet jag inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Oj mannen ovanför kan inte sett mycket på nätet.

Vi är redan där, jag ser Sverige som ett sjunkande skepp bortom all räddning.

Jag tror du svarar dig själv där. Nätet återspeglar inte verkligheten. Det är en plats där skrikande minoriteter hörs högst. Åt alla riktningar.

Verkligheten är lite annorlunda.

Trolltråd.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*

Tråd låst då den saknar en vettig trådstart/frågeställning (§3.4 i forumreglerna).

Observera även att forumet och resten av Sweclockers främst fokuserar på teknikrelaterade ämnen. Vill man diskutera ej teknikrelaterad politik, politisk korrekthet/sjw och liknande finns det lämpligare forum för detta. Dessutom tenderar sådana trådar att spåra ur till otrevligheter, personangrepp m.m., vilket vi alla förlorar på.

Se SweClockers inställning till politiskt innehåll och diskussioner i forumet-artikeln för ytterligare information.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...