Samsung lanserar Galaxy Book 2 med Qualcomm Snapdragon 850

Permalänk
Melding Plague

Samsung lanserar Galaxy Book 2 med Qualcomm Snapdragon 850

Samsung utmanar Microsoft Surface Pro med sin Galaxy Book 2, en hybriddator med Qualcomm Snapdragon-processor och upp till 20 timmars batteritid.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jösses vad den var lik Surface pro, det kommer kanske bli bråk om det? Den verkar rätt klent utrustad med tanke på priset, jag köpte själv en ny Surface pro (i5, 8 gb ram, 128 gb, inklusive tangentbord) för ca 10 000 härom månaden.

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakwetu:

Jösses vad den var lik Surface pro, det kommer kanske bli bråk om det? Den verkar rätt klent utrustad med tanke på priset, jag köpte själv en ny Surface pro (i5, 8 gb ram, 128 gb, inklusive tangentbord) för ca 10 000 härom månaden.

Tänkte precis säga det samma, nu är det visserligen en kampanj men normalt ligger det modellen vi köpte runt 11-12000:-

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Inaktiv

Alltså jag trodde på riktigt att det var en bild på Microsoft Surface Pro så jag klickade på länken för att få se hur Samsungs variant såg ut.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@anon99339: Samma här.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem

Intressant produkt om det kommer produktivitets appar eller om man kan "kliva ur" S-läget och köra x86-appar. Men det skulle väl kräva emulering och draina batteriet fort.

Visa signatur

There is always a price to pay for convenient

Permalänk

bara OLED skärmen gör den överlägsen för film osv på resor

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Skrivet av smkr:

Intressant produkt om det kommer produktivitets appar eller om man kan "kliva ur" S-läget och köra x86-appar. Men det skulle väl kräva emulering och draina batteriet fort.

Windows 10 ARM kan väl köra x86? Den kompilerar/emulerar väl om vid första exekveringen sen sparas det till nästa gång koden ska köras. Men man tappar ju en del fart ändå.

Permalänk
Medlem

Enligt tester jag sett så skulle förra generationen med Snapdragon 835 köra emulerade x86-program i ungefär samma hastighet som en långsam laptop med Celeron-processor — som bäst.

Sen kan den inte emulera x86-64 ännu, utan är begränsad till 32-bittars x86. Microsoft har sagt i ett år att emulering av x86-64 skulle komma...

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem

Frågan är varför man vill ha denna när surface go finns. Ok mer utgångar...men det löser man med docka. Nä, inte intressant alls. 11000....ye right.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Frågan är varför man vill ha denna när surface go finns. Ok mer utgångar...men det löser man med docka. Nä, inte intressant alls. 11000....ye right.

Som jag ser det så finns det egentligen 2 saker som potentiellt talar för denna mot en surface go, om man tar bort priset i ekvationen.

OLED skärm och fler anslutningar. Ska man ha MS egna surface dock så går det loss på 2100:- som billigast. Fast oavsett ser jag inte heller det som värt att gå upp så mycket i pris. Tror inte denna blir någon vidare säljsucce.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Vem behöver en sån här och vad har man den till ? Chattar och läser aftonbladet ? Man kan få en bra x86 med bra batteritid som är användbar för samma pengar..

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Corsair 2TB m.2 / 4TB, Samsung 57" G9