Permalänk

nyköpt dator

tänkte höra efter, lite allmänt, hur långt man kommer i spelväg med denna datorn?
har nyligen köpt och delarna är på väg.
hur tror ni den kommer att hålla på spel fronten under de kommande åren? ja självklart så vill jag köra på så pass hög grafik som datorn och spelet kan erbjuda och kommer denna datorn att klara av det? jag vet att det skiljer sig från spel till spel, men rent allmänt.
sen antar jag att datorn kommer att tweakas och clockas(en kunnig polare ska fixa det).
windows 10 kommer köras på den.

https://komponentkoll.se/bygg/kTMfG/

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

@mangemani:

Du kommer komma långt.

Visa signatur

Dator
CPU: Ryzen 5 5600 | GPU: ASUS RX 6700 XT | RAM: 32GB 2133MHz DDR4 | Mobo: ASUS B550-Plus | Lagring: 2x1TB SSD + 5 TB HDD | Chassi: Fractal Meshify 2 | PSU: EVGA Supernova G6 1000W |

TrueNAS SCALE
CPU: Ryzen 5 5600 | RAM: 64GB 3200MHz DDR4 | Mobo: ASRock B550M Steel Legend | Lagring: 35 TB HDD | GPU: GTX 960 4GB | Chassi: Fractal Node 804 | PSU: Corsair RM850x 850W v3 |

Permalänk

Chassit är skräp (Måste kompletteras med fläktar, då finns de bättre val i samma slutpris).
CPU kylaren är skräp om du ska överklocka (Kan hantera den inbyggda boosten utan problem)
Chassit har bara en skräp fläkt (Köp fler innan du ens börjar använda den)
Ingen HDD?
1080 hade jag köpt begagnat nu när alla byter upp sig xD

Den kommer stå sig bra, om du byter cpu kylare samt kompletterar med minst 2x120mm fläktar. Dock hade jag rekommenderat 2x140mm fram istället i fronten. Rekommenderar ett par bra kvalitativa fläktar.

Noctua
Purewings 2
X2 GP12/GP14

Visa signatur

Bulldozer since 2017-12-15
[8700k @ 4.9 ghz ¤ ASUS PRIME Z370-A ¤ Corsair Vengeance LPX DDR4 16gb 3000 mhz ¤ Asus EVGA RTX 2070 8GB BLACK GAMING ¤ Seasonic Focus 650w ¤ Fractal Define Define C TG ¤ Samsung 860 Evo 1TB ¤ Seagate Ironwolf 2TB ¤ Chassifans: Noctua Redux Series 1x120mm 2x140mm * Cryorig H5 Ultimate]

Permalänk

fick lov att offra lite på kylning och CPU för att passa min budget, är medveten om det. HDD har jag typ 7 st utav i min gamla dator samt externa, SSDn som jag beställt är där windows ska installeras samt spelen.

ska nämna mer fläktar till polaren min som ska limma ihop datorn åt mig, fläktar kan väl inte kosta så fruktansvärt mycket antar jag. och CPU kylaren, ja, den fick jag höra att den inte var den bästa, men min budget som sagt.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

https://komponentkoll.se/bygg/kdtPN

2070 Kommer dock först om en vecka

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kuspar:

https://komponentkoll.se/bygg/kdtPN

2070 Kommer dock först om en vecka

Utifrån testet här på sweklockers skulle jag också köra på 2070

Visa signatur

Antec P182 -AMD Ryzen 5 2600 3.4GHz - GeForce GTX 1070 Strix Gaming OC 8GB - Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3000MHz 2x8GB - Gigabyte GA AB350M Gaming 3 - Logitech MX518 - Plantronics RIG 500E

Permalänk

tror ni missade vad jag skrev längre upp, delarna är beställda, på väg och jag har dem snart, så inget nytt köp:). polaren som plockade ihop datorn nämnde att nya grafikkort var på G, men att de var svindyra som spräckte min budget rejält, så det fick bli det kortet som det nu blev.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk

är på G att beställa mer fläktar. har kikat lite på chassit och 1 fläkt medföljer tydligen, men är det någon som vet om de syftar på fläkten som redan är monterad på chassit, den som sitter på baksidan, eller är det en fläkt som man kan sätta dit i taket på chassit? eller saknar detta chassit fläkten uppe i taket, är det nått man måste köpa? frågar så jag vet hur många jag ska köpa. 2 fram vet jag och 1 till därbak, det är bara fläkten i taket jag är lite kluven på.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer