"TV-abbonemang" utan kabel

Permalänk
Medlem

"TV-abbonemang" utan kabel

Finns det något bra abbonemang för linjär tv som inte kräver någon kabel/satelit/antenn osv?
Magine fanns ju förr som var trevligt.

Tänker mig något som har en app till android tv och apple tv tex.

Har idag boxer, men de vägrar tv-box-appar av någon anledning och 100kr för extra kort tänker jag inte betala.

(Och ja, barnen vill ha linjär tv. Så ingen behöver poängtera att h*n är "duktiga" och inte använder det )

Permalänk
Medlem

Vet att till exempel Telenor har Telenor Stream där man kan streama kanaler. Finns app till iPhone och AppleTv där. Lånar farsans abonnemang (ingår i deras mark-tv) och funkar finfint för mig.

Permalänk

Jag har IPTV från telia, där ingår appen telia play+ som ger mig tillgång till samma sak som min digitalbox, tyvärr finns den inte som androidTV app, vet inte hur det ser ut med appleTV, men jag har appen på min mobil, och sen castar allt till min Nvidia shield.

https://www.telia.se/privat/tv/tvpaket/produkt/telia-play-tv-...

Visa signatur

|Dator: | Phantek P400S | Ryzen 5900X | X570 Aorus Elite | RTX 3080 Ventus OC | Corsair 64gb DDR4 | x2 970 EVO 1Tb | Corsair HX 850i | AC Liquid Freezer II 280 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

Finns det något bra abbonemang för linjär tv som inte kräver någon kabel/satelit/antenn osv?
Magine fanns ju förr som var trevligt.

Tänker mig något som har en app till android tv och apple tv tex.

Har idag boxer, men de vägrar tv-box-appar av någon anledning och 100kr för extra kort tänker jag inte betala.

(Och ja, barnen vill ha linjär tv. Så ingen behöver poängtera att h*n är "duktiga" och inte använder det )

Telias och Telenors ger tillgång till streaming via appen av hela utbudet du betalar för. Så kan du köra upp det på tex Chromecast eller visa det i telefon/platta om du så föredrar det.

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem

Jag vill inte ha en tjänst som bara har cast-funktion från mobilappar. Det ska vara enkelt för barnen med, därav min önskan att komma ifrån Boxer.

Telia, Telenor vet ni hur det fungerar med flera strömmar igång samtidigt? Om man vill se på två olika kanaler/apparater?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

Jag vill inte ha en tjänst som bara har cast-funktion från mobilappar. Det ska vara enkelt för barnen med, därav min önskan att komma ifrån Boxer.

Telia, Telenor vet ni hur det fungerar med flera strömmar igång samtidigt? Om man vill se på två olika kanaler/apparater?

Tror Telenor Stream funkar med flera devices samtidigt. Om önskvärt så kan jag testa att streama från telefonen + ATV samtidigt ikväll?

Permalänk
Medlem

Kan kolla med dom annars.
Alt. så övertalar man barnen att Boomerang faktiskt inte är en bra kanal och kör SVT Play + Netflix + CMore Play

Permalänk
Medlem

Telias tjänst fungerar på Apple TV.

Så gör även Telenors.

Om det går att få apparna att fungera på t.ex. Shield vet jag inte, bör finnas några boxar med ren Android och DRM-stöd som fungerar dock.

Magine hade tyvärr inga kunder för sin tjänst. Tjänsten finns fortfarande i Tyskland förvisso.

Edit: Justja, som kommentaren under Comhem har tjänsten Com Hem Play också. App för enbart iOS-enheter och Android till nyligen, numera fungerar appen också på Apple TV.

Permalänk
Medlem

Jag kör Comhem på min Apple TV 4
med en APP

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Medlem

I.o.m att du har boxer så har du ju samma som Com Hem har, Boxer Play/Com Hem Play. Så som de ovan beskriver. De är ju samma företag så att säga.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 3600 GPU: Asus Strix 1080 8GB Moderkort: MSI B450 Gaming Plus Max RAM: 32GB Corsair Vengeance 3600MHz LP Chassi: Phanteks Eclipse P400 Svart Fönster Kylare: be quiet! Pure Rock 2 HDD: 1TB Samsung 7200RPM SSD: Samsung Evo Basic 840 120GB, Samsung 850PRO 256GB x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av wzaa:

I.o.m att du har boxer så har du ju samma som Com Hem har, Boxer Play/Com Hem Play. Så som de ovan beskriver. De är ju samma företag så att säga.

Tror det är samma app/tjänst i grunden där. Alltså fungerar nog även Boxer Play på ATV. Appen är åtminstone i samma version för båda varumärkena.

Permalänk
Medlem

@Dhanjel:

Varför behövs appar? Det finns ju även boxar, dessa lär väl kunna skötas med fjärrkontroll.

Här är länken till Telenors basabbonemang med fibertv och box.

https://www.telenor.se/handla/tv/fiber-tv/tv-bas/

Permalänk
Medlem
Skrivet av dannesthlm:

@Dhanjel:

Varför behövs appar? Det finns ju även boxar, dessa lär väl kunna skötas med fjärrkontroll.

Här är länken till Telenors basabbonemang med fibertv och box.

https://www.telenor.se/handla/tv/fiber-tv/tv-bas/

För att jag inte vill ha en till box (, och jag vill inte ha fibertv rent fysiskt, sen om man tar det för att få det andra är en annan sak). Android har jag i tvn (och just nu en apple tv för att kunna se Cmore).
Boxer säger iaf själva att de inte har en app till apple tv, så jag antar att inte comhem-appen fungerar då

Permalänk
Medlem
Skrivet av dannesthlm:

@Dhanjel:

Varför behövs appar? Det finns ju även boxar, dessa lär väl kunna skötas med fjärrkontroll.

Här är länken till Telenors basabbonemang med fibertv och box.

https://www.telenor.se/handla/tv/fiber-tv/tv-bas/

Hans nätägare måste ha stöd för Telenors TV-tjänst i det fallet plus att det kostar 99 kr/m per box utöver att han måste betala för boxen. Då kan han i princip lika gärna bara köra extra kort till Boxer-tjänsten och sätta i programkort + CA-modul i varje TV. Det blir billigare och enklare med Boxer om det handlar om tre TVs/TV-boxar. Idén med tjänst över internet är att slippa kostnad för programkort/avkryptering per enhet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

För att jag inte vill ha en till box (, och jag vill inte ha fibertv rent fysiskt, sen om man tar det för att få det andra är en annan sak). Android har jag i tvn (och just nu en apple tv för att kunna se Cmore).
Boxer säger iaf själva att de inte har en app till apple tv, så jag antar att inte comhem-appen fungerar då

Com Hem Play ska fungera i ATV, konstigt att de inte skickat in Boxer-versionen för dito funktion/enhet.

Fast nu säger du Boxer själva? Com Hem kom nyligen med app för ATV, kolla i App Store om du ser även Boxer innan du säger något. Har ingen ATV själv, så någon annan får lov att kolla.

Permalänk
Medlem

Du har ju linjär-tv i cmore, bara sätta på en kanal så rullar den. Fast ska man byta så blir det ju i webgränsnittet

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Oldschool [å:ldsku:l] adj. Användandet av datorprodukter som är äldre än 3 månader.

Permalänk
Medlem

Ja cmore play fungerar kanon, men de har intemdet kanalutbudet (cmore kanalerna och tv4 gruppen)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tror du kan köra på upp till 4 på samma abonnemang via Telenor, definitivt minst 3 iaf.

Visa signatur

| CPU: i7-8700 | GPU: Asus ROG Strix 2080S | RAM: 16GB 3000MHz DDR4 | Mobo: Gigabyte Aorus z370 | Storage: 512GB SSD | 2TB HDD | Chassi: Fractal Define R4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kotka:

Tror du kan köra på upp till 4 på samma abonnemang via Telenor, definitivt minst 3 iaf.

Telenor Stream?

Telenor säger "Kan jag streama till flera enheter samtidigt? Ja, du kan streama på upp till två enheter samtidigt på ditt abonnemang. Undantag kan förekomma."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Telenor Stream?

Telenor säger "Kan jag streama till flera enheter samtidigt? Ja, du kan streama på upp till två enheter samtidigt på ditt abonnemang. Undantag kan förekomma."

Precis, var tvungen att testa nu på 4 enheter samtidigt, lirar utan ptoblem

Visa signatur

| CPU: i7-8700 | GPU: Asus ROG Strix 2080S | RAM: 16GB 3000MHz DDR4 | Mobo: Gigabyte Aorus z370 | Storage: 512GB SSD | 2TB HDD | Chassi: Fractal Define R4 |