Permalänk

xbox 360 värt

Tänkte ta o sälja mitt xbox 360 20gb. och det är chippat tror jag. Undrar vad det är värt. Ca 30st spel ingår 2st handkontroller ena kontrollen är de glapp i laddnings batteriet så har en lång laddkabel i. Tänkte sälja antingen här på marknaden eller på blocket eller facebook köp å sälj.
Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Stor skillnad på chippad och vad det är för chip osv, utan chip/RGH är de rätt värdelösa.

Permalänk

@GuuFi: så är de men har för mig att man kunde köra brända spel på de. Ja gjorde de en stund men det var så krångligt å fixa sånna spel och för dåligt bredband med så la ner. Vet du hur man kan kolla vad man har för chip. Mvh

Permalänk

@GuuFi: vadå stor skillnad de är ju samma konsol

Permalänk
Medlem

Jag är ingen expert.

Men om det är en gammal flashning/chippning/ etc så har den antagligen en gammal dashboard. Har du en gammal dashboard så finns det många nya spel du inte kan spela.

Äldre spel (vilket typ är alla nu för tiden) är ju gratis på tradera i stort sätt. Inte många kronor extra du får betala extra för orginal vs att köpa medie att bränna på (och allt bök runt det).

Jag har en gammal xbox 360 elite som jag köpte flashad. Trött på skiten.

Köpte en xbox 360 slim gör 400 kronor med lite spel, mycket bättre. Givetvis oflashad.

Det är lite som piratkopering av musik. Visst. Det funkar väl. Men orkar inte med böket och möget så kör spotify istället. Eller ännu jobbigare är det med en gammal xbox 360 med gammalt dashboard då du blir begränsad till gamla spel.

Sedan ovanpå det är din modell väldigt känd för Red Ring of Death. Så den kan mycket väl rasa imorgon.

Ontopic: Nja den är nog rätt värdelös, typ under 200 kronor i värde om du inte går och lurar någon småbarnsmamma på blocket.

Skickades från m.sweclockers.com