Vad från din barndom kommer du aldrig sluta med, bli för gammal för?

Permalänk

Vad från din barndom kommer du aldrig sluta med, bli för gammal för?

Förutom att spela spel så klart. Så lätt kommer ni inte undan.

Vad har följt med dig genom åren?

Jag har aldrig slutat äta ostmackor med varm Oboj till frukost. Jag blir 35 imorgon och den måltiden har mer eller mindre alltid funnits på matbordet. Bästa brödet till detta för tillfället är pågens skärgårdskaka och till det passar Gäsene special 26/34%, Präst eller Port Salut. Finns fler godingar men har inte allt i huvudet. Måste dock variera då det inte är den mest hälsosamma kosten.

Tecknar gör jag också men brottas med det då jag har långa off-perioder. Håller det vid liv genom att göra bebisporträtt åt kompisar mm men även det tar emot ibland.

Visa signatur

OS: Win 10 Home | Chassi: NZXT H440 | PSU: Corsair HX850i plat | Moderkort: ASUS Maximus Hero VIII | CPU: i7 6700k @ 4.5Ghz @ 1.29v | RAM: HyperX Fury 16Gb @ 3000Mhz | GPU: ASUS 1080ti Strix Gaming | Kylning: NZXT Kraken X62 | Fläktar: Fractal Design Venturi x1 AF140, x2 sp140, x3 sp120 | Ljud: ASUS Xonar Xense med Sennheiser PC350Se | Lagring: Crucial M4 64gb, Samsung 850evo 500gb, Seagate Barracuda 1tb | M/K: Corsair M65 Pro gaming rgb & Corsair Strafe RGB | Bildskärm: acer XB270HU

Permalänk

Då säger jag Oboy! Kall jävla mjölk och ett par skedar Oboy i! Det är mitt kaffe de!

Visa signatur

Lian Li PC-O11 Dynamic Vit. EVGA SN G2 850w. Gigabyte Aorus Ultra Z490. Intel 10850k. Asus 2080Ti. G.Skill 32Gb. Samsung 950Pro 512Gb M2. 1st SSD Crucial 1Tb, 1st SSD Crucial 500Gb. EK Velocity Water Cooling. ASUS 1440p 27". Acer Predator 165Hz 1440p 27". Roccat Vulcan TKL. Razer Diamondback.

Permalänk
Medlem

LEGO blir man aldrig för gammal för. Enda skillnaden är väl att jag förr "lekte" med det. Numer kan man räkna det som konstnärsmaterial t.ex.

Permalänk
Medlem

Hemmagjord pizza på fredagar antagligen. Även om jag inte gör det varje vecka för jag är lat så gör jag det minst 2/4 fredagar i månaden.

Växte upp med detta, varje fredag var det mammas pizza och gladiatorerna eller liknande på tv.
Än idag föredrar jag egengjord pizza över någon pizza man kan köpa.

Mjölk. Alltid älskar iskall mjölk, ända sen jag var liten och dricker varje dag det fortfarande (fast mina ben nog har slutat att växa vid denna åldern 30+ )

Permalänk
Medlem

Mjölk. Dricker än idag vid 47 års ålder väldigt mycket mjölk. Bästa törstsläckaren och måltidsdrycken om jag själv får välja. Rumsvarm eller varmare mjölk går dock bort.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Inaktiv

Jag misstänker att onanin och självbefläckelsen fortsatt kommer följa mig genom åren!
(eller efterfrågade du enbart socialt acceptabla saker?)

Permalänk
Medlem

Såhär på höstkanten styr jag gärna mina steg rätt in i de största högarna med någorlunda torra löv och pulsar glatt rakt igenom dem, något jag hoppas jag aldrig blir för gammal för. Ibland när jag är långt ute i skogen och hittar ett riktigt fint träd klättrar jag så långt upp jag vågar, och har oftast svårare att komma ner igen.
Enligt alla register är jag 40 år fyllda, men rent mentalt är jag sisådär 25.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Skrivet av Markus1987:

Då säger jag Oboy! Kall jävla mjölk och ett par skedar Oboy i! Det är mitt kaffe de!

Just det, det stavas "Oboy". Pinsamt. D:

Skrivet av Exxovion:

LEGO blir man aldrig för gammal för. Enda skillnaden är väl att jag förr "lekte" med det. Numer kan man räkna det som konstnärsmaterial t.ex.

Verkligen. Har inte rört LEGO sen jag var liten men förstår absolut tjusningen i det samt samlande på actionfigurer.

Skrivet av Nivity:

Hemmagjord pizza på fredagar antagligen. Även om jag inte gör det varje vecka för jag är lat så gör jag det minst 2/4 fredagar i månaden.

Växte upp med detta, varje fredag var det mammas pizza och gladiatorerna eller liknande på tv.
Än idag föredrar jag egengjord pizza över någon pizza man kan köpa.

Mjölk. Alltid älskar iskall mjölk, ända sen jag var liten och dricker varje dag det fortfarande (fast mina ben nog har slutat att växa vid denna åldern 30+ )

Låter sjukt mysigt.

Skrivet av anon257891:

Jag misstänker att onanin och självbefläckelsen fortsatt kommer följa mig genom åren!
(eller efterfrågade du enbart socialt acceptabla saker?)

Det är ju inte så mycket en barndomsvana som en mänsklig drift men det är ju klart att man börjar relativt tidigt.

Skrivet av twit:

Såhär på höstkanten styr jag gärna mina steg rätt in i de största högarna med någorlunda torra löv och pulsar glatt rakt igenom dem, något jag hoppas jag aldrig blir för gammal för. Ibland när jag är långt ute i skogen och hittar ett riktigt fint träd klättrar jag så långt upp jag vågar, och har oftast svårare att komma ner igen.
Enligt alla register är jag 40 år fyllda, men rent mentalt är jag sisådär 25.

Den mentala åldern stannar nog där runt omkring hos väldigt många skulle jag tro.

Visa signatur

OS: Win 10 Home | Chassi: NZXT H440 | PSU: Corsair HX850i plat | Moderkort: ASUS Maximus Hero VIII | CPU: i7 6700k @ 4.5Ghz @ 1.29v | RAM: HyperX Fury 16Gb @ 3000Mhz | GPU: ASUS 1080ti Strix Gaming | Kylning: NZXT Kraken X62 | Fläktar: Fractal Design Venturi x1 AF140, x2 sp140, x3 sp120 | Ljud: ASUS Xonar Xense med Sennheiser PC350Se | Lagring: Crucial M4 64gb, Samsung 850evo 500gb, Seagate Barracuda 1tb | M/K: Corsair M65 Pro gaming rgb & Corsair Strafe RGB | Bildskärm: acer XB270HU

Permalänk
Inaktiv

Det hade varit så otroligt mycket enklare om frågan var tvärt emot vad man hade vuxit ifrån.

Det finns mycket jag gör samma men mitt beteende har förändras.
Lego technic är grymt, men jag vill ej ha värsta bygget. Jag vill på egen hand bygga riktigt teknisk avancerade saker. T.ex. bygga en helt egen fyrhjulsdriven, med stötdämpare och styrning på alla hjulen, självklart växellåda och fjärrkontroll till allt.

Film kommer jag alltid att älska. Skillnaden nu och förr var att när jag var liten så kunde jag se på t.ex. Starwars flera gånger samma dag, för att nästa dag se om filmen. Det var innan jag kunde läsa, så jag fattade ej hela handlingen. Beteendet kan verka sjukligt, men jag har hört om liknande berättelser. Och man hade bara kanal 1 och 2 att välja på som alternativ.
Nu idag, jag får upp en bra film på nexflex, men tänker å den filmen var grym men jag såg den år 2002 och jag vill ej se om den igen.

Spel är svårt att växa ifrån, men man har inte tid. Förr så spelade och jag ville komma längre för att ha något att visa upp, jag såg min xbox samling som en status grej. Jag skulle gissa att jag en kort period var den i lilla staden som hade mest xboxsaker och kraftigast förbättrad konsol som ej på något sätt var original.
Idag är spelande något man gör i skymundan, vissa typer av spel är accepterat att göra under tiden man väntar på något sitter på bussen. -Typ Candy crush saga, medans mer aktionsspel väcker fördomar på bussen.
Samma sak gäller datorer, diskuterar tekniska folk vad man har för hårdvaror så tiger jag.

Permalänk
Medlem

Chokladjulkalender och julstrumpa blir man ALDRIG för gammal för trots 30+

Lego, oboy och även såna där byggsatser som man limmar o har sig med. Men de är banne mig inte lika lätt idag som när man va liten me alla smådelar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Skrivet av anon159643:

Det hade varit så otroligt mycket enklare om frågan var tvärt emot vad man hade vuxit ifrån.

Det finns mycket jag gör samma men mitt beteende har förändras.
Lego technic är grymt, men jag vill ej ha värsta bygget. Jag vill på egen hand bygga riktigt teknisk avancerade saker. T.ex. bygga en helt egen fyrhjulsdriven, med stötdämpare och styrning på alla hjulen, självklart växellåda och fjärrkontroll till allt.

Film kommer jag alltid att älska. Skillnaden nu och förr var att när jag var liten så kunde jag se på t.ex. Starwars flera gånger samma dag, för att nästa dag se om filmen. Det var innan jag kunde läsa, så jag fattade ej hela handlingen. Beteendet kan verka sjukligt, men jag har hört om liknande berättelser. Och man hade bara kanal 1 och 2 att välja på som alternativ.
Nu idag, jag får upp en bra film på nexflex, men tänker å den filmen var grym men jag såg den år 2002 och jag vill ej se om den igen.

Spel är svårt att växa ifrån, men man har inte tid. Förr så spelade och jag ville komma längre för att ha något att växa upp, jag såg min xbox samling som en status grej. Jag skulle gissa att jag en kort period var den i lilla staden som hade mest xboxsaker och kraftigast förbättrad konsol som ej på något sätt var original.
Idag är spelande något man gör i skymundan, vissa typer av spel är accepterat att göra under tiden man väntar på något sitter på bussen. -Typ Candy crush saga, medans mer aktionsspel väcker fördomar på bussen.
Samma sak gäller datorer, diskuterar tekniska folk vad man har för hårdvaror så tiger jag.

Känner igen mig så väl i det du skriver!

Visa signatur

-==- Intel Core i5 6600K -==- Asus Z170-K -==- 8GB Corsair LPX 2666MHz -==- EVGA 1060 6GB -==- Samsung Evo 750 256GB + Evo 850 500GB -==- Noctua -==- Corsair CX 650W -==- Fractal Design S -==-

Permalänk
Medlem

Disney och Pixar filmer på Bio
Oboy
Varma mackor med ost Storfranska

Permalänk
Medlem

Kalle på julafton är nog det enda.

Permalänk
Inaktiv

Spela såklart, men något jag tror jag alltid kommer göra år att doppa färskt ljustbröd i oboy.
Många tycker man borde växa ifrån det, men det blir inte mindre gott med åldern.
Så man får passa på nuförtiden när gumman inte ser 😄

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Exxovion:

LEGO blir man aldrig för gammal för. Enda skillnaden är väl att jag förr "lekte" med det. Numer kan man räkna det som konstnärsmaterial t.ex.

LEGO helt klart, samlar Star Wars, har lite montrar etc. Är 41år.

Har än så länge 9st (bla den nya stora UCS) av de 22 Millennium Falcons som finns, kommer ta en stund och kosta en slant att fixa alla.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Skrivet av anon159643:

Det hade varit så otroligt mycket enklare om frågan var tvärt emot vad man hade vuxit ifrån.

Det finns mycket jag gör samma men mitt beteende har förändras.
Lego technic är grymt, men jag vill ej ha värsta bygget. Jag vill på egen hand bygga riktigt teknisk avancerade saker. T.ex. bygga en helt egen fyrhjulsdriven, med stötdämpare och styrning på alla hjulen, självklart växellåda och fjärrkontroll till allt.

Film kommer jag alltid att älska. Skillnaden nu och förr var att när jag var liten så kunde jag se på t.ex. Starwars flera gånger samma dag, för att nästa dag se om filmen. Det var innan jag kunde läsa, så jag fattade ej hela handlingen. Beteendet kan verka sjukligt, men jag har hört om liknande berättelser. Och man hade bara kanal 1 och 2 att välja på som alternativ.
Nu idag, jag får upp en bra film på nexflex, men tänker å den filmen var grym men jag såg den år 2002 och jag vill ej se om den igen.

Spel är svårt att växa ifrån, men man har inte tid. Förr så spelade och jag ville komma längre för att ha något att visa upp, jag såg min xbox samling som en status grej. Jag skulle gissa att jag en kort period var den i lilla staden som hade mest xboxsaker och kraftigast förbättrad konsol som ej på något sätt var original.
Idag är spelande något man gör i skymundan, vissa typer av spel är accepterat att göra under tiden man väntar på något sitter på bussen. -Typ Candy crush saga, medans mer aktionsspel väcker fördomar på bussen.
Samma sak gäller datorer, diskuterar tekniska folk vad man har för hårdvaror så tiger jag.

Ska se om jag kan ändra titeln på tråden lite. Inte dumt med kontraster. Tycker också det är lite lustigt att riktiga data/tvspel är fortfarande lite tabu hos vuxna men mobilspel kan man öppet sitta med i timmar utan att bli dömd, precis som att glo på TV. Hyckleri på hög nivå.

För övrigt var jag likadan med filmer. Vet inte hur många gånger jag såg om de gamla Star Wars, Alien, Predator, Karate Kid-filmerna. Kan nämna fler men listan blir nog lång.

Edit: Va?! Kan man inte redigera OP? Dåligt.

Visa signatur

OS: Win 10 Home | Chassi: NZXT H440 | PSU: Corsair HX850i plat | Moderkort: ASUS Maximus Hero VIII | CPU: i7 6700k @ 4.5Ghz @ 1.29v | RAM: HyperX Fury 16Gb @ 3000Mhz | GPU: ASUS 1080ti Strix Gaming | Kylning: NZXT Kraken X62 | Fläktar: Fractal Design Venturi x1 AF140, x2 sp140, x3 sp120 | Ljud: ASUS Xonar Xense med Sennheiser PC350Se | Lagring: Crucial M4 64gb, Samsung 850evo 500gb, Seagate Barracuda 1tb | M/K: Corsair M65 Pro gaming rgb & Corsair Strafe RGB | Bildskärm: acer XB270HU

Permalänk
Medlem

O´boy är en sak jag aldrig slutat med. En annan sak som ni kanske reagerar på, är att jag fortsatt cykla utan hjälm. Det är freedom det!

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem

Det var svårt... andas och gå på toaletten kanske?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valonen:

En annan sak som ni kanske reagerar på, är att jag fortsatt cykla utan hjälm. Det är freedom det!

Fram till du ramlar och får en skallskada i alla fall, inte lika mycket freedom efter det. Svårt att förstå hur man som vuxen kan cykla utan hjälm med tanke på riskerna det medför.

Permalänk
Medlem

Jag kommer troligen aldrig sluta skriva önskelistor inför min födelsedag och julafton. Jag tycker det är väldigt roligt eftersom man får drömma sig bort lite genom att önska sig saker man vet att man aldrig kommer att få.

Permalänk
Medlem

@oatp1b1: Jag är väldigt tvådelad där. Tycker det är bland det fulaste och ursäkta uttrycket men töntigaste man kan ha, det är ju såklart en starkt inarbetad inställning från barnsben. Samtidigt tycker jag det är lika självklart som att ha bilbälte. Summering av konstigt resonemang: klart man ska ha hjälm men jag tänker då f*n inte ha det, haha. Jag minns när man fick lov av päronen att cykla utan hjälm och man blev glad.. Helt otroligt egentligen.

OT: Bli kliad på ryggen när man ska sova, damn does it feel like heaven.

Visa signatur

Chassi: Louqe Ghost S1 | CPU: AMD Ryzen 7 7700X | Kylare: Cooler Master MasterLiquid Lite 240 | Ram: Kingston Fury Beast RGB 32GB 6000MHz | GPU: AMD Radeon RX 6800 | MB: ROG STRIX X670E-I GAMING WIFI | PSU: Corsair SF750 Platinum | SSD: Samsung 970 EVO 1TB + Intel 660p 1TB | Skärm: Acer Nitro XV252QF@390hz | Ljud: HD650+Røde AI-1 | KB: Hemmabygge 60% | Mus Logitech PRO X Superlight |

Permalänk
Medlem

@Pl4yGround: Ja snyggt är det då inte, men jag har det ändå för att det skulle vara väldigt tråkigt om man ramlade och hade oskyddat huvud. Knappast värt att riskera att bli en grönsak eller dö för något sådant tycker jag. Samma princip gäller ju som du säger med bilbälten och t.ex. flytvästar, bälten när man flyger m.m.
Sedan så finns ju det rätt så dyra alternativet Hövding för de med samma synsätt som du, d.v.s. att det är fult och "töntigt". Det ser ju mer ut som en halsduk. Tyvärr så kostar den väl kring 2000, men försäkringsbolag ersätter den om olyckan skulle vara framme tror jag.

Permalänk
Medlem

Peta näsan. Få saker som är så tillfredsställande som att få ut en buse som legat och kittlat en längre stund. Nuförtiden är det dock förpassat till privata stunder.

Kalle Ankas Pocket och C/O. Blir aldrig för gammal för Kalle Anka. Ju äldre man blir desto mer kan man relatera till Kalles humör.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS ROG Strix G15 G513QM | Pixel 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av oatp1b1:

Fram till du ramlar och får en skallskada i alla fall, inte lika mycket freedom efter det. Svårt att förstå hur man som vuxen kan cykla utan hjälm med tanke på riskerna det medför.

Jag köper din argumentation.
Men jag är uppväxt utan att ha hjälm på huvudet och vill även minnas att det inte var ett blodigt krig angående införandet. Cyklat i 40 år och en hjälm på skallen är helt enkelt bara dumt. Då kan du ha en alltid när du går ,du kan ju trilla.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem

40 bast här. O´boy, göra tonfisktoast eller varma mackor, digga till partymusik med fet bas, trycka i sig taco's modell extra-allt med bra tryck i, njuta av iskall Cola, sitta o fundera DIY lösningar eller tweak'a befintliga.

Visa signatur

Asrock Fatal1ty Z170 Pro Gaming i7 | i7-6700K | MSI RTX 2080 Ti Gaming X Trio | 32 GB Corsair RAM | 1 TB Samsung 850 EVO | 1200W EVGA SuperNOVA P2 | Samsung UE55KS9005 x3 | Logitech G915 + G903 Hero | Fanatec CSL Elite+ Wheel Base | Fanatec CSL Elite P1 Wheel | Fanatec Club Sport v3 Pedals | GT Omega Apex Wheel Stand

Permalänk
Medlem

Rostad dubbelmacka med apelsinmarmelad och till det varm oboy finns inget som slår det när det är kallt

Disney och Pixar filmerna har alla på dvd och samlingen växer för varje nysläpp och det får en att minnas måst ha ett Disney-maraton igen så man lär sig sångerna igen

Börjar närma sig 30-gränsen

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem

Kalle Anka & C.o.

Prenumererar än, gjort det ända sedan 90-talet när man var liten.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Skrivet av Pl4yGround:

OT: Bli kliad på ryggen när man ska sova, damn does it feel like heaven.

JA!! Fast att bli kliad på ryggen i soffan framför TVn är minst lika skönt.

Skrivet av Obsidian:

40 bast här. O´boy, göra tonfisktoast eller varma mackor, digga till partymusik med fet bas, trycka i sig taco's modell extra-allt med bra tryck i, njuta av iskall Cola, sitta o fundera DIY lösningar eller tweak'a befintliga.

Tonfisk på burk (vatten), pizzakrydda (eller oregano), vitlökspulver och ketchup. *blanda* Bred ut på skogaholms sötlimpa. Lägg på tunt skivad tomat och ost. Sen in i ugnen. Perfektion.

Skrivet av hellmix:

Rostad dubbelmacka med apelsinmarmelad och till det varm oboy finns inget som slår det när det är kallt

Disney och Pixar filmerna har alla på dvd och samlingen växer för varje nysläpp och det får en att minnas måst ha ett Disney-maraton igen så man lär sig sångerna igen

Börjar närma sig 30-gränsen

Har vuxit ifrån Disney. Det har tappat magin för mig. Men jävlar vad alla dricker Oboy.

Visa signatur

OS: Win 10 Home | Chassi: NZXT H440 | PSU: Corsair HX850i plat | Moderkort: ASUS Maximus Hero VIII | CPU: i7 6700k @ 4.5Ghz @ 1.29v | RAM: HyperX Fury 16Gb @ 3000Mhz | GPU: ASUS 1080ti Strix Gaming | Kylning: NZXT Kraken X62 | Fläktar: Fractal Design Venturi x1 AF140, x2 sp140, x3 sp120 | Ljud: ASUS Xonar Xense med Sennheiser PC350Se | Lagring: Crucial M4 64gb, Samsung 850evo 500gb, Seagate Barracuda 1tb | M/K: Corsair M65 Pro gaming rgb & Corsair Strafe RGB | Bildskärm: acer XB270HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valonen:

Jag köper din argumentation.
Men jag är uppväxt utan att ha hjälm på huvudet och vill även minnas att det inte var ett blodigt krig angående införandet. Cyklat i 40 år och en hjälm på skallen är helt enkelt bara dumt. Då kan du ha en alltid när du går ,du kan ju trilla.

Duschen (särskilt om man står i badkaret) är ju rejält farlig då många halkar där så behövs ju hjälm där med.
Troligen fler skador i duschen än på cykel.

Oboy klubben här med 42år gammal.
Varmchoklad lite då o då med gillar dock inte varm oboy så det blir ögonkakao istället.
Nåt som är för jävla gott är varmchocklad och sen en fralla som man har petat hål i toppen sen tryckt i smör och ost (bäst med lite starkare ost) sen micrat tills smör/ost just börjat bubbla sen låt svalna lite.
Tyvärr så tar ica/konsum aldrig in frallor i den här hålan

Är/har det varit brist på oboy för nån annan dom senaste 3-4månaderna?
För mig så har det varit slut på både ica o konsum dom 4 senaset gångerna det tagit slut och tog 1-2 veckor innan det till slut fanns 1-2 paket och då är jag inne 3-4 gånger i veckan.
Har i stort sett alltid varit minst 10-20 paket förut.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Skrivet av grizzly666:

Är/har det varit brist på oboy för nån annan dom senaste 3-4månaderna?
För mig så har det varit slut på både ica o konsum dom 4 senaset gångerna det tagit slut och tog 1-2 veckor innan det till slut fanns 1-2 paket och då är jag inne 3-4 gånger i veckan.
Har i stort sett alltid varit minst 10-20 paket förut.

Är den fortfarande bristvara där? För mig krisade det sig lite i August-September (fick "låna" av syrran som bor i samma trappa) men nu verkar det vara normalt igen. Folk kanske köper dubbelt så mycket nu ifall det händer igen.

Visa signatur

OS: Win 10 Home | Chassi: NZXT H440 | PSU: Corsair HX850i plat | Moderkort: ASUS Maximus Hero VIII | CPU: i7 6700k @ 4.5Ghz @ 1.29v | RAM: HyperX Fury 16Gb @ 3000Mhz | GPU: ASUS 1080ti Strix Gaming | Kylning: NZXT Kraken X62 | Fläktar: Fractal Design Venturi x1 AF140, x2 sp140, x3 sp120 | Ljud: ASUS Xonar Xense med Sennheiser PC350Se | Lagring: Crucial M4 64gb, Samsung 850evo 500gb, Seagate Barracuda 1tb | M/K: Corsair M65 Pro gaming rgb & Corsair Strafe RGB | Bildskärm: acer XB270HU