TV4Play och Youtube-DLG - ljud saknas

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
landsbygden
Registrerad
Jun 2018

TV4Play och Youtube-DLG - ljud saknas

Jag har tankat ner alla 42 delarna av Love Island Sverige från TV4Play med hjälp av Youtube-DLG. Eftersom jag bor på landet och bara har en 10 Mbps ADSL-uppkoppling så har det tagit flera dagar att få ner 70GB. Flyttade sedan över allt till en extern hdd där jag sparar på alla nedtankningar. Men vad upptäckt jag - alla 42 1-timmes programmen SAKNAR LJUD! Lite märkligt eftersom jag även tankade ner hela Robinsson från TV4Play i våras med hjälp av Youtube-DLG och det fungerade perfekt.

Något tips om vad jag kan göra för att enkelt få in ljud på dessa 42 timmar nedtankade delar? Tycker att det är mycket smidigare att titta på programmen via min egna hdd än att streama direkt på websida.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
stockholm
Registrerad
Jan 2005

Är det nedladdat till MP4, eller vilket format används? Kolla om det finns ett audiospår med i filen med tex VLC eller mediainfo. Om det inte finns där så är det mest troligt att dom streamar ett format med audio och video stream separerade, alltså inte i container-format. Då krävs nog andra verktyg för att få ner båda filerna, och sen muxa ihop dom.

MSI Z370-A Pro / EVGA 850W G3 / i5-8600K Delid @ 4.8Ghz /
GTX 1070Ti / 16GB Corsair LPX @ 3200Mhz / 3x500GB SSD /
Acer Predator XB271H