TV4Play och Youtube-DLG - ljud saknas

Permalänk
Avstängd

TV4Play och Youtube-DLG - ljud saknas

Jag har tankat ner alla 42 delarna av Love Island Sverige från TV4Play med hjälp av Youtube-DLG. Eftersom jag bor på landet och bara har en 10 Mbps ADSL-uppkoppling så har det tagit flera dagar att få ner 70GB. Flyttade sedan över allt till en extern hdd där jag sparar på alla nedtankningar. Men vad upptäckt jag - alla 42 1-timmes programmen SAKNAR LJUD! Lite märkligt eftersom jag även tankade ner hela Robinsson från TV4Play i våras med hjälp av Youtube-DLG och det fungerade perfekt.

Något tips om vad jag kan göra för att enkelt få in ljud på dessa 42 timmar nedtankade delar? Tycker att det är mycket smidigare att titta på programmen via min egna hdd än att streama direkt på websida.

Permalänk
Medlem

Är det nedladdat till MP4, eller vilket format används? Kolla om det finns ett audiospår med i filen med tex VLC eller mediainfo. Om det inte finns där så är det mest troligt att dom streamar ett format med audio och video stream separerade, alltså inte i container-format. Då krävs nog andra verktyg för att få ner båda filerna, och sen muxa ihop dom.

Visa signatur

MSI Z370-A Pro / EVGA 850W G3 / i5-8600K Delid @ 4.8Ghz /
GTX 1070Ti / 16GB Corsair LPX @ 3200Mhz / 3x500GB SSD /
Acer Predator XB271H

Permalänk
Medlem

Kan du ladda ned audiofil?

Använder detta program för att ladda ned från SVT-Play. Samma sak där. Inget ljud. Man måste ladda ned en separat audiofil. Antingen kan man spela upp dem kombinerat i VLC eller så flätar man ihop dem med hjälp av FFMPEG. Kan lägga upp kommandot här för att fläta ihop dem om du vill

Permalänk
Medlem

Hej,

Har samma fråga som trådstartaren. Finns det något smidigt sätt att få video + ljud via Youtube-DLG för svtplay? Något kommando jag kan lägga till i options?

Reser mycket utomlands och har tidigare använt svtplay-dl men har fått bekymmer det senaste. YouTube-DLG har också ett enkelt gränssnitt...

Permalänk
Skrivet av rockbabe:

Jag har tankat ner alla 42 delarna av Love Island Sverige från TV4Play med hjälp av Youtube-DLG. Eftersom jag bor på landet och bara har en 10 Mbps ADSL-uppkoppling så har det tagit flera dagar att få ner 70GB. Flyttade sedan över allt till en extern hdd där jag sparar på alla nedtankningar. Men vad upptäckt jag - alla 42 1-timmes programmen SAKNAR LJUD! Lite märkligt eftersom jag även tankade ner hela Robinsson från TV4Play i våras med hjälp av Youtube-DLG och det fungerade perfekt.

Något tips om vad jag kan göra för att enkelt få in ljud på dessa 42 timmar nedtankade delar? Tycker att det är mycket smidigare att titta på programmen via min egna hdd än att streama direkt på websida.

Skrivet av aalleexx:

Hej,

Har samma fråga som trådstartaren. Finns det något smidigt sätt att få video + ljud via Youtube-DLG för svtplay? Något kommando jag kan lägga till i options?

Reser mycket utomlands och har tidigare använt svtplay-dl men har fått bekymmer det senaste. YouTube-DLG har också ett enkelt gränssnitt...

Jag har inget bra tips kring detta direkt, men prova att spela videosarna med mpc-hc eller vlc för att säkerställa att det verkligen inte är nån ljudström integrerad.

Också, så finns det en välfungerande plugin till webbläsare som heter "privatkopiera" som funkar med tv4play. Dock måste du cut and paste'a det extraherade kommandot till ett konsollfönster. Och ha FFMPEG nedladdat.

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!