Permalänk
Medlem

Funkar detta?

Funderar på att skaffa Netgear S8000 Nighthawk Gaming Switch och koppla direkt till comhems modem med brandväggen avstängd.
Funkar denna switch utan router?

https://www.netgear.com/landings/s8000/

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Hedersmedlem

En gaming-switch?? Nu har jag banne mig sett allt.

Om du menar att du tänker köra modemet som brygga utan någon routing eller NAT så nej, det kommer inte funka.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

En gaming-switch?? Nu har jag banne mig sett allt.

Om du menar att du tänker köra modemet som brygga utan någon routing eller NAT så nej, det kommer inte funka.

Skickades från m.sweclockers.com

Eh, jo det bör funka. Det antal enheter som kan kopplas in i Switchen borde motsvara antalet publika ip-adresser som abbonemanget tillåter och kan dela ut. Dock framstår upplägget som totalt meningslöst.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av dannesthlm:

Eh, jo det bör funka. Det antal enheter som kan kopplas in i Switchen borde motsvara antalet publika ip-adresser som abbonemanget tillåter och kan dela ut. Dock framstår upplägget som totalt meningslöst.

Innan han redigerade inlägget stod det att han bara får ett ip från modemet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem

Har pratat med Inet och dom hade inget svar på frågan.
Jag får 3st ip från modemet.

Sorry att det skapade onödigt tjöt i tråden.
http://www.downloads.netgear.com/files/GDC/GS808E/GS808E_UM_E...

Edit: Lade till manualen

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.