Hur mycket tror ni färdig byggda PC's går för på Black Friday?

Permalänk

Hur mycket tror ni färdig byggda PC's går för på Black Friday?

T.e.x en standard :

1060 3GB, I5-8400/Ryzen 2600 / 8GB ram / 256GB ssd t.e.x

Eller

1070/1070 TI, i7 8700, 8GB ram, 256GB ssd.

Eller liknande varianter, aldrig haft koll på PC's under Black Friday och har hittat en nu som ser rätt saftig ut för 8000 som liknar det första exemplet. Wayback machine verkar inte funka, skulle jätte gärna se hur förra black friday såg ut!

Permalänk
Medlem

Jag tror inte att det blir någon sensation, det var det inte förra året heller. Det är skillnad på USA och här, där har de till och med tillverkat saker just för denna fredag. Jag tror på moderarata, men priser vi ser redan idag, förutom på något exemplar som skall bort.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Avstängd

Är ju omöjligt att svara på. Det är dessutom önsketänkande att hoppas på att just den färdigbyggda datorn man vill ha kommer ha en ”wow” rabatt eftersom den typen av färdigbyggda redan i 9/10 fall inte är värda att köpa. Dessutom är black friday ganska överskattat.

Vad är du ute efter? Bättre att bygga ihop något själv du kan få en hel del hjälp här på forumet med det.

Visa signatur

FD Meshify C TG | 9600k @ 4800Mhz (1.27v) | Cryorig H7 Quad Lumi
MSI Z390-A PRO | G.Skill 16GB 3200Mhz CL16 | Samsung 860 EVO
Palit RTX 2070 | Seasonic Prime Ultra 750W

Permalänk
Medlem

Black Friday håller på att dö ut och det är samma här. Förr i tiden så samlades förra årets modeller på hög och detta var ett bra sätt att få ett sälj. Idag har majoriteten JUT-lager(Just-In-Time) och då är det mindre saker som samlas på hög och samlas.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrepSek69:

T.e.x en standard :

1060 3GB, I5-8400/Ryzen 2600 / 8GB ram / 256GB ssd t.e.x

Tippar på mellan 7999kr och 8999kr

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@tilted0113: Är inte så jätte kräsen när det gäller specs. Tar gärna vilken halv duglig prebuilt så länge den är prisvärd i princip. Sen hade jag tänkt byta ut HDD/SSD med PCIE ssd och lägga till 8GB ram bara. Eget byggda kostar en jäkla massa i Sverige pga skatt mängderna och tar rätt bra mycket tid osv. Hamnar på ca 8300 för 1060, 8gb rb ram, ryzen 2600, moderkort, guld nätagg, ssd+hdd. Utan windows 10 och kylpasta t.o.m

Permalänk

@Elektron: Precis vad den på W-hallen går för just nu som jag har ögonen på, bästa erbjudandet jag sett! Ser ut som jag måste plocka upp den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrepSek69:

@tilted0113: Är inte så jätte kräsen när det gäller specs. Tar gärna vilken halv duglig prebuilt så länge den är prisvärd i princip. Sen hade jag tänkt byta ut HDD/SSD med PCIE ssd och lägga till 8GB ram bara. Eget byggda kostar en jäkla massa i Sverige pga skatt mängderna och tar rätt bra mycket tid osv. Hamnar på ca 8300 för 1060, 8gb rb ram, ryzen 2600, moderkort, guld nätagg, ssd+hdd. Utan windows 10 och kylpasta t.o.m

Bygger du själv så.kan du ju fynda delarna på blackfriday. Jag fynda mina delar på kompletts rea när de körde handla för 2000 få 400kr rabatt. Då blir den totala kostnaden rejält mycket lägre. Beror ju förstås på vilka deals som dyker upp men man får inte vara kräsen på vilket märke man ska ha om man ska få bästa dealen.

Windows går att ordna gratis om du är student på ett universitet. Iaf på vissa utbildningar så kan man hämta en licens via skolan.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Först 8000kr sedan sätter man upp priset till 12 000kr och efter det "REAr" man ut dem för 8000kr igen på black friday.

Vilket i teorin ger dig 4000kr "REA".

Permalänk
Medlem

Det mesta som finns på BF är grejer som ska bort eller grejer som är minst 1 år gamla.. Inte ens då är det bra priser. För 2-3 år sen kostade ps4an t.ex. 2.500. Förra året när alla nya avgifter lades på kostade ps4an under BF 2.800 kronor, för slim, 500gb.

Ha inte stora hopp på BF. Det du har större chanser o hitta fynd under helgerna på t.ex. Komplett Weekend sale eller något..

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

Först 8000kr sedan sätter man upp priset till 12 000kr och efter det "REAr" man ut dem för 8000kr igen på black friday.

Vilket i teorin ger dig 4000kr "REA".

Rekommenderar dig att vara en informerad konsument och använda prisjakt.

Köp inte bara för det är billigt, är också ett tips.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av PlogarN97:

Rekommenderar dig att vara en informerad konsument och använda prisjakt.

Köp inte bara för det är billigt, är också ett tips.

Skickades från m.sweclockers.com

Jajamen det gör jag. Haft rätt bra koll. Är rätt säker på att detta är den bästa dealen på hela året i princip:

https://www.webhallen.com/se/product/288430-HP-Pavilion-590-p...

Riktigt taggad men med mindre formfaktor har den inga lediga RAM platser, lite sämre värmehantering kanske . Förutom det verkar den perfekt. Osäker på om jag trycker köp eller ser vad black friday har att erbjuda

Permalänk
Medlem

Black Friday i Sverige är mer eller mindre att alla butiker tömmer på artiklar som inte säljer så bra. De sänker priserna på mycket men inget som är viktigt. Vet jag hade en dator bygge på g förra året och det var nära Black Friday men inget av mina delar skönt speciellt och som många säger, det som sänks vill inte många ha... Tyvärr..

Permalänk
Medlem

Komplett hade väl en deal förra året där man fick typ 2000 kr rabatt om man handla för 15000 kr eller något sånt. Det är väl ändå helt okej i mina ögon om man tänker köpa en helt ny burk!

Ni som påstår de höjer priserna, ge oss bevis istället för att spy galla!

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Skrivet av Haziza:

Komplett hade väl en deal förra året där man fick typ 2000 kr rabatt om man handla för 15000 kr eller något sånt. Det är väl ändå helt okej i mina ögon om man tänker köpa en helt ny burk!

Ni som påstår de höjer priserna, ge oss bevis istället för att spy galla!

Sett det ett flertal gånger. De höjer inte priserna de har helt enkelt bara udda färdig byggda PC's som har ett unikt serie nummer eller liknande och legat och gömt sig för 15,000 kr för en 1060 med i5a t.e.x. Eller bara produkter som kommer in i sortimentet en månad-två eller så.

Det du syftar på med Komplett var i 24 timmar en dag i november eller så. Definitivt galet bra men inte riktigt något att lita på.

Permalänk
Medlem

Black Friday kan vara riktigt bra om man är ute efter en TV, men aldrig tyckt att det varit värt att bry sig om på datorsidan. Verkar mest vara peripherals och diverse skräp som reas ut. Väldigt fattigt på den faktiska komponentsidan, och med mängden olika komponenter tillgängliga ska man ha extremt tur om det blir någon nämnvärd prissänkning på just det man är ute efter.

Permalänk
Medlem

@CrepSek69: Tror du den är bra ?.Hur är den att uppgradera ?eller köper du ny dator vart annat år ?

Visa signatur

Dator 1 5800x 32 GB ram B550 plus TUF Kingston 3000 2048 GB EVO 870 QVO 4TB ASUS 370 ti TUF RM 750 X Corsair 4000D Airflow Noctua NH-D15S WIN 10 ASUS PG279Q skärm

Permalänk
Medlem

Förra black friday drog jag hem en dator med i5 7600k, 1070 TI STRIX, 8gb DDR4, PSU, moderkort, chassi, bequiet cpu kylare för 11.500. Tycket det var ändå hyfsat pris. De byggde den till mig på webhallen och så får man två års garanti där i fall det händer något.

Visa signatur

Hej, :)

Permalänk
Skrivet av ottoblom:

@CrepSek69: Tror du den är bra ?.Hur är den att uppgradera ?eller köper du ny dator vart annat år ?

Blir nog den sissta PC'n jag köper om inte den lägger av. Aldrig spelat särskilt krävande spel. CSGO/WOW mest krävande t.e.x. Säljer den om 4-5 år eller så gissar jag på. Uppgradera den är är nog rätt omöjligt förutom SSD och Ram. Speciellt med tanke på att det är 310W(guld) nätagg. Den har 2st 4gig ram så får dual channel och 8gb ram räcker för mig, värsta fall säljer jag båda och skaffar nya 2st 8GB. Vill bara kunna lira de spel jag spelar på helt clean 144+fps samt kunna multitaska media osv samtidigt som jag gamear. Ryzen 2600 är en rätt så galen CPU. GTX 1060 klarar i princip allt men med lägre FPS i väldigt krävande spel. För er kanske det inte är en värsting data men för mig gör den troligen allt och mycket mer och det är precis vad jag letar efter. Skulle nog föredra att det inte var minitower formfaktor, men min 2009 Packard bell med athlon 64 och GT 230 håller än idag, kämpen klarar 1080p videor, knappt men den lyckas!

Permalänk

@Horsie: Är övertygad, ska nog vänta till Black Friday och se om de kommer med nå liknande deals. På själv välja delar eller en hyfsad färdig byggd. Hur gjorde du ang operativsystem? Det är nog mitt största problem just nu. Hört talas om oändliga sett att få tag på billiga nycklar men svårt att veta vad som är pålitligt och inte.