Permalänk
Medlem

Väggmontering eller liknande

So, jag köpte mig en HP Z640 härommånaden, som jag är lite sugen på att göra något kul med. Första tanken var att bygga om chassit, eller köpa nytt men sen slog det mig, att hur häftigt hade det inte varit med en väggmonterad dator? Eller, inbyggd i skrivbordet..eller...eller..

Hit me up! Har ni gjort några fantasifulla eller häftiga monteringar? Får se lite bilder så jag får lite ideér

Visa signatur

IRC: raven @ EFNet
Web: N/A
Mail: raven (a) sosdg.org

Permalänk
Medlem
Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem

Den väger ~17kg hoppas du har stabila väggar.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

Var sugen på en sån här att hänga på väggen men har inte blivit av än...
http://www.lian-li.com/pc-07s/?preview=true#/ms-8/1

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nja, alltså..jag tänkte hänga upp HELA workstation, chassi och allt, utom bara datordelarna

Visa signatur

IRC: raven @ EFNet
Web: N/A
Mail: raven (a) sosdg.org

Permalänk
Medlem

Jag fixade en vägghängd dator till mitt VR rum för att slippa snubbla på burken. Orkar inte lägga upp en bild men kort tog jag en backplate ur ett gammalt billigt chassi som jag skruvade fast på en något större plåt dår jag hade förborrat 4 skruvhål att fasta anordningen på väggen.

I varje hörn på underplåten borrade jag dessutom hål för gängade stavar som jag använde för att fästa en plexiglasskiva i. Så sedd från sidan (helt öppna sidor) är det: underplåt-mobo platta-dator-plexiskydd.
PSUn fäste jag på grundplåten bredvid mobo

Inte jättesnygg men utmärkt för ändamålet. Har haft den uppe i drygt ett år (huvudhöjd) och det är knappt något damm i komponenterna heller..ser ut som ny.

Visa signatur

I7 920 @ 4,2GHz, Gigabyte GA-X58A-UD7, 6 GB Coirsair XMS 7-7-7-20-1, Noctua D-14, Gigabyte 9800GT, Coirsair 650W, Egenmoddat Chassi med 290mm frontfläktar, 2 st 120mm top fläktar och 1 90mm fläkt där bak.

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022
Skrivet av TheJonaz:

Nja, alltså..jag tänkte hänga upp HELA workstation, chassi och allt, utom bara datordelarna

Jag är säkert trög men ta en gång till med vad du exakt du vill göra..

Visa signatur