Forumdelen sponsras av

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Wallstreet
Registrerad
Apr 2006

TV konstiga ränder

Jag har ett litet problem med min 3 år gammal LG 65LB730.
Jag kan för mitt liv inte komma på vad problemet kallas eller hur man ska beskriva de.

Är de någon här som känner igen problemet och vet vad de är som behövs bytas ut eller måste göras?

Har provat fabriksåterställa tvn utanframgång.

Klipp på problemet.
https://youtu.be/2gs6PVbaW0w

CPU: Core i7 5820k @ 4.5GHz. GPU: ASUS 980 ti Strix @ Core 1450MHz , Memory 8GHzMotherboard: ASUS X99-A Memory: Corsair Dominator 16GB @ 3000MHz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mariannelund
Registrerad
Nov 2013

@Nombah: kollat att kablar sitter i ordentligt eller är dåliga

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Wallstreet
Registrerad
Apr 2006
Skrivet av trebrecks:

@Nombah: kollat att kablar sitter i ordentligt eller är dåliga

Tänker du till tvn? Har testat koppla ut alla kablar och kör just nu (på filmen) enbart med strömkabel.
😢

Skickades från m.sweclockers.com

CPU: Core i7 5820k @ 4.5GHz. GPU: ASUS 980 ti Strix @ Core 1450MHz , Memory 8GHzMotherboard: ASUS X99-A Memory: Corsair Dominator 16GB @ 3000MHz

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2005

Eftersom problemet uppstår på de interna menyerna/apparna kan man nog utesluta externa källor/HDMI-problem. Tyvärr är den nog kaputt, kontakta återförsäljaren/tillverkaren.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mariannelund
Registrerad
Nov 2013

@Nombah: ok. Ja trodde att du hade allt inkopplat så som HDMI nätverk antennkablar å dylikt

Trädvy Permalänk
Bildexpert 📺
Thomas Ytterberg
Registrerad
Mar 2013

@Nombah: Ja, det är en reklamation. Fel på panelen eller elektroniken som driver panelen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Wallstreet
Registrerad
Apr 2006

@Laxpudding: Spelar de roll att den är 3år gammal eller man kan reklamera ändå?

Trädvy Permalänk
Bildexpert 📺
Thomas Ytterberg
Registrerad
Mar 2013

@Nombah: Du har tre års lagstadgad reklamationsrätt mot fabrikationsfel, räknat från inköpstillfället.