Bethesda: "Buggar och oförutsedda problem att vänta vid lanseringen av Fallout 76"

Permalänk
Melding Plague

Bethesda: "Buggar och oförutsedda problem att vänta vid lanseringen av Fallout 76"

Inom kort börjar betatestet av Fallout 76, och Bethesda berättar att som ofta är fallet när det kommer till deras spel kommer det troligen innehålla en del buggar i början.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Brukar väl vara standard på deras (och de flesta andras) spel?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Alla nyheter är hype? Det kan väl inte rimligen kosta något att verifiera vad alla redan vet.

Visa signatur

Burk:Ryzen 2700X~Asus Prime X470-Pro~G.Skill Flare X 16GB 3200 | Dark Rock Pro 4 | Asus GTX 970 | 3SSD+1HDD | Fractal Design R6 | AW3418DW | Logitech G810~Logitech G502 | argon C1~Argon DA1
Unraid:Xeon E3-1275~Supermicro X11SSH-LN4F~32GB Crucial DDR4 ECC | JBOD 12TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeadMeat1234:

Alla nyheter är hype? Det kan väl inte rimligen kosta något att verifiera vad alla redan vet.

Tror mer det kan ge cred då de inte mörkar det som så många andra gör. Även om det egentligen innebär att spelet inte är färdigt nog för release.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Inaktiv

Var det någon som väntade sig någonting annat av ett Bethesda spel?

Permalänk
Medlem

Jag är orolig för seriösare saker som spar-filer blir korrupta eller fuskare orsakar skada

Permalänk
Inofficiell ambassadör

Och precis ingen som spelat några av deras tidigare spel är förvånad...

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Lego Master

Det som stör mig mest är nog att de låste betan till de som förbokat. Den nyligen avslutade betan av Generation Zero var ju öppen för alla som anmälde sig i tid och fick en nyckel, vilket gjorde att det blev ett schysst demo av spelet för oss som väger lite på om man ska skaffa eller inte.

FO76 kommer väl inte ha något demo, och jag vet inte hur Bethesda.net ställer sig till refunds när man redan installerat spelet? Jag vill gärna smaka innan jag köper, speciellt när konceptet är annorlunda än bekant.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Kul att de går ut och säger att det kommer bli problem vid lanseringen. De har noll förhoppning om att hinna fixa problemen under eller efter betaperioden. Kanske dumt att sätta releasedatum när det nästan motsvarar early access på steam.

Skrivet av Shudnawz:

Det som stör mig mest är nog att de låste betan till de som förbokat. Den nyligen avslutade betan av Generation Zero var ju öppen för alla som anmälde sig i tid och fick en nyckel, vilket gjorde att det blev ett schysst demo av spelet för oss som väger lite på om man ska skaffa eller inte.

FO76 kommer väl inte ha något demo, och jag vet inte hur Bethesda.net ställer sig till refunds när man redan installerat spelet? Jag vill gärna smaka innan jag köper, speciellt när konceptet är annorlunda än bekant.

Det är dock inget som hindrar dig från att boka och avbeställa spelet innan release så du slipper gå miste om eventuellt betor eller annat som kan vara intressant. Klart de kunde ha separat betaregistrering också. Men troligtvis har ju de flesta intresserade redan förbokat.

Permalänk

Trevlig att dom förvarnar i alla fall 👍

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 7700K | ASUS Z270 MAXIMUS IX HERO | Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz CL16 | GTX 1080Ti ROG Strix | Samsung 960 EVO 250GB | Corsair Carbide 400C | Steinberg UR22 MK2 | Acer Predator XG270HU | CM MasterKeys Pro S | G502 Proteus Spectrum

Permalänk
Medlem

Till ingens förvåning, Bethesda är ju knappast kända för buggfria spel. Det känns som att de oftast brukar låta modcommunityn lösa problemet åt dem efter release.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Om SweClockers nu ska rapportera om spel så kunde man väl givit mer uppmärksamhet till "bra spel" som inte innehåller massa buggar? Finns massor av andra (mindre) spelföretag som säkert hade behövt uppmärksamheten mer än bugthesda.

T.ex: Var var SweClockers när Hollow Knight släppte expansioner och uppdateringar utan extra kostnad? Och var det mindre viktigt än att Bugthesda planerar att släppa ett spel som ev. (ironi här) har buggar i sig?

Permalänk
Medlem

Det är synd att ett spel som inte anses färdigt av utvecklarna ändå släpps som en fungerade produkt, istället för early access eller en uppskjuten lansering.

Jag ser fram emot att kolla streams imorgon så att jag får se hur spelet utvecklar sig efter de 3 första timmarna. Men jag är rädd att det bara är en polerad version av Rust, som jag förvisso redan lagt 600 timmar på men jag har tyvärr tröttnat på konceptet

Permalänk
Medlem

Alla som är förvånade räck upp en hand!
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Ska man tolka detta som att det kommer vara ännu fler buggar än andra bethesta spel?

Permalänk
Medlem

det vore inget fallout utan massvis med buggar.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Avstängd

Det är features, inte buggar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Sötast

Med tanke på hur buggiga deras andra spel har varit så är frågan vilken shitstorm de försöker förbereda oss på här...

Permalänk
Medlem

Vore ju nästan trist utan Bethesda-buggar

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

@CFSsss:

Jag tycker nog det är rimligare att de få nyheter som kommer om spel, är för spel som många har intresse av, snarare än att använda nyheterna som en platform för reklam för "okända" spel. Not: jag har kanske 20 minuters total spelande av Fallout-serien (ettan eller tvåan, minns inte, men 2d), så jag tillhör inte de som bryr sig om just denna nyheten

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem

Med tanke på hur buggiga deras "färdiga" spel är så ryser man nästan av tanken hur buggigt ett early access spel kommer vara.
Fattar inte att de tar fullpris för det, eller ännu värre att man betalar fullpris för spelet.

Visa signatur

i7-13700K / Noctua NH-D15 * 2x16GB Kingston 32GB DDR5 5600MHz * KFA2 RTX 4090 SG *
ASUS Prime Z690-A * be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W * Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB * Acer Nitro 32" 4K * Objetive 2 amp+DAC * Antlion MicMod V2 * Philips Fidelio X2. *

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av CFSsss:

Om SweClockers nu ska rapportera om spel så kunde man väl givit mer uppmärksamhet till "bra spel" som inte innehåller massa buggar? Finns massor av andra (mindre) spelföretag som säkert hade behövt uppmärksamheten mer än bugthesda.

T.ex: Var var SweClockers när Hollow Knight släppte expansioner och uppdateringar utan extra kostnad? Och var det mindre viktigt än att Bugthesda planerar att släppa ett spel som ev. (ironi här) har buggar i sig?

Jag förstår vad du menar, men det finns faktiskt en tanke bakom vilka spel vi skriver om. Som @e1m1 handlar det om att vi tar de stora spelen som vi vet att många bryr sig om, och då främst de som också släpps på PC. Att skriva om mindre indiespel såsom Hollow Knight lämnar vi till FZ som har ett bredare fokus. Även om jag själv är ett stort fan av indiespel och inte skulle ha något emot det.

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Medlem

Hade vi väntat oss något annat av Bethesda?

Permalänk
Testpilot

Sedan när får man ett någorlunda färdigt spel idag, speciellt från Bethesda?
Menar, bara att kolla in Skyrim och Fallout 4 från senare år.

Det som oroar mig med just Bethesda och multiplayer är hur snabbt dom droppat bollen för att åtgärda buggar efter dom 2 senaste spelen, som i Skryim's fall så är den sista versionen "1.9.32.0.8" och den kom knappt 1½ år efter släppet.

Fallout 4 har fortfarande än idag problem med prestandan och i vissa fall memory leakage, och även här så patchas inte spelet alls längre utan moddare får lösa problemen.

Kan inte minnas ett enda AAA-multiplayer spel senaste 5 åren som inte upplevts som en beta första 6 månaderna efter släpp...

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

Som gamer idag är man beta testare om man köper vid release, så bara att stå ut med det om man kör ett multiplayer spel.

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk
Medlem

Oförutsedda problem...
Som att man tar en sex år (!) gammal grafikmotor framtagen för singelplayer och sko-hornar in den som multiplayer...

Det kommer att kräva en hel del polering för att få något så gammalt att funka acceptabelt.
Tyvärr tror jag inte att Bethesda ens börjat utveckla sin "next gen"-motor...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Tror mer det kan ge cred då de inte mörkar det som så många andra gör. Även om det egentligen innebär att spelet inte är färdigt nog för release.

Skickades från m.sweclockers.com

De hade nog behövt mörkna både stjärnorna och solen själv om de skulle ens försökt mörka div udda och konstiga fel i andra spel.

Skrivet av g146:

Jag är orolig för seriösare saker som spar-filer blir korrupta eller fuskare orsakar skada

Det hade jag också varit. Speciellt då lilla spel info som finns nu är att om du dör, spawnar du nästan precis där du dog. Så... att trakassera folk är enkelt... bara skjuta... sen skjuta igen, sen igen... osv.

Och vill du göra det bra, låter du dem döda dig om och om igen, och anmäler dem. Så har du lyckats banna en annan.
Folk kommer gråta... den saken är säker.

Permalänk
Medlem

Tyckte om Fallout serien just för att det hade ett bra single-spel, bra story och massor av moddar. Var skönt att slippa hela multiplayer-delen, har stött på alldeles för många fuskare genom åren så man har tröttnat.

Ska förstås testa Fallot 76, men tror nog jag kommer sakna möjligheten att modda.

Permalänk
Avstängd

Till er som förväntar er ett Fallout spel. Leta efter något annat.

Alla människor i spelet är: Spelare.

Permalänk
Medlem

Med andra ord samma gamla sketna motor. Inget köp för min del.