Bethesda: "Buggar och oförutsedda problem att vänta vid lanseringen av Fallout 76"

Trädvy Permalänk
Inhibitor
Registrerad
Dec 1999

Bethesda: "Buggar och oförutsedda problem att vänta vid lanseringen av Fallout 76"

Inom kort börjar betatestet av Fallout 76, och Bethesda berättar att som ofta är fallet när det kommer till deras spel kommer det troligen innehålla en del buggar i början.

Läs hela artikeln här

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2012

Brukar väl vara standard på deras (och de flesta andras) spel?

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Nov 2009

Alla nyheter är hype? Det kan väl inte rimligen kosta något att verifiera vad alla redan vet.

Burk:Ryzen 2700X~Asus Prime X470-Pro~G.Skill Flare X 16GB 3200 | Dark Rock Pro 4 |Asus GTX-770 2GB | 3SSD+1HDD | Fractal Design R6 | AW3418DW | Logitech G810~Logitech G502 | argon C1~Argon DA1
Unraid:Xeon E3-1275~Supermicro X11SSH-LN4F~32GB Crucial DDR4 ECC | JBOD 12TB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalmar
Registrerad
Jun 2011
Skrivet av DeadMeat1234:

Alla nyheter är hype? Det kan väl inte rimligen kosta något att verifiera vad alla redan vet.

Tror mer det kan ge cred då de inte mörkar det som så många andra gör. Även om det egentligen innebär att spelet inte är färdigt nog för release.

Storburk: i7 2600K@4,0 GHz, ASUS P8P67 Pro-M, FD Define Mini, CMH212+, CM M2 Silent 720W, 16 GB, R9 290X MSI Lightning, SSD + HDD - HTPC: i3 4330T, 4 GB, SSD, XFX HD7850, BeQuiet 550W - Bärbar: ASUS F3SR, Core2Duo@2,6-3,1Ghz 4 GB, SSD

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Sep 2002

Var det någon som väntade sig någonting annat av ett Bethesda spel?

Intel Core i5 8400 * Corsair LPX 16GB 3000MHz * MSI Z370 Gaming Pro Carbon * Gigabyte Aorus GTX 1080Ti * Samsung 850 EVO 250GB + Samsung 860 EVO 500GB * Fractal Design Meshify C TG * Corsair RM750x

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2015

Jag är orolig för seriösare saker som spar-filer blir korrupta eller fuskare orsakar skada

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävle
Registrerad
Jan 2011

Och precis ingen som spelat några av deras tidigare spel är förvånad...

Mobo MSI Z97 Gaming 5 CPU Intel i7 4790k: 4,6 Ghz @ 1,26v RAM Corsair Vengange Pro 16GB @ 2400MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
NV Skåne
Registrerad
Jun 2007

Det som stör mig mest är nog att de låste betan till de som förbokat. Den nyligen avslutade betan av Generation Zero var ju öppen för alla som anmälde sig i tid och fick en nyckel, vilket gjorde att det blev ett schysst demo av spelet för oss som väger lite på om man ska skaffa eller inte.

FO76 kommer väl inte ha något demo, och jag vet inte hur Bethesda.net ställer sig till refunds när man redan installerat spelet? Jag vill gärna smaka innan jag köper, speciellt när konceptet är annorlunda än bekant.

i5 8600k@4.68 GHz || ASUS ROG STRIX GTX 1080 || 16GB RAM 3000MHz || ASUS Z370-H Gaming || Be Quiet! 580W Modular || Noctua NH-D15 || Fractal Design Define R6 || 2x 250GB SSD, 5TB HDD || ASUS VG278HE & 2x BenQ RL2450HT || Logitech G710 & G700 & G13 & G533
* De gav mig en present. Jag gav dem en present. Vet du inte skillnaden, använd "dom".
* Fraktfritt på Inet för verifierade SweC-medlemmar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Märsta
Registrerad
Sep 2005

Kul att de går ut och säger att det kommer bli problem vid lanseringen. De har noll förhoppning om att hinna fixa problemen under eller efter betaperioden. Kanske dumt att sätta releasedatum när det nästan motsvarar early access på steam.

Skrivet av Shudnawz:

Det som stör mig mest är nog att de låste betan till de som förbokat. Den nyligen avslutade betan av Generation Zero var ju öppen för alla som anmälde sig i tid och fick en nyckel, vilket gjorde att det blev ett schysst demo av spelet för oss som väger lite på om man ska skaffa eller inte.

FO76 kommer väl inte ha något demo, och jag vet inte hur Bethesda.net ställer sig till refunds när man redan installerat spelet? Jag vill gärna smaka innan jag köper, speciellt när konceptet är annorlunda än bekant.

Det är dock inget som hindrar dig från att boka och avbeställa spelet innan release så du slipper gå miste om eventuellt betor eller annat som kan vara intressant. Klart de kunde ha separat betaregistrering också. Men troligtvis har ju de flesta intresserade redan förbokat.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Järna
Registrerad
Apr 2010

Trevlig att dom förvarnar i alla fall 👍

i7 7700K | ASUS Z270 MAXIMUS IX HERO | Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz CL16 | GTX 1080Ti ROG Strix | Samsung 960 EVO 250GB | Corsair Carbide 400C | Steinberg UR22 MK2 | Acer Predator XG270HU | CM MasterKeys Pro S | G502 Proteus Spectrum

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2005

Till ingens förvåning, Bethesda är ju knappast kända för buggfria spel. Det känns som att de oftast brukar låta modcommunityn lösa problemet åt dem efter release.

CPU: AMD Ryzen 7 1700X + Corsair H110i GT MB: ASUS PRIME X370-PRO Grafik: ASUS STRIX 1070 Ti A8G RAM: Corsair LPX 2x8GB 3000 MT/s SSD: Samsung 960 EVO 500GB PSU: Corsair RM850x NAS: Synology DS212j HMD: Oculus Rift CV1 + Touch

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2001

Om SweClockers nu ska rapportera om spel så kunde man väl givit mer uppmärksamhet till "bra spel" som inte innehåller massa buggar? Finns massor av andra (mindre) spelföretag som säkert hade behövt uppmärksamheten mer än bugthesda.

T.ex: Var var SweClockers när Hollow Knight släppte expansioner och uppdateringar utan extra kostnad? Och var det mindre viktigt än att Bugthesda planerar att släppa ett spel som ev. (ironi här) har buggar i sig?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Söder om fjällen
Registrerad
Sep 2012

Det är synd att ett spel som inte anses färdigt av utvecklarna ändå släpps som en fungerade produkt, istället för early access eller en uppskjuten lansering.

Jag ser fram emot att kolla streams imorgon så att jag får se hur spelet utvecklar sig efter de 3 första timmarna. Men jag är rädd att det bara är en polerad version av Rust, som jag förvisso redan lagt 600 timmar på men jag har tyvärr tröttnat på konceptet

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Oskarshamn
Registrerad
Maj 2013

Alla som är förvånade räck upp en hand!

Chassi: Fractal Design Define R4 | MB: ASRock Z77 Extreme 4 | CPU: Intel Core i5 3570K@4.2Ghz | Kylare: Noctua NH-U9B | RAM: 8GB Team Elite DDR3 1600Mhz | GPU: Palit GTX 1080 Ti Super Jetstream | PSU: EVGA Supernova G2 750W | TGB: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Sony MDR-1A+Antlion Modmic 4.0

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Apr 2004

Ska man tolka detta som att det kommer vara ännu fler buggar än andra bethesta spel?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Narnia
Registrerad
Sep 2015

det vore inget fallout utan massvis med buggar.

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Piteå
Registrerad
Jun 2010

Det är features, inte buggar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
-
Registrerad
Dec 2004

Med tanke på hur buggiga deras andra spel har varit så är frågan vilken shitstorm de försöker förbereda oss på här...

Det fanns en gång en båt...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Terra
Registrerad
Aug 2011

Vore ju nästan trist utan Bethesda-buggar

[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB Corsair Vengeance DDR3 1600Mhz | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 + 2 x Scythe GT 1850rpm | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW | Sony 46" LCD Full HD | HTC Vive ]
[ Huawei P20 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Maj 2005

@CFSsss:

Jag tycker nog det är rimligare att de få nyheter som kommer om spel, är för spel som många har intresse av, snarare än att använda nyheterna som en platform för reklam för "okända" spel. Not: jag har kanske 20 minuters total spelande av Fallout-serien (ettan eller tvåan, minns inte, men 2d), så jag tillhör inte de som bryr sig om just denna nyheten

Z87-Pro, I5 4670K@4.0 (4.2 single), Sapphire 290 TRI-X ~10% överklock, 16GB Crucial Tactical@stock, Deep Silent 1, Samsung Evo 250GB + 2x1TB 7200 + 500GB SSD (också Evo?)
På hyllan: E5300 2600Hz -> 3640Hz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalmar
Registrerad
Jul 2011

Med tanke på hur buggiga deras "färdiga" spel är så ryser man nästan av tanken hur buggigt ett early access spel kommer vara.
Fattar inte att de tar fullpris för det, eller ännu värre att man betalar fullpris för spelet.

Trädvy Permalänk
Redaktör 🌲
André Granroth
Plats
Södertälje
Registrerad
Maj 2011
Skrivet av CFSsss:

Om SweClockers nu ska rapportera om spel så kunde man väl givit mer uppmärksamhet till "bra spel" som inte innehåller massa buggar? Finns massor av andra (mindre) spelföretag som säkert hade behövt uppmärksamheten mer än bugthesda.

T.ex: Var var SweClockers när Hollow Knight släppte expansioner och uppdateringar utan extra kostnad? Och var det mindre viktigt än att Bugthesda planerar att släppa ett spel som ev. (ironi här) har buggar i sig?

Jag förstår vad du menar, men det finns faktiskt en tanke bakom vilka spel vi skriver om. Som @e1m1 handlar det om att vi tar de stora spelen som vi vet att många bryr sig om, och då främst de som också släpps på PC. Att skriva om mindre indiespel såsom Hollow Knight lämnar vi till FZ som har ett bredare fokus. Även om jag själv är ett stort fan av indiespel och inte skulle ha något emot det.

Phanteks Eclipse P400S || MSI Z270 Tomahawk || Intel Core i7-7700K || Corsair Vengeance LPX 16 GB || Asus GTX 1070 Strix 8GB || Crucial m4 128GB || Samsung SpinPoint F3 1TB || Corsair RM750i || Asus PB278Q

Nyhetstips skickas helst genom SweClockers kontaktformulär.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nangijala
Registrerad
Okt 2009

Hade vi väntat oss något annat av Bethesda?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävle
Registrerad
Maj 2011

Sedan när får man ett någorlunda färdigt spel idag, speciellt från Bethesda?
Menar, bara att kolla in Skyrim och Fallout 4 från senare år.

Det som oroar mig med just Bethesda och multiplayer är hur snabbt dom droppat bollen för att åtgärda buggar efter dom 2 senaste spelen, som i Skryim's fall så är den sista versionen "1.9.32.0.8" och den kom knappt 1½ år efter släppet.

Fallout 4 har fortfarande än idag problem med prestandan och i vissa fall memory leakage, och även här så patchas inte spelet alls längre utan moddare får lösa problemen.

Kan inte minnas ett enda AAA-multiplayer spel senaste 5 åren som inte upplevts som en beta första 6 månaderna efter släpp...

Laptop#1: Lenovo Legion Y720 | i7 7700HQ | 16Gb 2400Mhz | GTX 1060 6Gb |
Laptop#2: MSI GS73VR Stealth Pro | i7 6700HQ | 16Gb 2400Mhz | GTX 1060 6Gb |
Desktop | MSI X470 Pro Carbon AC | Ryzen 7 2700X - H100i Pro RGB | 16Gb 3200Mhz Pro RGB | 1080Ti STRIX |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Aug 2011

Som gamer idag är man beta testare om man köper vid release, så bara att stå ut med det om man kör ett multiplayer spel.

CPU Intel Core i9-7900X 4,3GHz - CPU kylare NZXT Kraken x62 - Chassi Be quiet! Dark Base Pro 900 - Ram G.Skill Trident Z RGB Series 64GB (8x8GB) 3600MHz - GPU Asus Rog Strix GTX 1080 Ti 11GB OC - Moderkort Asus Rog Rampage VI EXTREME X299 - SSD Samsung 850 EVO 1TB - Hårddiskar 3x Seagate Firecuda 2TB SSHD, 1x Seagate Expansion Desktop Drive 5TB - PSU Corsair HX750i 750W 80+ Platinum

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sölvesborg
Registrerad
Nov 2009

Oförutsedda problem...
Som att man tar en sex år (!) gammal grafikmotor framtagen för singelplayer och sko-hornar in den som multiplayer...

Det kommer att kräva en hel del polering för att få något så gammalt att funka acceptabelt.
Tyvärr tror jag inte att Bethesda ens börjat utveckla sin "next gen"-motor...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Maj 2014
Skrivet av Videoapan:

Tror mer det kan ge cred då de inte mörkar det som så många andra gör. Även om det egentligen innebär att spelet inte är färdigt nog för release.

De hade nog behövt mörkna både stjärnorna och solen själv om de skulle ens försökt mörka div udda och konstiga fel i andra spel.

Skrivet av g146:

Jag är orolig för seriösare saker som spar-filer blir korrupta eller fuskare orsakar skada

Det hade jag också varit. Speciellt då lilla spel info som finns nu är att om du dör, spawnar du nästan precis där du dog. Så... att trakassera folk är enkelt... bara skjuta... sen skjuta igen, sen igen... osv.

Och vill du göra det bra, låter du dem döda dig om och om igen, och anmäler dem. Så har du lyckats banna en annan.
Folk kommer gråta... den saken är säker.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Maj 2011

Tyckte om Fallout serien just för att det hade ett bra single-spel, bra story och massor av moddar. Var skönt att slippa hela multiplayer-delen, har stött på alldeles för många fuskare genom åren så man har tröttnat.

Ska förstås testa Fallot 76, men tror nog jag kommer sakna möjligheten att modda.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2017

Till er som förväntar er ett Fallout spel. Leta efter något annat.

Alla människor i spelet är: Spelare.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Värmland
Registrerad
Jan 2008

Med andra ord samma gamla sketna motor. Inget köp för min del.