Designa Kompletts nya skrivbordsbakgrund och få chansen att vinna en speldator

Permalänk
Melding Plague

Designa Kompletts nya skrivbordsbakgrund och få chansen att vinna en speldator

Nu drar Komplett igång en ny tävling för SweClockers medlemmar, där vinnaren kammar hem en påkostad speldator med bland annat Intel Core i7-8700K och Geforce GTX 1080 Ti.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Hjälpsam

Lycka till! Förra gången de körde bakgrundsbildstävling hängde den med i många år som default desktop.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Avstängd

Många fina tävlingar! Lycka till.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk

Kul tävling! Synd bara att man återigen inte har nåt i den att göra haha

Visa signatur

Idag använder jag min dator till Ingenting men den har

Ryzen 3700x b550 Gigabyte Aorus PRO, corsair 3600, b AOC 24"@144hz
Ryzen 2600x,Asus x470,Gigabyte 1080 Ti aorus
16 Gb vengeance @3000Mhz 1.37volt, Custom loop
|triple monitor|AOC24" AOC 24"@144hz, Dell Ultrasharp 24"

Permalänk
Medlem

Följer.

Lycka till.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Fluf:

Lycka till! Förra gången de körde bakgrundsbildstävling hängde den med i många år som default desktop.

Var det den där hemska orangea bakgrunden eller?

Permalänk
Inaktiv

Inte fel, lycka till.

Intressant dator med:
Lagring 480 GB m2. SSD
1TB + Intel Optane Memory 16GB

Jag hade för mig att Optane Memory 16GB endast var till för systemdisken, men de har nog förbättras nu.
*edit*
Det är jag som ej hänger med i utvecklingen, Optane Memory 16GB ska nu fungera på sekundär disken:
http://www.legitreviews.com/intel-optane-memory-tested-with-s...

Permalänk

Kanske blir att göra ett bidrag bara för skojs skull även om man inte kommer vinna
Kul att bara vara med.

Permalänk
Medlem

Och den spelburken har man get råd till en kompis och skaffa.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Undrar lite över det exakta förhållandet av Komplett + Dreamhack. Sponsrar dom Dreamhack? Det påverkar designen rätt mycket

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Frida 🥐
Skrivet av HoboCop:

Undrar lite över det exakta förhållandet av Komplett + Dreamhack. Sponsrar dom Dreamhack? Det påverkar designen rätt mycket

Det stämmer att Komplett sponsrar Dreamhack! Under vinterns upplaga så är Komplett huvudsponsor till hela evenemanget och det är därför de vill ha med Dreamhack också

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kanske borde ha som nyårslöfte att lära sig photoshop eller vad det nu ska vara för mjukvara, så att man kan del ta i dessa kontinuerligt återkommande tävlingar.

Visa signatur

Race-sim T300 Ferrari 599XX & playseat challenge
Skärm LG OLED 55C9 Bärbar Dell xps 13 9360 Lur iPhone 7
DAC/AMP Aune x1s Lurar Fidelio x2 & Air Pods

Permalänk

Jag har en fråga angående tävlingar där man måste ha med en logga; måste loggan vara exakt som originalet eller får man till exempel rotera, skala eller lägga till effekter så som en reflektion under loggan och dylikt? (Inget som direkt påverkar loggan i sig; färg, design etc alltså.)

Permalänk
Medlem

KOMPACK = COMPAQ ?

Permalänk
Medlem

Kan vi få en bild äv den förre skrivbordsbakgrunden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av iknight:

Kan vi få en bild äv den förre skrivbordsbakgrunden?

Jo precis. Skulle vara bra om man kunde få ett hum om vad det handlar om lite mer specifikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iknight:

Kan vi få en bild äv den förre skrivbordsbakgrunden?

Skrivet av hypermode:

Jo precis. Skulle vara bra om man kunde få ett hum om vad det handlar om lite mer specifikt.

Tror dom inte vill påverka folk utan man ska fritt få skapa utan att bli "pushad" åt en riktning. Jag tycker det är bra att dom inte ger "tips", utan bara fritt skapa vad du vill, bara du skapar allt själv och har med logorna.
Dessutom står det ju vad det handlar om; göra en bakgrund med Komplett och Dreamhacks logor. Gör något utifrån det

Det ska inte vara lätt.

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av car2ns:

Tror dom inte vill påverka folk utan man ska fritt få skapa utan att bli "pushad" åt en riktning. Jag tycker det är bra att dom inte ger "tips", utan bara fritt skapa vad du vill, bara du skapar allt själv och har med logorna.
Dessutom står det ju vad det handlar om; göra en bakgrund med Komplett och Dreamhacks logor. Gör något utifrån det

Det ska inte vara lätt.

Ah jo. Jag läste lite väl snabbt förut. Först tänkte jag att det skulle vara en bakgrund till Kompletts butikssida online men nu när jag läste igen så är det förstås bara en vanlig bakgrundsbild för folks skrivbord.

Permalänk

Måste man ha med kompletts copyright märke i sitt "mästerverk"?

Permalänk

Detta fick jag upp i skallen direkt:

Visa signatur

-"Robots are the future".

Marknadsreferenser:
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1079311/sok?searchid=f...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flintknoppen:

Måste man ha med kompletts copyright märke i sitt "mästerverk"?

Bara för inflika, ®-symbolen är ej copyright (men lätt att förknippas med ©). Det är symbol för registrerat varumärke. Så bäst lämpat att använda sig av den exakta logotyp som bifogats som fil. Även om det kan tyckas vara onödigt då det blir litet och inte alltid läsbart. Kollar du deras webbsida så behöver du ha bra syn för avläsa märket. Men trots det ser ut som en prick så används det ändå då företag ska ha enhetlig grafisk profil.

Permalänk

Ytterligare ett bidrag:

Visa signatur

-"Robots are the future".

Marknadsreferenser:
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1079311/sok?searchid=f...

Permalänk
Medlem

Abstrakt RGB-våg

Knåpade ihop ett bidrag. Kanske hinner kika förbi igen med ett uppdaterat eller nytt bidrag.

Jag har den senaste tiden fallit pladask för abstrakta färgglada vågor av mönster. I detta fallet är det en RGB-inspirerad Ctrl-knapp som agerar mönster. Den svarta gradienten nerifrån är för att bakgrundsbilden bättre ska gifta sig med aktivitetsfält och liknande. Smaksak kanske.

Zooma gärna in på bilden för att se Ctrl-tangenten tydligare.

Mockup på en Surface Studio (Enda lånade elementet, men den är ju inte en del av bakgrundsbilden, tänkte jag):

Bakgrundsbilden i sig:

Tillvägagångssätt:
Skapade en rundad tangent med "Ctrl" skrivet i sig. Gjorde detta till ett mönster. Skapade ett fyllnadslager från detta mönster. Applicerade ett övertoningslager på detta. Transformerade sedan lagret för att få våg-effekten. Applicerade den svarta gradienten nerifrån och monterade logotyperna så som jag själv skulle vilja ha de placerade (och med en vit färgövertäckning).

Hej på sig!

Hade skrivit ordet "igen" två gånger i första meningen. Rättat stavfel också.
Permalänk
Medlem

Lägger upp denna som bidrag #1, kommer väl fler sen

Visa signatur

i7-2600K @ 3,40GHz, GTX 960, 32GB RAM

Permalänk
Medlem

Här är mitt bidrag Har alltid varit ett mycket stort fan av gradient-ramar på bakgrundsbilder.

Permalänk
Medlem

Får man ändra färg på logotyperna (t.ex ändra färgen på "Dreamhack" till vit)?

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem

Hur mycket får man ändra med logotyperna? Tex om jag tar Dreamhack rutorna och 'warpar' de eller skär av en par, skulle det vara okay?
mvh.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem

Jag vill vara med!

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B