Designa Kompletts nya skrivbordsbakgrund och få chansen att vinna en speldator

Trädvy Permalänk
Inhibitor
Registrerad
Dec 1999

Designa Kompletts nya skrivbordsbakgrund och få chansen att vinna en speldator

Nu drar Komplett igång en ny tävling för SweClockers medlemmar, där vinnaren kammar hem en påkostad speldator med bland annat Intel Core i7-8700K och Geforce GTX 1080 Ti.

Läs hela artikeln här

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Hjälpsam
Plats
Luleå
Registrerad
Mar 2004

Lycka till! Förra gången de körde bakgrundsbildstävling hängde den med i många år som default desktop.

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
♫♪♫ I ditt hjärta ♪♫♪♫♪
Registrerad
Maj 2017

Många fina tävlingar! Lycka till.

i7-4770K. Dark Pro Rock 4.
GTX1070. Accelero Twin Turbo.
16GB RAM. 2400MHZ.
1TB SSD. Samsung 860.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2014

Kul tävling! Synd bara att man återigen inte har nåt i den att göra haha

Idag använder jag min dator till Ingenting men den har

Ryzen 2600x,Asus x470,Gigabyte 1080 Ti aorus
16 Gb vengeance @3000Mhz 1.37volt, Custom loop
|triple monitor|AOC24" AOC 24"@144hz, Dell Ultrasharp 24"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Partille
Registrerad
Jul 2008

Följer.

Lycka till.

» AMD Ryzen 5 1500X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 256 Gb M.2 PCIe
Fraktfritt från Inet för Sweclockersmedlemmar
Vänligen citera om du pratar med mig

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2017
Skrivet av Fluf:

Lycka till! Förra gången de körde bakgrundsbildstävling hängde den med i många år som default desktop.

Var det den där hemska orangea bakgrunden eller?

För bäst hjälp, försök att svara på alla frågor som ställs i ett inlägg. Då slipper vi fråga om samma sak fler gånger, och du får hjälp snabbare.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Nov 2010

Inte fel, lycka till.

Intressant dator med:
Lagring 480 GB m2. SSD
1TB + Intel Optane Memory 16GB

Jag hade för mig att Optane Memory 16GB endast var till för systemdisken, men de har nog förbättras nu.
*edit*
Det är jag som ej hänger med i utvecklingen, Optane Memory 16GB ska nu fungera på sekundär disken:
http://www.legitreviews.com/intel-optane-memory-tested-with-s...

Gått över till enbart Google Chromebook på klientsidan.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Storstan
Registrerad
Dec 2003

Kanske blir att göra ett bidrag bara för skojs skull även om man inte kommer vinna
Kul att bara vara med.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
I en byhåla
Registrerad
Feb 2010

Och den spelburken har man get råd till en kompis och skaffa.

Nuvarande PC -> 4670k - 16GB RAM - GTX 980Ti - EVGA Supernova G2 750W
Uppgradering 2018 -> 6850k - MSI x99a Goodlike Gaming - 64GB@3000MHz - M.2 SSD - 2TB SSD
Konsoler -> PS4 Pro - Xbox One X

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jun 2018

Undrar lite över det exakta förhållandet av Komplett + Dreamhack. Sponsrar dom Dreamhack? Det påverkar designen rätt mycket

Enthoo Evolv ATX | Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Delid 8700K UV 1.100v | NH-D15 | 32GB DDR4 | NVME M2 960 500GB | AG271QG | Gigabyte 1080Ti | R1600T3 Edifier | Sony MDR-1A | Cerberus MK II | Corsair Gaming Sabre Optical |
Windows 10 x64 Enterprise LTSC | Integritet.net

BurningMan på Discord | Gilla Inlägg som är bra!

Trädvy Permalänk
zoyadog 🥐
SweClockers
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2012
Skrivet av BurningMan:

Undrar lite över det exakta förhållandet av Komplett + Dreamhack. Sponsrar dom Dreamhack? Det påverkar designen rätt mycket

Det stämmer att Komplett sponsrar Dreamhack! Under vinterns upplaga så är Komplett huvudsponsor till hela evenemanget och det är därför de vill ha med Dreamhack också

“Do you feel it? Do you feel the power of the dark side? The only real power! The only thing worth living for!”

-Darth Bane

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tranås
Registrerad
Jan 2013

Kanske borde ha som nyårslöfte att lära sig photoshop eller vad det nu ska vara för mjukvara, så att man kan del ta i dessa kontinuerligt återkommande tävlingar.

Bra rekommendationer för ljud mm https://www.reddit.com/r/Zeos/
CPU i5 4670k MB Asrock Z87 pro 3 RAM 16GB GPU EVGA 980 SC PSU be quiet L8 600w SSD Crucial BX200 480GB Chassi Lian Li pc-a55b
DAC/AMP Aune x1s Lurar Fidelio x2 och Hyperx cloud gaming

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ängelholm
Registrerad
Mar 2006

Jag har en fråga angående tävlingar där man måste ha med en logga; måste loggan vara exakt som originalet eller får man till exempel rotera, skala eller lägga till effekter så som en reflektion under loggan och dylikt? (Inget som direkt påverkar loggan i sig; färg, design etc alltså.)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Aug 2011

KOMPACK = COMPAQ ?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2017

Kan vi få en bild äv den förre skrivbordsbakgrunden?

https://www.sweclockers.com/galleri/14405-pinewood-x58-ett-tr...
CX 430W, Gigabyte GA-X58A-UD3R, Xeon x5650, Phanteks PH-TC14PE, MSI GTX970, 16gb HyperX Genesis DDR3, 240gb OCZ Tr150 SSD + 2TB Seagate Barracuda 7200rpm HDD. 
Ducky - Cherry MX brun, Logitech G402, Asus MG279Q

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2005
Skrivet av iknight:

Jo precis. Skulle vara bra om man kunde få ett hum om vad det handlar om lite mer specifikt.

danzisch

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2003
Skrivet av iknight:

Skrivet av eurodance:

Jo precis. Skulle vara bra om man kunde få ett hum om vad det handlar om lite mer specifikt.

Tror dom inte vill påverka folk utan man ska fritt få skapa utan att bli "pushad" åt en riktning. Jag tycker det är bra att dom inte ger "tips", utan bara fritt skapa vad du vill, bara du skapar allt själv och har med logorna.
Dessutom står det ju vad det handlar om; göra en bakgrund med Komplett och Dreamhacks logor. Gör något utifrån det

Det ska inte vara lätt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2005
Skrivet av car2n:

Tror dom inte vill påverka folk utan man ska fritt få skapa utan att bli "pushad" åt en riktning. Jag tycker det är bra att dom inte ger "tips", utan bara fritt skapa vad du vill, bara du skapar allt själv och har med logorna.
Dessutom står det ju vad det handlar om; göra en bakgrund med Komplett och Dreamhacks logor. Gör något utifrån det

Det ska inte vara lätt.

Ah jo. Jag läste lite väl snabbt förut. Först tänkte jag att det skulle vara en bakgrund till Kompletts butikssida online men nu när jag läste igen så är det förstås bara en vanlig bakgrundsbild för folks skrivbord.

danzisch

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2013

Måste man ha med kompletts copyright märke i sitt "mästerverk"?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2016

Detta fick jag upp i skallen direkt:

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Nov 2013
Skrivet av Flintknoppen:

Måste man ha med kompletts copyright märke i sitt "mästerverk"?

Bara för inflika, ®-symbolen är ej copyright (men lätt att förknippas med ©). Det är symbol för registrerat varumärke. Så bäst lämpat att använda sig av den exakta logotyp som bifogats som fil. Även om det kan tyckas vara onödigt då det blir litet och inte alltid läsbart. Kollar du deras webbsida så behöver du ha bra syn för avläsa märket. Men trots det ser ut som en prick så används det ändå då företag ska ha enhetlig grafisk profil.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2016

Ytterligare ett bidrag:

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2010

Abstrakt RGB-våg

Knåpade ihop ett bidrag. Kanske hinner kika förbi igen med ett uppdaterat eller nytt bidrag.

Jag har den senaste tiden fallit pladask för abstrakta färgglada vågor av mönster. I detta fallet är det en RGB-inspirerad Ctrl-knapp som agerar mönster. Den svarta gradienten nerifrån är för att bakgrundsbilden bättre ska gifta sig med aktivitetsfält och liknande. Smaksak kanske.

Zooma gärna in på bilden för att se Ctrl-tangenten tydligare.

Mockup på en Surface Studio (Enda lånade elementet, men den är ju inte en del av bakgrundsbilden, tänkte jag):

Bakgrundsbilden i sig:

Tillvägagångssätt:
Skapade en rundad tangent med "Ctrl" skrivet i sig. Gjorde detta till ett mönster. Skapade ett fyllnadslager från detta mönster. Applicerade ett övertoningslager på detta. Transformerade sedan lagret för att få våg-effekten. Applicerade den svarta gradienten nerifrån och monterade logotyperna så som jag själv skulle vilja ha de placerade (och med en vit färgövertäckning).

Hej på sig!

Hade skrivit ordet "igen" två gånger i första meningen. Rättat stavfel också.
Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skövde
Registrerad
Nov 2012

Lägger upp denna som bidrag #1, kommer väl fler sen

http://oscar-frisk.com/ | i7-2600K @ 3,40GHz, GTX 960, 32GB DRAM, x64-based Windows 7 Ultimate

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2018

Här är mitt bidrag Har alltid varit ett mycket stort fan av gradient-ramar på bakgrundsbilder.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2015

Får man ändra färg på logotyperna (t.ex ändra färgen på "Dreamhack" till vit)?

I'm not having a glass of wine, I'm having six! It's called a tasting and it's classy!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2015

I'm not having a glass of wine, I'm having six! It's called a tasting and it's classy!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2017

Hur mycket får man ändra med logotyperna? Tex om jag tar Dreamhack rutorna och 'warpar' de eller skär av en par, skulle det vara okay?
mvh.

https://www.sweclockers.com/galleri/14405-pinewood-x58-ett-tr...
CX 430W, Gigabyte GA-X58A-UD3R, Xeon x5650, Phanteks PH-TC14PE, MSI GTX970, 16gb HyperX Genesis DDR3, 240gb OCZ Tr150 SSD + 2TB Seagate Barracuda 7200rpm HDD. 
Ducky - Cherry MX brun, Logitech G402, Asus MG279Q

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2015

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skara
Registrerad
Okt 2012

Jag vill vara med!

Mobo: Z77M-D3H | CPU: i7 3770K 3,5 GHz | GPU: GTX 1070 8GB | RAM: 2x8GB 1600MHz | SSD: V300 120GB | HD: Barracuda 1TB | Display: AOC q2963Pm 29"| T.bord: Tesoro RGB | Mus: Qpad 8K | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: FD Integra R2 650W | CPU kylare: CM Hyper 212 EVO | Laptop: Lenovo Y50-70 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B