Inet spårar upp användare som ger dåliga omdömen på prisjakt o erbjuder mutor ?

Permalänk
Medlem

@pucko: Jag har ringt PostNord o bokat upphämtning nu. Pallar inte jiddra.

Jag håller med på va du säger. Man höjer rösten lite och blir smutskastad direkt vilket är skit tråkigt.

Helt fel forum att ha en normal konversation på angående sånt här.

Visa signatur

Gaming :Define R5 | X370-PRO | Ryzen 2600 | RTX2080 | 16GB DDR4 3200MHz 14CL | SSD: 960 EVO M.2 500GB & 850 PRO 500GB
Media: Node 304 | B350m | Ryzen 2700X | 16GB DDR4 | 24TB HDD | 870 EVO NvME 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ohdear:

Man höjer rösten lite och blir smutskastad direkt vilket är skit tråkigt.

Men snälla, att folk inte håller med dig betyder inte att du blir smutskastad...

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Många glömmer att det här med respekt oftast är en ömsesidig sak.

Så att kontakta inet och säga: "Det blev visst lite fel, fått lite saker som jag inte beställt. Dem ska ni såklart få tillbaka. Hur löser vi detta?"

Är inte det att visa respekt?

Och svaret:"Det får du fixa själv". Är det det du menar är respekt?

Permalänk
Medlem

@pandana Fin halmdocka du gjorde där.

Snarare så svarade Inet "Hej, gör så här för att skicka tillbaks det", varpå svaret blev "Nej det orkar jag inte, såvida ni inte ger mig pengarkompensation"

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Det säkraste sättet att undvika oseriösa företag är att gå ut i vildmarken och gräva fram sitt egna råmaterial och börja tillverkning hemma i garaget

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

jag har själv dålig erfarenhet av Inet och slutade handla där för flera år sedan. Jag hade ett graffikkort som blev för varmt och stängde av sig vid hård belastning. De sa att de upplevde samma sak men att det var normalt när det blev varmt och vägrade lösa problemet. De hade visserligen rätt i att det är normalt att kort beter sig så när det blir för varmt. Till slut bytte jag bara kylpastan och det började funka normalt igen. Men då tvingades jag naturligvis bryta garantin.

TL:DR; Helt värdelös techsupport how Inet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Men hur ska det lösas?
De har inte riktigt åtkomst till grejerna hemma hos dig så det behövs väl en insats för att skicka tillbaka grejerna från din sida för att lösa det tänker jag.

Detta rör inte riktigt Inet, men det handlar lite om leveranser av saker man inte ska ha och tänkte höra hur du ser på det.

Jag har under det senaste halvåret fått flera brev i veckan som inte ska till mig. Man blandar ihop två gatunamn och det är en bit till rätta addressen. Jag har upprepade gånger påpekat problemet för postnord. Jag har i månader agerat brevbärare åt dem då jag åkt och delat ut deras post då jag tycker synd om den som inte får det den ska. Eller så har jag tagit bilen och kört till en gul låda.

Jag har givetvis kontaktat postnord massor av gånger ang detta men inget händer.

Efter månader av problem så jag jag vid mina konversationer med postnord som gång på gång säger att jag ska dela ut den själv eller lägga den i närmsta gula låda, sagt att nej, Jag har tröttnat på att jobba gratis med att dela ut post, så vad ska jag göra med detta.
Postnord svarar att "Vi har delat ut posten så där slutar vårt ansvar. DU kan göra vad du vill med posten"

Tycker du att jag bara ska fortsätta att dela ut posten då jag har tillgång till den? Eller var går gränsen?
Är det bara jag som är väldigt osmidig som inte vill ägna flera dagar i veckan åt att agera brevbärare på min fritid?

Permalänk
Medlem

Mja, tror inte alls på detta. Inte utan bevis. Känns som kunden i fråga bara vill sprida skit om Inet.

Visa signatur

Stationär: RTX 4090 OC ASUS | Ryzen 9 5950X | G.Skill Trident Z NEO 3600mhz 32GB | Arctic Liquid Freezer III 360 | Corsair HX1000i | Asus Rog Strix X570-F Gaming | Samsung 990 PRO 2TB | Samsung 980 PRO 2TB | Fractal Design North XL

Jobbdator: MacBook Pro 16" i7 6C, 16GB ram DDR4, AMD Radeon Pro 5300M 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

@pandana Fin halmdocka du gjorde där.

Snarare så svarade Inet "Hej, gör så här för att skicka tillbaks det", varpå svaret blev "Nej det orkar jag inte, såvida ni inte ger mig pengarkompensation"

Nu ändrade du ditt inlägg. Men iaf, var står det att han inte orkar och vill ha kompensation?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

@pandana Fin halmdocka du gjorde där.

Snarare så svarade Inet "Hej, gör så här för att skicka tillbaks det", varpå svaret blev "Nej det orkar jag inte, såvida ni inte ger mig pengarkompensation"

Man kanske ej har bil och bor en bit ifrån närmsta postombud. Så du anser att man ska ta 3 större paket en vardag när man troligtvis jobbar och transportera dessa paket till närmsta postombud bara för att ett företag vägrar skicka ett bud efter paketen? Även om man har bil så är det så tycker jag det är tveksamt att begära det.

Förstår ej problemet att Inet inte kan skicka bud efter grejerna borde vara hur lätt som helst för ett företag att ordna.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av pucko:

Detta rör inte riktigt Inet, men det handlar lite om leveranser av saker man inte ska ha och tänkte höra hur du ser på det.

Jag har under det senaste halvåret fått flera brev i veckan som inte ska till mig. Man blandar ihop två gatunamn och det är en bit till rätta addressen. Jag har upprepade gånger påpekat problemet för postnord. Jag har i månader agerat brevbärare åt dem då jag åkt och delat ut deras post då jag tycker synd om den som inte får det den ska. Eller så har jag tagit bilen och kört till en gul låda.

Jag har givetvis kontaktat postnord massor av gånger ang detta men inget händer.

Efter månader av problem så jag jag vid mina konversationer med postnord som gång på gång säger att jag ska dela ut den själv eller lägga den i närmsta gula låda, sagt att nej, Jag har tröttnat på att jobba gratis med att dela ut post, så vad ska jag göra med detta.
Postnord svarar att "Vi har delat ut posten så där slutar vårt ansvar. DU kan göra vad du vill med posten"

Tycker du att jag bara ska fortsätta att dela ut posten då jag har tillgång till den? Eller var går gränsen?
Är det bara jag som är väldigt osmidig som inte vill ägna flera dagar i veckan åt att agera brevbärare på min fritid?

Nä där blir det kontinuerligt mer och mer fel och postnord fortsätter göra fel. Det där är en lite annan situation (tycker jag iaf). Engångshändelser och att posten hamnar fel vid flytt förstår jag, men jag har ringa förståelse för dem när de fortsätter göra fel och inte är intresserade av att lösa situationen.
På samma sätt hade jag väl tröttnat på teknikföretag om de fortsatte skicka grejer till mig igen och igen som jag inte beställt och samtidigt svarat som postnord gjort.
Sedan tror jag inte att man får slänga andras post riktigt. Vet inte om det stämmer, men om så är fallet ger postnord ett ganska dåligt råd...
https://www.lawline.se/answers/kan-jag-slanga-nagon-annans-po...

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon131444:

Angående negativ säljmetod så bygger det på ett systematiskt tillvägagångssätt.
Det som sker här är att företaget råkat skicka för mycket saker. Kunden meddelar om detta och företaget tänker inte på att dom hamnat hos en människa med världens dyrbaraste tid och förklarar således enklaste sättet för deras vetskap, om hur man returnerar godset. Kunden som mottagit detta känner sig ju blåst...såklart, och gör sig svår. Han letar efter miljoner andra sätt att göra sig av med godset, än att bara lämna det utanför dörren, som är det enklaste sättet.

Nu tror jag inte Ohdear är såpass nedgången som människa att han inte låter Inet komma förbi och hämta prylarna.
Men om han inte låter Inet eller en representant till dem, komma förbi och hämta artiklarna, så har företaget all rätt att fakturera för produkterna. Efter bokad tid förstås.

Här är åter ett bevis att vissa konsumenter är så snedvridna att det suger glädjen i att vara företagare.
Tack att jag inte jobbar med privatkonsumenter längre!

Det är ju fortfarande en princip du kan utgå ifrån, och de kan ju inte bara för det börja hävda att han helt plötsligt köpt varorna om han inte lämnar tillbaka dem som de felaktigt levererat.

Och nu har ju Ohdear erbjudit sig från början att hjälpa Inet att avhjälpa det roliga felet "fel i leverans för många varor". De levererade fel till honom och han var villigt att låta dem hämta varorna hos honom som han dessutom nu förvarar åt Inet.
Som jag läser situationen så tänkte kanske Ohdear att han skulle få kompensation om Inet men även utan det så hade han nog varit ok med det. Säkert hade det kostat lite goodwill men inget allvarligt då han ju är kund sen länge hos dem. Och som han skrev hade det varit något litet så hade han förstås kunnat lämna den på Posten.

Du verkar ju har en för mig lite underlig syn på rättigheter tycker jag, de går ju åt båda hållen och så inom rimlighetens gräns. Har självt en företag som fick samma inbetalning från två olika håll samtidigt, har lovat att betala tillbaka en av dem men trots flera påstötningar så händer det inget på två månader då det tar "tid" utan förklaring eller återkoppling. Tråkigt när det händer men tjänsten och medarbetarna gör ett så bra jobb samt skäms för dröjsmålet så deras goodwill gör att det inte är ett större problem för mig.
(Ser att det är lite otytdligt gällande upphämtningn jag utgick här ifrån att Ohdear erbjudit upphämtning efter jobbet men att Inet inte kunde detta? Jag utgick ifrån detta som OHdear skrev:
"
Jag tycker att ett mer rimligt alternativ (som jag också har föreslagit men inte fått svar från) är att
1. Dom fixar upphämtning. Kan komma när som efter arbetstid
2. Jag kör dom till närmaste Inet mot en schysst kompensation.)

Känns som du har varit med om väldigt jobbiga situationer som företagare. Ledsen för det, har själv bland annat jobbat i kundtjänst och får hantera de mest orimliga sakerna ibland. Skönt att du nu jobbar där du trivs:-)

Men ändå, anser du att din verksamhet skulle acceptera att få en pall med varor ni inte beställt och sen inte ha något emot att lämna dem på posten istället för att be om hämtning på er företagsadress bara för att det var något billigare för de som skickat dem till er?
För det är ju det det hela handlar om i grunden. Varför är Inet pengar och tid mer värda än Ohdear?
Eller skulle du som du själv skriver då suga ut glädjen i att vara företagere hos din motpart bara för att du vill att de hämtar varorna hos er. Jag tror inte du skulle hantera situationen på det sättet och därför tycker jag inte heller du borde begära att Ohdear ska göra det heller.

Men men förhoppningsvis så löser det sig och alla får en trevlig Jul med sina köp och sina nära och kära!

Verkar lite oklart om Inet erbjöd hämtning eller inte då Ohdear erbjöd det och de sa nej?
Permalänk
Medlem

@pandana @coopish
Suck, varför ger ni er in i en diskussion och börjar argumentera när ni bevisligen inte har hängt med från början?

Skrivet av pandana:

Nu ändrade du ditt inlägg. Men iaf, var står det att han inte orkar och vill ha kompensation?

Här:

Skrivet av Ohdear:

@Söderbäck:
Jag tycker att ett mer rimligt alternativ (som jag också har föreslagit men inte fått svar från) är att
1. Dom fixar upphämtning. Kan komma när som efter arbetstid
2. Jag kör dom till närmaste Inet mot en schysst kompensation

- - - -

Skrivet av coopish:

Man kanske ej har bil och bor en bit ifrån närmsta postombud. Så du anser att man ska ta 3 större paket en vardag när man troligtvis jobbar och transportera dessa paket till närmsta postombud bara för att ett företag vägrar skicka ett bud efter paketen? Även om man har bil så är det så tycker jag det är tveksamt att begära det.

Förstår ej problemet att Inet inte kan skicka bud efter grejerna borde vara hur lätt som helst för ett företag att ordna.

1) Personen i fråga har bil. (se ovan).
2) Inet har inte bett honom att transportera paketen till närmsta postombud, utan bett honom boka upphämtning från PostNord (se nedan.) och skriva ut fraktsedlar. Något som inte tar särskilt lång tid att göra.
Har han ingen skrivare dock så är det inte mer än rätt att Inet skickar ut fraktsedlar till honom.

Skrivet av Ohdear:

Har ett pågående ärende med Inet där dom skickade ut för många produkter av misstag och ska nu få dom tillbaka. Snackar med deras Teamleader som vill att jag ska boka upphämtning från POstnord, skriva ut fraktseldar, fixa i ordning paketen och lösa problemet. Väldigt intressant diskussion :)"

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Nä där blir det kontinuerligt mer och mer fel och postnord fortsätter göra fel. Det där är en lite annan situation (tycker jag iaf). Engångshändelser och att posten hamnar fel vid flytt förstår jag, men jag har ringa förståelse för dem när de fortsätter göra fel och inte är intresserade av att lösa situationen.
På samma sätt hade jag väl tröttnat på teknikföretag om de fortsatte skicka grejer till mig igen och igen som jag inte beställt och samtidigt svarat som postnord gjort.
Sedan tror jag inte att man får slänga andras post riktigt. Vet inte om det stämmer, men om så är fallet ger postnord ett ganska dåligt råd...
https://www.lawline.se/answers/kan-jag-slanga-nagon-annans-po...

Nej man får inte slänga annans post. Har tom försökt dra detta via PTS, som i sin tur hänvisar till postombudsmannen som inte gör något....

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Jag ser inte varför användaren skulle dra en sån rövarhistoria med mutor och sena telefonsamtal vinna nåt speciellt på det? då hade man väl bara skrivit kasst bemötande från kundtjänst eller nåt, men ja även om det rör sig om 1 specikt fall så tyckte jag ändå det är illa däravtrådstarten, men vill mods stänga denna tråd får dom väl göra det om dom vill.

tro mig, det finns folk som gör det för att det är "skoj" och bara för att de är allmänt giftiga.

Visa signatur

Stationär: RTX 4090 OC ASUS | Ryzen 9 5950X | G.Skill Trident Z NEO 3600mhz 32GB | Arctic Liquid Freezer III 360 | Corsair HX1000i | Asus Rog Strix X570-F Gaming | Samsung 990 PRO 2TB | Samsung 980 PRO 2TB | Fractal Design North XL

Jobbdator: MacBook Pro 16" i7 6C, 16GB ram DDR4, AMD Radeon Pro 5300M 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av klotim:

tro mig, det finns folk som gör det för att det är "skoj" och bara för att de är allmänt giftiga.

Om det hade varit lögn så hade väl det blivit bortplockat efter att det blev anmält?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pucko:

Om det hade varit lögn så hade väl det blivit bortplockat efter att det blev anmält?

Va? Om det inte finns bevis att det stämmer så finns det väll inte bevis att det är en lögn heller?

Visa signatur

Stationär: RTX 4090 OC ASUS | Ryzen 9 5950X | G.Skill Trident Z NEO 3600mhz 32GB | Arctic Liquid Freezer III 360 | Corsair HX1000i | Asus Rog Strix X570-F Gaming | Samsung 990 PRO 2TB | Samsung 980 PRO 2TB | Fractal Design North XL

Jobbdator: MacBook Pro 16" i7 6C, 16GB ram DDR4, AMD Radeon Pro 5300M 4GB

Permalänk
Medlem

Kanske står på någon annans försäljares lönelista.
Var det första jag tänkte på

Betalt för att sprida skit om andra konkurrenter..

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Zordian:

Men ändå, anser du att din verksamhet skulle acceptera att få en pall med varor ni inte beställt och sen inte ha något emot att lämna dem på posten istället för att be om hämtning på er företagsadress bara för att det var något billigare för de som skickat dem till er?
För det är ju det det hela handlar om i grunden. Varför är Inet pengar och tid mer värda än Ohdear?
Eller skulle du som du själv skriver då suga ut glädjen i att vara företagere hos din motpart bara för att du vill att de hämtar varorna hos er. Jag tror inte du skulle hantera situationen på det sättet och därför tycker jag inte heller du borde begära att Ohdear ska göra det heller.

Men men förhoppningsvis så löser det sig och alla får en trevlig Jul med sina köp och sina nära och kära!

Övrig text som inte var med förstår jag inte vad du menar öht.

Men svar på din fråga här, och det har hänt flertalet gånger.

Vi köpte in flertalet artiklar från flertalet leverantörer. Rimligtvis skedde dubbla leveranser, alternativt felaktiga - alltså något vi inte har köpt in -. Jag kan rimligen be dom buda bort det, komma efter stängningstid eftersom normala lasttider hör till bokade lasttider. Istället så bad jag om leverantörens kundnummer så bokade jag upphämtning. Det går ju i jämförelse med samma erbjudande Ohdear har fått.

Läste lite längre upp nu att han nu bokat. Hoppas det inte blir ekonomikris nu efter dagens gärning.

Mycket är en moralisk fråga. Hur mycket orkar man styra och ställa för sina "rättigheter". Du har rättigheter, men måste du alltid utöva dessa?

Ser man inte efter en sådan här tråd att en liten dos av mongo äter upp tid? Förstår ni varför det finns speciella avdelningar som rör eftermarknad hos företag? Jo för att denna promille puckon tar upp 3-4 heltidstjänster och inte ens det räcker till oftast.

Den bästa kunden är den som vill lösa sitt problem till snabbast möjliga tid så att de kan avsluta sitt projekt och gå vidare med nästa, eller bara vidare med livet.

Den sämsta? Ja det är ju redan bevisat här. Hela tråden byggs ju på att en oseriös användare skapar en tråd om ett oseriöst omdöme som denne inte ens har skrivit själv. Och betoningen i tråden är anklagande. TS har alltså ingen aning, men ändå full aning (?).

Permalänk
Master of Overkill

Gringa folk enligt mig, och finns de 0 bevis så äre det ej sant tills någon visar sanningen.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Skrivet av tvelander:

Gringa folk enligt mig, och finns de 0 bevis så äre det ej sant tills någon visar sanningen.

Jag tror att du är anlitad till att hacka och gnälla på folk som ger kritik tiill vissa företag här inne.
Det kommer jag fortsätta att tro tills motsatsen är bevisad.

Permalänk
Inet
Skrivet av pucko:

Nej du är långt ifrån ensam.

Jag har fått flera väldigt aggressiva emai av företaget efter att jag gav dem en stjärna på prisjakt. Nu använder man denna attityd för att inte göra rätt för sig.

Nu ska man inte döma alla på företaget efter det bemötande jag nu fått. Jag har varit väldigt nöjd med det bemötande jag alltid får I deras butiker i barkarby och på Hötorget men detta gör mig mörkrädd.

Det jag varit besviken över var i första hand sen leverans (har fortfarande inte fått allt som beställdes vid black Friday, men återkommer till det)

Jag hade plockat ihop en varukorg då min 7 åring skulle få sin första dator i present och då var att den kom fram i tid väldigt viktigt. Annars skulle syftet med köpet gått om intet. Jag upplyste Inet om det och att jag ville häva köpet om den inte kom fram i tid. Här ville Inet först inte veta av att det står i villkoren på hemsidan att man har rätt att häva köpet om det överskrider maximalt angiven leveranstid.

Vid leverans upptäcker jag att den cpufläkt som ingår när man beställer en ryzen 5 2600 cpu inte finns med. (däremot har man skickat med byglar som inte användes vid montering av den bättre kylaren jag även hade I varukorgen samt lite Toma plastpåsar mm) Har bett om att få en sådan fläkt av kundtjänst men det har man inte löst.

Jag uppgav även i omdömet att jag var missnöjd över att jag inte fått allt jag betalt för då jag inte anser att de kan lägga beslag på saker jag betalt för bara för att de inte monteras.

Det jag bemöts av är att personen i andra änden som är missnöjd med omdömet gång på gång skriver till mig att han ska köpa tillbaka den present som min son fått.

Han är dessutom väldigt missnöjd över att jag vill sköta all kommunikation skriftligt och inte vill ge ut mitt telefonnummer.

En av sakerna han från början var upprörd över var att jag använt ordet uselt i omdömet. (något som jag fick från att prisjakt skriver det själv när man väljer en stjärna. Jag tog åt mig av det och uppdaterade inlägget till att bara vara faktabaserat och låta folk bilda sig en egen uppfattning.. Det till trots ökar agresiviteten I tonen.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Ohdear:

Har ett pågående ärende med Inet där dom skickade ut för många produkter av misstag och ska nu få dom tillbaka. Snackar med deras Teamleader som vill att jag ska boka upphämtning från POstnord, skriva ut fraktseldar, fixa i ordning paketen och lösa problemet. Väldigt intressant diskussion

Mycket besviken att detta är hur Inets kundsupport TEAMLEADER väljer att gå till väga.
"Oj vi råkade göra fel, ursäkta. Du får lösa problemet som vi skapade eller så skickar vi faktura på de extra produkter du inte ens beställt"

Hej allesammans!
Vi besvarar normalt sett aldrig enskilda ärenden publikt men här är det faktiskt på sin plats att upplysa om att det inte är riktigt hela sanningen som framkommer utan endast utvalda delar av kommunikationen. I sak stämmer båda ärendena.

"Pucko"
Den här kunden var redan innan leverans väldigt missnöjd och som synes även efteråt, jag personligen har försökt göra allt vi kan för att göra honom nöjd och ja det stämmer att jag erbjöd 1 000kr plus vad datorn kostade, jag vill inte gå in på detaljerna och orsakerna bakom ett sådant exceptionellt erbjudande publikt.

”Ohdear”
Vi råkade leverera 3st för mycket av en skärm med budbee, vår personal på lagret hade helt enkelt klantat sig i stressen som blir i dessa tider för att alla våra kunder ska få leverans innan jul. Självklart upptäcker vi detta väldigt snabbt och försöker då få tag på berörd kund som då först nekar till att ha tagit emot några skärmar och slutar därefter svara i både telefon och via Messenger. Självklart skickar vi returfraktsedlar och gör det så smidigt som möjligt och bäst hade varit om kunden inte tog emot dom extra skärmarna från budet från början men nu är i alla fall det hela löst och vi har våra skärmar på väg tillbaka och lagerkillen som råkade missa kan andas ut. Tråkigt att vår teamleader på kundservice var tvungen att ”skärpa” tonen för att få respons men nu är allt i sin ordning.

Överlag kan sägas, ja vi kontaktar kunder som är missnöjda och kommer fortsätta göra så, det handlar inte om att muta utan förstå vad som gått fel och vad vi kan göra bättre/annorlunda hur ska vi annars kunna bli bättre?

Vårt mål är att erbjuda den bästa kundupplevelsen i branschen, detta är inget nytt utan det är något vi gjort ända sedan vi startade företaget för drygt 18 år sedan, jag personligen började min karriär på Inet som servicetekniker och har sedan jobbat med allt inom bolaget och är sedan 6 år tillbaka VD.

Vi har totalt sett väldigt nöjda kunder (NPS 65) men tyvärr kan vi inte göra alla nöjda hur vi än försöker och det verkar vara något som vi helt enkelt får leva med som dagens samhälle ser ut. Jargonen i sociala medier blir väldigt hårt och onyanserad när man kan ”gömma sig” bakom en skärm och tangentbord och vill inte prata om vad som gått fel och hur vi kan lösa det.

Min personliga erfarenhet är att det oftast är enklast att komma fram till en lösning som fungerar för båda parter är att prata om vad som gått fel och vad vi kan göra för något för att lösa ärendet och viktigast av allt, vad kan vi göra för att det inte ska inträffa igen. Att hela tiden lyssna på våra kunder ligger högt upp på dagordningen vilket är anledningen till att jag som VD fortfarande tar kundserviceärenden, står på lagret och kontaktar missnöjda kunder och vissa kontaktar även mig.
Det som gör mig mest ledsen är när våra grymma medarbetare på kundservice får utstå allt från hot, svordomar, dåligt bemötande och taskig ton när det enda dom försöker göra är att hjälpa våra kunder när något gått fel, och det gör det ibland det är ofrånkomligt det som avgör om det är bra kundservice eller inte är hur man löser felet.

Min mailadress och mitt mobiltelefonnummer står publikt på hemsidan och jag håller alltid koll på vad som skrivs här är det någon som är missnöjd ta inte ut det på våra kundtjänstmedarbetare dom förtjänar det inte, ta det direkt med mig istället! Jag lovar att du får svar men kan inte lova några ”mutor” och om någon har lust så går det utmärkt att komma förbi kontoret på en kopp kaffe för att prata om hur vi kan bli bättre, det är bara genom att göra fel vi kan lära oss bli bättre!

Med det sagt hoppas jag ni alla får en riktigt God Jul och Gott Nytt År, ta hand om era familjer och vänner!

Vänligen
Erik Wickman
VD

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inet:

Hej allesammans!
Vi besvarar normalt sett aldrig enskilda ärenden publikt men här är det faktiskt på sin plats att upplysa om att det inte är riktigt hela sanningen som framkommer utan endast utvalda delar av kommunikationen. I sak stämmer båda ärendena.

"Pucko"
Den här kunden var redan innan leverans väldigt missnöjd och som synes även efteråt, jag personligen har försökt göra allt vi kan för att göra honom nöjd och ja det stämmer att jag erbjöd 1 000kr plus vad datorn kostade, jag vill inte gå in på detaljerna och orsakerna bakom ett sådant exceptionellt erbjudande publikt.

”Ohdear”
Vi råkade leverera 3st för mycket av en skärm med budbee, vår personal på lagret hade helt enkelt klantat sig i stressen som blir i dessa tider för att alla våra kunder ska få leverans innan jul. Självklart upptäcker vi detta väldigt snabbt och försöker då få tag på berörd kund som då först nekar till att ha tagit emot några skärmar och slutar därefter svara i både telefon och via Messenger. Självklart skickar vi returfraktsedlar och gör det så smidigt som möjligt och bäst hade varit om kunden inte tog emot dom extra skärmarna från budet från början men nu är i alla fall det hela löst och vi har våra skärmar på väg tillbaka och lagerkillen som råkade missa kan andas ut. Tråkigt att vår teamleader på kundservice var tvungen att ”skärpa” tonen för att få respons men nu är allt i sin ordning.

Vänligen
Erik Wickman
VD

Ni ringde mig EN gång medans jag körde bil och skickade inte mail efteråt eller försökte ringa en gång till vid senare tillfälle. Vi hade mailkontakt under ärendets gång så förstår inte varför detta ens nämns. Sedan har ni totalt ignorerat det jag sa under vårat första samtal om varför jag var helt förvirrad över varför ni hävdar att jag fått extra skärmar som jag inte tog emot då det var inte jag som var på plats under leveranstillfället.

Nu har vi iallafall avslutat ärendet och jag tycker att båda parter kunder skött sig bättre men tycker det är trist att man blir påhoppad och anklagad av en "teamleader" under ärendets gång.

Visa signatur

Gaming :Define R5 | X370-PRO | Ryzen 2600 | RTX2080 | 16GB DDR4 3200MHz 14CL | SSD: 960 EVO M.2 500GB & 850 PRO 500GB
Media: Node 304 | B350m | Ryzen 2700X | 16GB DDR4 | 24TB HDD | 870 EVO NvME 500GB

Permalänk
Medlem

Tendens i samhället i Sverige 2018: gnäll och upprördhet.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som gillar mutor? la en dålig review på en pizzeria nära mig (Onlinepizza) eftersom jag fick pommes istället för ris på min kebabtallrik. Blev uppringd och de sa ifall jag tar bort den så är nästa beställning gratis (med hemkörning). Grymt värt, 2 svingoda pizzor + utkörning

Permalänk
Medlem

Jag är fascinerad både av att folk skriver recensioner och att folk läser dem! Det borde alla veta att det är gnällspikarna, och handen på hjärtat oftast de som själva har stor skuld i hur de blir bemötta, som skriver. Inget bra underlag att fatta beslut utifrån.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av JensPubisson:

Jag tror att du är anlitad till att hacka och gnälla på folk som ger kritik tiill vissa företag här inne.
Det kommer jag fortsätta att tro tills motsatsen är bevisad.

Får du gärna göra

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo

*Tråd låst*
Julen skall vara fridens tid.

Tror inte det krävs att man ska vara en moderator för att se att tråden har lämnat sitt ursprungliga syfte.
Varje konflikt har två sidor och Sweclockers varken kan, vill eller bör ta sidor utan låsningen är strikt för att tråden har lämnat sitt syfte och inte medför något positivt längre.

Till er som vill har en tvist med återförsäljare rekommenderar jag att ni tar kontakt med dessa i första hand, konsumentombudsman i andra hand och om det inte fungerar ARN. Att lägga ut endast ena sidan av historian på Sweclockers leder bara till onödiga häxjakter, både på konsument och återförsäljare.

Nu tar vi lite julledigt från denna tråden och hoppas på hårda klappar istället!
/David, - Moderator

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin