Permalänk

VibranceGUI och CS:GO

Tja!

Har nyss bytt från ett RX580 till ett GTX 1080. Använde rejält med VibranceGUI med förra grafikkortet, men får inte i närheten lika mycket med mitt GTX-kort. Har testat att använda Nvidias kontrollpanel inställningar för att få spelet färggrannare, men det ändrar i princip bara desktopen. Har fått liiiite färg i spelet men inte alls så som jag vill ha det. Har testat VibranceGUI skillt men likadant där, får inte i närheten av det jag vill ha.

Har ni några tips?

Permalänk

Har du skruvat upp digital vibrance i nvidia kontrollpanelen? https://i.imgur.com/ZstVcQg.png

Permalänk

@UrbanHazard: Jo, men verkar inte göra någon inverkan i spelet :/

Permalänk
Medlem

Om VibranceGUI är inställt på 100% så är ju vibrance mätaren i Nvidia kontrollpanel också 100%. Är lixom den mätaren som VibranceGUI programmet styr.

Visa signatur

Intel Core i7 4770K @ 4.2GHz | MSI Z87-G45 GAMING | Phanteks PH-TC14PE | MSI GTX 980 Ti Gaming 6G | Kingston HyperX Beast DDR3 2400MHz 16GB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Samsung 840 EVO 120GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A400 240GB | Seagate Barracuda ST2000DM008 2TB | Fractal Design Define R4 | Lenovo Y27Q-20 | BenQ XL2411Z | Glorious Model I | Mountain Everest Max | Sennheiser HD 560S | FX-AUDIO DAC-X6 | Samson Meteor Mic

Permalänk

@Beijing: Jepp. Hittade just en sida där det stod att man inte kan köra Vibrance över 100% med Nvidias drivrutiner, vilket förklarar varför jag fick över 100% med mitt RX 580.