iPad 3rd Gen - otroligt seg, jailbreaka för att använda som remote för Samsung Tizen TV?

Permalänk
Medlem

iPad 3rd Gen - otroligt seg, jailbreaka för att använda som remote för Samsung Tizen TV?

Har en äldre iPad 3rd Gen som fungerar men alltid uppdaterats till senaste OS. Otroligt seg är den. Varje knapptryck tar typ en sekund att reagera. Jag har en idé om att den kanske skulle kunna användas som remote för min nya Samsung TV - är detta ett alternativ och kommer jag i så fall kunna ex jailbreaka den eller finns det annat sätt att nedgradera den för att snabba upp den? I dagsläget är det ohållbart att använda den. Any ideas?

Permalänk
Medlem

Har du testa att återställa den?

Dottern använde en 3'a fram till för ett år sen och den var ju inte snabb men inte så seg som du beskriver.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Har du testa att återställa den?

Dottern använde en 3'a fram till för ett år sen och den var ju inte snabb men inte så seg.

Hej. Jag har inte gjort detta. Hade en 4S förra året liggande som jag tänkte använda som iPod när jag var ute och sprang. Resettade den med befintligt OS men det var samma grej. Otroligt seg.

Permalänk
Medlem

Det finns en mängd grejer du kan ändra i IOS för att snabba upp enheten, speciellt om du bara ska använda den till en sak. Googla lite så kommer du hitta otaliga sidor som förklarar vad du kan ändra.

Jag har en första generationens ipad mini som jag bara kör spotify på nuförtiden. Det är väl egentligen knappt den klarar det ens, men den kändes i alla fall lite rappare efter jag gått igenom den och stängt av en massa onödigt skit.

Visa signatur

*Har en dator. Den är okej, men inte värd att skryta över... ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av iBigs:

Det finns en mängd grejer du kan ändra i IOS för att snabba upp enheten, speciellt om du bara ska använda den till en sak. Googla lite så kommer du hitta otaliga sidor som förklarar vad du kan ändra.

Jag har en första generationens ipad mini som jag bara kör spotify på nuförtiden. Det är väl egentligen knappt den klarar det ens, men den kändes i alla fall lite rappare efter jag gått igenom den och stängt av en massa onödigt skit.

Tack för svar, men är inte ute efter "lite rappare" - är intresserad om man kan få tillbaka den till nära snabbhet som när den var ny, genom jailbreak eller andra knep. Får googla lite på speed up old ipad och får se hur långt jag kommer då. Tackar.