Corsair släpper tangentbord i K70 MK.2-serien med Cherry MX-brytare i lågprofil

Permalänk
Melding Plague

Corsair släpper tangentbord i K70 MK.2-serien med Cherry MX-brytare i lågprofil

Corsairs populära tangentbordsserie K70 MK.2 utökas nu med två nya modeller, som särskiljer sig genom mekaniska Cherry MX-brytare i lågprofil.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Om det inte hade varit för allt ljus runt tangenterna hade detta varit ett köp.
Jag personligen föredrar när endast siffran eller bokstaven lyser , men i övrigt tycker jag det va ett snyggt t-bord utan en massa knappar som sabbar.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Tvåtusen kronor är ju dock ett saftigt pris med tanke på vad du får för pengarna.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem

Det här blev jag lite förbannad på, det är fan inte "lågprofil" bara för att det är plattare key caps om hela kalaset fortfarande är typ lika tjockt som vanligt och capsen bara sitter fem meter upp i luften.

Kan någon ta sig i kragen och elda på alla aktörer som försöker göra riktigt slimmade switchar? Det teasas ju så mycket så man blir småhård men blir fan aldrig något på riktigt, och de enda som kommer kommer utan nordisk layout naturligtvis.

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Masyve:

Det här blev jag lite förbannad på, det är fan inte "lågprofil" bara för att det är plattare key caps om hela kalaset fortfarande är typ lika tjockt som vanligt och capsen bara sitter fem meter upp i luften.

Kan någon ta sig i kragen och elda på alla aktörer som försöker göra riktigt slimmade switchar? Det teasas ju så mycket så man blir småhård men blir fan aldrig något på riktigt, och de enda som kommer kommer utan nordisk layout naturligtvis.

Det måste ha suttit en väldigt tung hatt på den högra brytaren, för den ser då mycket plattare ut än den till vänster.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem

Har dom fixat de idiotiska "pinnarna" för att ansluta handledsstödet till tangentbordet och som går sönder bara man tittar på dom? Har säkert 4 st Corsair tangentbord där dessa är trasiga och det räcker...

Permalänk
Medlem

Skulle gärna byta ut min k70 mot denna

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Masyve:

Det här blev jag lite förbannad på, det är fan inte "lågprofil" bara för att det är plattare key caps om hela kalaset fortfarande är typ lika tjockt som vanligt och capsen bara sitter fem meter upp i luften.

Kan någon ta sig i kragen och elda på alla aktörer som försöker göra riktigt slimmade switchar? Det teasas ju så mycket så man blir småhård men blir fan aldrig något på riktigt, och de enda som kommer kommer utan nordisk layout naturligtvis.

Det här är brytare i lägre profil. Cherry MX Low Profile är 6,6 mm mindre i höjd än vanliga Cherry MX.

Cherry har sagt att de har prioriterat att ge brytarna samma känsla som vanliga Cherry MX framför att göra dem extra låga.
Slaghöjden på Low Profile Red är dock förminskad till 3,2 mm jämfört med vanliga Cherry MX som har 4,0 mm. Den mindre slaghöjden medför att tangenterna kan vara 0,8 mm plattare än för Cherry MX.

Men visst, jag tycker att tangenterna ser ut att sitta lite väl högt ändå på det här tangentbordet. Det är inte snyggt.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem

@Masyve: Cooler Master släpper ju tre mekaniska low-profile tangentbord med start Q4 i år.

Det kommer tre versioner, en full size, en TKL och en bluetooth ultra compact.

De har dock bytt namn, bland annat så har "CK" ändrats till "SK" och 640 har blivit 650.

Permalänk
Avstängd

Äntligen, har alltid gillat lågprofiltangentbord!

Skrivet av GoldenGoose:

@Masyve: Cooler Master släpper ju tre mekaniska low-profile tangentbord med start Q4 i år.

Det kommer tre versioner, en full size, en TKL och en bluetooth ultra compact.

De har dock bytt namn, bland annat så har "CK" ändrats till "SK" och 640 har blivit 650.

https://i.redd.it/z57mn73b55211.jpg

Såg ju inte dumt ut det heller!

Visa signatur

data: i9 9900k, msi z-390 godlike, 64gb ram, 2080 ti, 3tb nvme ssd, pg27uq
spelar: Doom II, Quake I/II/III, Unreal, Half-Life, Duke Nukem 3D, Ion Maiden, Deep Space Waifu, Hotline Miami

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mangee75:

Om det inte hade varit för allt ljus runt tangenterna hade detta varit ett köp.
Jag personligen föredrar när endast siffran eller bokstaven lyser , men i övrigt tycker jag det va ett snyggt t-bord utan en massa knappar som sabbar.

Har stört mig på ljusläckage sedan bakbelysta tangenter kom och länge undrat varför ingen verkar tycka som oss? Jag har t.o.m. funderat på olika lösningar men såklart inte haft ork att vare sig bygga prototyp eller söka patent... mitt undermedvetna har kanske redan listat ut att det inte kommer fungera? Men visst vore det snyggt!

Nu undrar jag mest var alla bittra RGB-motståndare håller hus...?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av GoldenGoose:

@Masyve: Cooler Master släpper ju tre mekaniska low-profile tangentbord med start Q4 i år.

Det kommer tre versioner, en full size, en TKL och en bluetooth ultra compact.

De har dock bytt namn, bland annat så har "CK" ändrats till "SK" och 640 har blivit 650.

https://i.redd.it/z57mn73b55211.jpg

https://content.hwigroup.net/images/editorial/1920/027545_p2580519.jpg

Ja, de här och Tesoro Gram XS har jag följt med lupp sen jag först fick höra om båda två. Det där ser riktigt sexigt ut.

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Medlem

Jag ser fram emot när det finns ett riktigt bra mekaniskt ergonomiskt tangentbord. Tänk er typ tangentbordet Sculpt (exkl. mus och den extra numpaden) fast med mekaniska brytare. Det är så det rycker i baguetten av bara tanken.

Visa signatur

ETT @ CPU: i7-10700K - RAM: 32GB - GPU: RTX 3080 - MON: 32" 1440p 144Hz
TVÅ @ CPU: i9-9900K - RAM: 64GB - GPU: GTX 1660 Ti - MON: 49" 1440p 120Hz
TRE @ CPU: i7-6700K - RAM: 16GB - GPU: GTX 1080 - MON: 27" 1080p 144Hz
FYRA @ CPU: i7-11700 - RAM: 128GB - GPU: RTX 3060 - MON 49" 1440p 120Hz
FEM @ CPU: i7-11800H - RAM: 16GB - GPU: RTX 3070 - MON 15,6" 1440p 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murvel:

Jag ser fram emot när det finns ett riktigt bra mekaniskt ergonomiskt tangentbord. Tänk er typ tangentbordet Sculpt (exkl. mus och den extra numpaden) fast med mekaniska brytare. Det är så det rycker i baguetten av bara tanken.

https://compass-ssl.microsoft.com/assets/5f/08/5f08ee27-dc2e-4bdb-9256-ee2d19891cdd.jpg?n=mk_SEDT_otherviews01.jpg

* https://keeb.io/products/quefrency-60-65-split-staggered-keyb...
* https://mechboards.co.uk/shop/kits/dc-01/

Typ så? Dock, förstnämnda har ingen numpad, men det kan man ju köpa en extern bara.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Masyve:

Det här blev jag lite förbannad på, det är fan inte "lågprofil" bara för att det är plattare key caps om hela kalaset fortfarande är typ lika tjockt som vanligt och capsen bara sitter fem meter upp i luften.

Kan någon ta sig i kragen och elda på alla aktörer som försöker göra riktigt slimmade switchar? Det teasas ju så mycket så man blir småhård men blir fan aldrig något på riktigt, och de enda som kommer kommer utan nordisk layout naturligtvis.

Det är inte bara plattare keycaps. Switchen är mindre samt även chassit som syns på denna bild.

Med vänliga hälsningar,
CORSAIR Johan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Corsair Johan:

Det är inte bara plattare keycaps. Switchen är mindre samt även chassit som syns på denna bild.

https://imagizer.imageshack.com/v2/800x600q90/923/Z3kjwB.png

Med vänliga hälsningar,
CORSAIR Johan

Tack för svar! Jag trodde inte på allvar att de satt _fem meter_ upp i luften heller utan min sågning var mer en medveten överdrift för att det precis som din bild illustrerar fortfarande är nära inpå lika tjockt som vanliga tangentbord och ser ut som ett gäng fyrkantiga svampar med RGB.

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Medlem

Jag väntar på ett tangentbord med blå MX i lågprofil, samt ett rimligt pris (helst under 1000kr). Närmare 2000kr för ett tangentbord är inte riktigt klokt.

Permalänk
Medlem

Även ducky ska ju släppa sitt Blade air som är lågt,men man får ju aldrig ett svar när det ska släppas!

Visa signatur

Intel core l7 8700k | asus rog strix Z370-F | strix 1080 | WD blue 500gb | velociraptor 150gb | Samsung 840 pro 250gb|Asus VG248QE 144HZ

Youtube https://m.youtube.com/user/mllndplayer

Twitch http://www.twitch.tv/linde_swe/profile

Permalänk
Medlem

Tycker Hexgears X-1 är rikrigt snyggt: https://www.indiegogo.com/projects/hexgears-x-1-mechanical-ke...
Kommer tyvärr inte med svensk/nordisk layout.

Visa signatur

Dator: Ghost S1 * Corsair SF600 * Intel Core i5 7600K * Cryorig C7 * ASRock Fatal1ty Z270 Gaming * Kingston HyperX Predator DDR4 32GB * PowerColor Red Dragon Radeon™ RX 5700 XT * Samsung 960 EVO 500GB * HGST Travelstar 7K1000 1TB
Skärm: HP Pavilion 27 Quantum Dot
Ljud: Pro-ject Pre Box S2 Digital

Permalänk
Medlem
Skrivet av Masyve:

Tack för svar! Jag trodde inte på allvar att de satt _fem meter_ upp i luften heller utan min sågning var mer en medveten överdrift för att det precis som din bild illustrerar fortfarande är nära inpå lika tjockt som vanliga tangentbord och ser ut som ett gäng fyrkantiga svampar med RGB.

Kolla bilden lite nogrannare!
Bilden visar ju att basen på tangentbordet är lägre på det nya tangenbordet,
förutom att brytare och tangenter också är mindre.

Visa signatur

Det var enklare förr att skilja Asus moderkort åt:
Asus A7V -> Asus P5Q Pro -> Asus M4A88TD-V EVO/USB3

Permalänk
Medlem
Skrivet av A7V:

Kolla bilden lite nogrannare!
Bilden visar ju att basen på tangentbordet är lägre på det nya tangenbordet,
förutom att brytare och tangenter också är mindre.

Läs inlägget igen istället! Det är "nära inpå lika tjockt som vanliga tangentbord", alltså inte lika men nästan och inte specifikt den mammut till tangentbord den vanliga modellen är utan vanliga tangentbord. Jävlar vad svårt det här var för folk att förstå. Testar igen lite enklare;

Fortfarande alldeles för stort, ser bara löjligt ut.

Missförstå det där, om ni kan!

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hund:

* https://keeb.io/products/quefrency-60-65-split-staggered-keyb...
* https://mechboards.co.uk/shop/kits/dc-01/

Typ så? Dock, förstnämnda har ingen numpad, men det kan man ju köpa en extern bara.

Bara att bryta upp tangentbordet på mitten och vinkla det lite är inte alls vad jag är ute efter, men tack ändå.

Visa signatur

ETT @ CPU: i7-10700K - RAM: 32GB - GPU: RTX 3080 - MON: 32" 1440p 144Hz
TVÅ @ CPU: i9-9900K - RAM: 64GB - GPU: GTX 1660 Ti - MON: 49" 1440p 120Hz
TRE @ CPU: i7-6700K - RAM: 16GB - GPU: GTX 1080 - MON: 27" 1080p 144Hz
FYRA @ CPU: i7-11700 - RAM: 128GB - GPU: RTX 3060 - MON 49" 1440p 120Hz
FEM @ CPU: i7-11800H - RAM: 16GB - GPU: RTX 3070 - MON 15,6" 1440p 165Hz

Permalänk
Medlem

Jag skulle gärna se K65 med samma brytare, eller om det finns ett annat märke som har ett vettigt TKL med lågprofilbrytare. Dessutom ska det vara relativt tyst, inga blåa klickmonster alltså...

Visa signatur

WS: R7 2700x | RTX 2070S | Corsair AX860W | Lian Li PC-O11 Dynamic
Unraid: R7-2700X | GTX1050 | 3U chassi med 20 diskplatser
Servrar: 3x NUC 10 i5 ESX-kluster

Permalänk
Medlem

Väntar fortfarande på ett TKL med Silent-switcharna. Kör ett Strafe RGB Silent just nu, skulle gärna bli av med tenkeys då jag inte behöver dem hemma, men jag vägrar gå tillbaka till icke-Silent efter att ha levt med dem i ett par år.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Corsair Johan:

Det är inte bara plattare keycaps. Switchen är mindre samt även chassit som syns på denna bild.

https://imagizer.imageshack.com/v2/800x600q90/923/Z3kjwB.png

Med vänliga hälsningar,
CORSAIR Johan

Finns det någon plan på att släppa ett K65 (tenkeyless) low profile tangentbord med de nya lågprofilswitcharna? Kommer det finnas mer val än low profile Speed och Low profile Red switchar?

Kul att det äntligen släpps tangentbord med mekaniska lågprofilswitchar!

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D || Powercolor AMD Radeon RX 6800 16Gb || G.Skill Flare X 16GB 3200MHz CL14 || Gigabyte B550I Aorus Pro AX || LG 27GL850 QHD IPS 144 Hz || Samsung SSD 970 EVO Plus 1TB || Samsung SSD 960 EVO 250GB || Corsair SF600 || Louqe Ghost S1 Limestone || 2xMedium Tophat med 2xNF-F12 + 2xNF-A12x25 || Noctua NH-L12

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Reiker:

Finns det någon plan på att släppa ett K65 (tenkeyless) low profile tangentbord med de nya lågprofilswitcharna? Kommer det finnas mer val än low profile Speed och Low profile Red switchar?

Kul att det äntligen släpps tangentbord med mekaniska lågprofilswitchar!

Ingenting planerat just nu.

Med vänliga hälsningar,
CORSAIR Johan

Permalänk

@Corsair Johan:

Hej Johan!

K70 MK2 Low Profile finns ju med både Speed och Red brytare men kan bara hitta Speed brytarna i butik.

Jag vill ha ett så tyst och så låg profil som möjligt så Low Profile Red skulle vara optimalt för mig men hittar inte det någonstans.

Hjälp?

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av firefreak:

@Corsair Johan:

Hej Johan!

K70 MK2 Low Profile finns ju med både Speed och Red brytare men kan bara hitta Speed brytarna i butik.

Jag vill ha ett så tyst och så låg profil som möjligt så Low Profile Red skulle vara optimalt för mig men hittar inte det någonstans.

Hjälp?

Jag ska kolla om versionen med röda är på väg in i butiker. Dock är det ingen större skillnad i ljud på de två brytarna.

Med vänliga hälsningar,
CORSAIR Johan

Permalänk
Skrivet av Corsair Johan:

Jag ska kolla om versionen med röda är på väg in i butiker. Dock är det ingen större skillnad i ljud på de två brytarna.

Med vänliga hälsningar,
CORSAIR Johan

Hej Johan!

Tack för svar. Jag är även sugen på den längre slaglängden på RED brytaren då jag ofta trycker ner tangenter av misstag bara jag vilar händerna på mitt K70 rapidfire. Så ett low profile med RED brytare hade varit perfekt för mig känner jag.

Permalänk

Ha!

Humor!

Såklart, släpps Low Profile RED Nordisk på Corsairs hemsida samma dag som man köper Speed versionen på Inet på vägen hem.