Webhallen nekar retur av CPU pga. böjda pins, detta trots tidigare godkänd retur - Vad gör man?

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Har kollat igenom bilden igen från Webhallens utlåtande om returen som TS la upp. Webhallen skriver bara i sitt utlåtande att allt "verkar fungera", inte att det gör det, så jag antar dom hittade felet vid en noggrannare granskning.

Så alltså är bollen enligt min mening tillbaks hos TS, och hur han kan förklara att dom böjda pinnarna har uppkommit, för jag har svårt att tro att den var så från fabrik, dock utesluter jag inte det.

Fast nu får man ju förutsätta att steg 1 vid en kontroll av returnerad hårdvara torde vara en okulär besiktning (detta eftersom du rimligen vill försäkra dig om att det inte finns några böjda pins eller liknande synliga skador innan man kör CPUn i en testbänk).

Vidare så må själva överskriften vara "allt verkar fungera". Men vid CPUn så står det klart och tydligt "Allt ok"!
Att allt verkar fungera skulle ju till exempel kunna ha att göra med att vissa komponenter faktiskt saknas, så att man inte kan uttala sig om dess status.

Jag kan personligen tycka att man i ett fall som detta endera returnerar alla komponenter utan test, när man alltså upptäcker att vissa komponenter saknas. Alternativt så testar man och behåller komponenterna och låter kunden komplettera med det saknade komponenterna. Att testa något för att sedan skicka tillbaks allt direkt ger ju ingen som helst nytta och är bara onödigt för alla parter. Risken för skador på ömtåliga komponenter torde vara som störst vid montering/demontering.