Permalänk
Medlem

Oljud från ps4 pro?

Nån mer än jag som har konstiga ljud från sitt ps4 pro. Vibrerande ljud och typ ett buzzande ljud från främre högra hörnet. Dvs hörnet med usb uttagen.
Märkte av detta väldigt tydligt när jag spela red dead redemption 2.

Trodde först det var cdläsaren men det är ju fel sida och hårddisken sitter väl bakom cdläsaren och är väl ssd så kan ju inte vara det heller. Är det grafikkortet som sitter där? Ska man va orolig? Skicka på rep?😜

Permalänk
Medlem

Det kan inte bara vara skalet som resonerar för att det kanske sitter lite dåligt fast just där? Kläm, känn och vrid lite i den och se om det hjälper kanske.
Bara en teori, kan också vara något helt annat

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Testat trycka på skalet och banka lite lätt, är inget oljud I ps4 menyn. Ljudet kommer när spel startas och styrkan på ljudet skiftar när man spelar och sen pausar blir lite lägre då

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Skillnad när du kör spel på skiva vs spel köpta från psn?

Permalänk
Inofficiell ambassadör

@d3nn05: original-disken är inte en SSD, så den väl vara den som låter? Om du nu inte menar att du bytt ut den mot en SSD.

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av beejac:

Skillnad när du kör spel på skiva vs spel köpta från psn?

Ska kolla det I kväll.

Nej har inte bytt hårddisk, men den sitter väl vänster bak. Bakom/under cdläsaren. Och ljudet kommer från höger fram.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Min ps4 pro extraknäcker som jetmotor när jag spelar rdr, helt sinnes vad den låter

Permalänk
Medlem

@d3nn05: Det är coil whine. Har samma problem med min Xbox one X och ska lämna in den.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D GPU: ASUS GeForce RTX 4070Ti TUF Gaming RAM: Crucial 32GB DDR4 3200MHz CL16 Mobo: ASUS TUF GAMING B550-PRO PSU: Corsair RM1000x SSD: Crucial P5 Plus 2TB Chassi: Fractal Design North OS: Windows 10 Education 64-bit

Permalänk
Medlem

Jag har samma bekymmer, det har dykt upp senaste veckorna. Vibrerar och surrar. Trodde det var läsaren tills jag läste ditt inlägg. Hojta till om du hittar vad det beror på!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jompa79:

Min ps4 pro extraknäcker som jetmotor när jag spelar rdr, helt sinnes vad den låter

Det gör min om jag kör supersample annars tyst som en mus förutom detta ljud jag skriver om.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Testat lite nu,
witcher 3 (digitalt) väldigt svagt ljud va tvungen att lägga örat på konsolen för att höra.
Assassin's creed origin(skiva) ingen markant skillnad från witcher 3
God of war (skiva) lät lite högre, hördes på typ 40 cm avstånd

Testa inte spelen någon längre stund nu men märkt att ljudet blir högre efter ett tag på RDR2. Och med tanke på att ljudet blir högre på nyare/mer krävande spel så känns det som att det är grafikkort eller processor som sitter där.
Men känns inte som "coil whine", det brukar mer vara tjutande ljud. Har det tyvärr på några saker här hemma.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Du kan inte spela in och lägga på Youtube och länka?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Intressant.. Följer!

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Du kan inte spela in och lägga på Youtube och länka?

Skickades från m.sweclockers.com

Blir oftast dåligt ljud, men tror det hörs ganska bra fick dock hålla telefonen väldigt nära. Jag hör det där ljudet i soffan ca 2-3m bort
https://youtu.be/1QZtAzD05Ms

Permalänk
Avstängd
Skrivet av d3nn05:

Blir oftast dåligt ljud, men tror det hörs ganska bra fick dock hålla telefonen väldigt nära. Jag hör det där ljudet i soffan ca 2-3m bort
https://youtu.be/1QZtAzD05Ms

Hör ingenting i videon.

Permalänk
Skrivet av d3nn05:

Blir oftast dåligt ljud, men tror det hörs ganska bra fick dock hålla telefonen väldigt nära. Jag hör det där ljudet i soffan ca 2-3m bort
https://youtu.be/1QZtAzD05Ms

Jag hör oljudet, löste det med mitt genom att lägga vikter på konsolen eller med en musmatta under. Om det sedan är optimalt för våra ps4:or vet jag ingenting om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pirrimango:

Jag hör oljudet, löste det med mitt genom att lägga vikter på konsolen eller med en musmatta under. Om det sedan är optimalt för våra ps4:or vet jag ingenting om.

Blir ingen skillnad på min, testat hålla i den, ställa den på sidan och ändra underlag och lägga vikt på. Låter mer som att du har nått som är lite löst inuti?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av d3nn05:

Blir oftast dåligt ljud, men tror det hörs ganska bra fick dock hålla telefonen väldigt nära. Jag hör det där ljudet i soffan ca 2-3m bort
https://youtu.be/1QZtAzD05Ms

Jag tycker det låter som om det är fläkt som är dålig. Hur gammal är PS4?

https://www.youtube.com/watch?v=Sg386lHY5Bk vid 6:54 så ser man att det är just där fläkten sitter

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem
Skrivet av hellmix:

Jag tycker det låter som om det är fläkt som är dålig. Hur gammal är PS4?

https://www.youtube.com/watch?v=Sg386lHY5Bk vid 6:54 så ser man att det är just där fläkten sitter

Exakt där det låter! Måste vara fläkten då? Köpte den i slutet av mars i samband med god of war. Så bör vara garanti kvar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av d3nn05:

Exakt där det låter! Måste vara fläkten då? Köpte den i slutet av mars i samband med god of war. Så bör vara garanti kvar

Skickades från m.sweclockers.com

Du har väl 2-3 års garanti i sverige.

Permalänk
Medlem

@AdoringFan: PS4 har 1 års garanti men man har alltid 3 års reklamationsrätt.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D GPU: ASUS GeForce RTX 4070Ti TUF Gaming RAM: Crucial 32GB DDR4 3200MHz CL16 Mobo: ASUS TUF GAMING B550-PRO PSU: Corsair RM1000x SSD: Crucial P5 Plus 2TB Chassi: Fractal Design North OS: Windows 10 Education 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av d3nn05:

Exakt där det låter! Måste vara fläkten då? Köpte den i slutet av mars i samband med god of war. Så bör vara garanti kvar

Skickades från m.sweclockers.com

Det är fläkten/lagren som håller på att ge sig. Så jag skulle upprätta ett garantiärendet för den är pass så ny. För det ända man ska egentligen höra är susande ljud när fläkten jobbar på inte som man hör på videon som det låter att den är i obalans.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem
Skrivet av hellmix:

Det är fläkten/lagren som håller på att ge sig. Så jag skulle upprätta ett garantiärendet för den är pass så ny. För det ända man ska egentligen höra är susande ljud när fläkten jobbar på inte som man hör på videon som det låter att den är i obalans.

Har skapat ett ärende, väntar på svar. Dom hade dock lite längre svars tider just nu...

Skickades från m.sweclockers.com