Omröstning: Har du fått ett defekt RTX-kort?

Permalänk

Mitt Palit Rtx 2080Ti GamingPro OC gav upp idag. Bios startas upp som vanligt men sedan ”No signal”. Haft kortet i över en månad.

Edit: Kortet lever. Det var Windows och den något äldre Nvidia drivrutinen som strulade. Uppdaterade till senaste driv. fixade det.

Visa signatur

<RIGS>
Sth10, Smh10, Rtx 2080 Ti, Vatten

Permalänk

Haft mitt MSI 2080 Ti Gaming X-Trio i 3 veckor snart och hittills fungerar det utmärkt, men jag bör nog byta kylare på processorn. Temperaturerna har skjutit upp något rejält. Grafikkortet i sig ligger på en acceptabel nivå dock.

Permalänk

Mitt Dual har kört på i några veckor nu utan problem.

Permalänk

Jag köpte ett EVGA 2080 TI XC och fick det igår. Passade på att uppdatera windows och annat. Jag får nu IRQ BSOD som pekar på NVIDIA Windows Kernel Mode Driver, Version 417.35 - är det något med drivrutinerna/windows eller bör jag skicka in kortet? Jag fick BSOD först när jag spela AC:Odysssey sen reboota jag och fick annan bsod så fort jag laddat in men nu verkar det fungera en stund iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Indefinite:

Jag köpte ett EVGA 2080 TI XC och fick det igår. Passade på att uppdatera windows och annat. Jag får nu IRQ BSOD som pekar på NVIDIA Windows Kernel Mode Driver, Version 417.35 - är det något med drivrutinerna/windows eller bör jag skicka in kortet? Jag fick BSOD först när jag spela AC:Odysssey sen reboota jag och fick annan bsod så fort jag laddat in men nu verkar det fungera en stund iaf.

Som du själv skriver så pekar det mot drivaren, rensa bort drivaren med DDU och lägg sedan in den igen.
Funkar det fortfarande inte så prova en äldre drivare.

Permalänk

Jag gjorde som ovan. Avinstallerade med DDU och installerade tidigare version, spelade i flera timmar utan problem. Gick ur spelet, kolla youtube några minuter sen "system_service_exception" BSOD.

Borde nog inte ha uppdaterad Windows samtidigt men jag har ALDRIG fått bsod. Jag har i7 6700k och Evga 750W G2 SuperNova PSU som ska klara av det.

Packa ner den och skicka tillbaka eller vänta ? Kan vara svårt för dom att återskapa problemet och neka?

Permalänk
Medlem

@Indefinite: Har du kollat om där finns någon uppdaterad bios till moderkortet, ibland behövs en uppdatering när det är nyare grafikkort.

Permalänk

@MacAllan Oj där sa du nåt. Jag har ett MSI moderkort så jag har använt Live Update för att hitta uppdateringar men dom verkar ha slutat lägga upp bios på den vid 2016 så finns uppdateringar 4 uppdateringar att hämta.

Permalänk

Mitt kort har definitivt gett upp nu. Räcker med att spela en kort stund så är det massa artefakter.
Har provat underklocka både kärnan och minnet, vilket inte har hjälpt.

Visa signatur

<RIGS>
Sth10, Smh10, Rtx 2080 Ti, Vatten

Permalänk
Skrivet av sandlådan:

Mitt kort har definitivt gett upp nu. Räcker med att spela en kort stund så är det massa artefakter.
Har provat underklocka både kärnan och minnet, vilket inte har hjälpt.

Hur länge använde du ditt kort innan felet uppenbara sig? Bara lite nyfiken, jag hade själv ett kort från Palit som började strula efter 2 dagar och fick det snabbt utbytt. Det nya har rullat på i lite mer en och en halv månad men man är ju ändå lite små nojig efter första kortet.

Visa signatur

Under construction...

Permalänk

@fRostmirE: Hunnit använda det i 5 - 6 veckor. Skall snart reklamera det. Verkligen värsta lansering någonsin. Både prismässigt samt antal kort som fallerat.

Visa signatur

<RIGS>
Sth10, Smh10, Rtx 2080 Ti, Vatten

Permalänk
Medlem

Mitt 2080 ti Asus strix dog igårkväll. Använt det sedan i fredags. Gjorde inget speciellt när bilden frös, bootade om datorn och hade artefakter när jag startade igen

Permalänk
Medlem

Mitt ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC avled igår. Startade BF5..sedan poff.

Nu artefakter över hela skärmen, blir ett garantiärende..sedan väntan till påsk för å få ett nytt kort... mao ingen mer gaming för mig under ledigheten :(... dock en flickvän som mottog beskedet med glädje. Nu skulle man tydligen bli en social jävel igen var hennes tanke :D.

Visa signatur

der8auer Core i9-9900K - delidded @ 5.1 ghz | ASUS ROG Maximus XI Hero | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3090 24GB Gaming OC | Rog Swift PG35VQ && Rog Swift PG27VQ | LPX Black 3200MHz 32gb | Logitech G Pro Wireless | Logitech G915 TKL Tactile | Sennheiser HDV820 | Sennheiser HD 800S | Swedish Match Ettan Orginal Portion | "-DICE please!?"|Min senaste youtube video -> https://youtu.be/OqIq_hh0BI8

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Asus RTX 2080 Dual. Använts i en vecka.

Imorse blinkade skärmen till svart några gånger, men har inte märkt av något sedan dess.
Får se om det var en engångsförteelse.

Gått lite mer än en månad, kortet funkar fortfarande.

Ska sälja mitt tidigare grafikkort till en kompis nu i dagarna.
Kan slå vad om att mitt RTX 2080 kommer ge upp sekunden efter jag har gett honom kortet.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Doorfen:

Mitt ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC avled igår. Startade BF5..sedan poff.

Nu artefakter över hela skärmen, blir ett garantiärende..sedan väntan till påsk för å få ett nytt kort... mao ingen mer gaming för mig under ledigheten :(... dock en flickvän som mottog beskedet med glädje. Nu skulle man tydligen bli en social jävel igen var hennes tanke :D.

Lite helgmys är ju inte fel det heller.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

@Ratatosk: sant det

Visa signatur

der8auer Core i9-9900K - delidded @ 5.1 ghz | ASUS ROG Maximus XI Hero | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3090 24GB Gaming OC | Rog Swift PG35VQ && Rog Swift PG27VQ | LPX Black 3200MHz 32gb | Logitech G Pro Wireless | Logitech G915 TKL Tactile | Sennheiser HDV820 | Sennheiser HD 800S | Swedish Match Ettan Orginal Portion | "-DICE please!?"|Min senaste youtube video -> https://youtu.be/OqIq_hh0BI8

Permalänk

Defekt

Mitt ASUS RTX2080Ti ROG Strix OC dog efter ca 18 dagar. Helt plötsligt frös spelen och så var det artefakter och blinkande färger med låg fps. Har fått ett nytt i utbyte. Gjorde felanmälan/RMA i december. Fick ersättningen i veckan, återförsäljare påstod att de inte kunde återskapa felet, fick dock ett helt nytt kort. Vi får se hur/om det håller.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av CombatJesus:

Mitt ASUS RTX2080Ti ROG Strix OC dog efter ca 18 dagar. Helt plötsligt frös spelen och så var det artefakter och blinkande färger med låg fps. Har fått ett nytt i utbyte. Gjorde felanmälan/RMA i december. Fick ersättningen i veckan, återförsäljare påstod att de inte kunde återskapa felet, fick dock ett helt nytt kort. Vi får se hur/om det håller.

Skickades från m.sweclockers.com

Får jag fråga vilken återförsäljare? Låter hyggligt att byta även om felen inte visade sig hos dem

Permalänk
Avstängd

Har haft mitt Msi 2080 ca i 2 månader,funkar kanon.
Är supernöjd jämfört med 970 Sli.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem

Fick mitt Palit 2080ti Gamer Pro efter jul. Har vattenkylt det, fungera primo
Ingen överklokning än
Kolla här
https://imgur.com/a/IkuOV1x

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk

Möjligtvis med en defekt prislapp...

Permalänk
Medlem

Verkar som att (ett av) problemen med RTX-korten är snabbt degraderande vRAM, både från Micron och Samsung (mest Micron.)

Undrar om inte även mitt RTX 2080 inte har påbörjat sin resa mot reklamation nu..
Har kört med en överklockning på +115 Core / +600 Memory nu i snart 2 månader utan problem.
Idag har BF:V bråkat som tusan och 3 gånger har drivrutinerna nollställts.
Sänkte Memory till +550 och sen blev det stabilt igen.

Är väl bara en tidsfråga nu då innan kortet inte klarar av sin stock-frekvens på minnena.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Avstängd

Nu är de min tur att joina denna tråkiga tråd. Mitt RTX 2080 FE har själv börjat uppvisa artefakter med flackande skärm och frysningar. Jag är helt säker på att de är minnena då kortet blir stabilt om jag sänker minnesfrekvensen. Observera att jag då aldrig har överklockat mitt kort.
Frågan jag ställer mig är om de är värt å plocka hem ett nytt RTX 2080 eller om jag helt enkelt går tillbaka till GTX 10 serien

Tillägg
Visa signatur

🖥Phanteks Enthoo Evolv iTX . Phanteks AMP 650W. AMD R5 3600X. msi B450I GAMING PLUS AC. 32gB HyperX Fury RGB 3200MHz. msi RX 5700 XT GAMING. 1TB Kingston A2000.
AOC G2460FQ. Logitech G903. Logitech G840 XL. Logitech G513. Logitech PRO Gaming Headset. Luxorparts Headphone Stand. LG BP50NB40.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av HC-8315:

Nu är de min tur att joina denna tråkiga tråd. Mitt RTX 2080 FE har själv börjat uppvisa artefakter med flackande skärm och frysningar. Jag är helt säker på att de är minnena då kortet blir stabilt om jag sänker minnesfrekvensen. Observera att jag då aldrig har överklockat mitt kort.
Frågan jag ställer mig är om de är värt å plocka hem ett nytt RTX 2080 eller om jag helt enkelt går tillbaka till GTX 10 serien

Även om det skulle finnas en del problem med serien, har jag svårt att tro att det gäller majoriteten av kort, du har nog som en del andra haft lite otur, trots allt.
Jag skulle hämtat hem ett nytt RTX 2080.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Det hade varit intressant också om ni kan kolla om ni har Micron eller Samsung minnen på era kort.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ratatosk:

Även om det skulle finnas en del problem med serien, har jag svårt att tro att det gäller majoriteten av kort, du har nog som en del andra haft lite otur, trots allt.
Jag skulle hämtat hem ett nytt RTX 2080.

Så kan de ju absolut vara. Men jag är ändå lite orolig. Av de jag har lyckats utröna så är de chansen ändå relativt stor om man jämför med andra grafikkort ur tidigare generationer så verkar antalet felaktiga kort vara högre på RTX serien. Jag sitter iaf med ett GTX 1070 Ti nu medans jag försöker få till ett garantiärende hos NVIDA.

Skrivet av dblade:

Det hade varit intressant också om ni kan kolla om ni har Micron eller Samsung minnen på era kort.

Mitt kort har minnen från Micron.

Visa signatur

🖥Phanteks Enthoo Evolv iTX . Phanteks AMP 650W. AMD R5 3600X. msi B450I GAMING PLUS AC. 32gB HyperX Fury RGB 3200MHz. msi RX 5700 XT GAMING. 1TB Kingston A2000.
AOC G2460FQ. Logitech G903. Logitech G840 XL. Logitech G513. Logitech PRO Gaming Headset. Luxorparts Headphone Stand. LG BP50NB40.

Permalänk
Avstängd

Nu är RTX 2080 kortet på väg till NVIDIA. Nån som vet hur lång tid NVIDIA själva brukar ta att hantera garantiärenden?

Visa signatur

🖥Phanteks Enthoo Evolv iTX . Phanteks AMP 650W. AMD R5 3600X. msi B450I GAMING PLUS AC. 32gB HyperX Fury RGB 3200MHz. msi RX 5700 XT GAMING. 1TB Kingston A2000.
AOC G2460FQ. Logitech G903. Logitech G840 XL. Logitech G513. Logitech PRO Gaming Headset. Luxorparts Headphone Stand. LG BP50NB40.

Permalänk
Skrivet av HC-8315:

Nu är RTX 2080 kortet på väg till NVIDIA. Nån som vet hur lång tid NVIDIA själva brukar ta att hantera garantiärenden?

Jag fick mitt utbyteskort efter en månad

Visa signatur

| Intel I9-9900K @ 3,6GHZ | ASUS ROG Maximus XI Formula | Corsair Vengeance RGB PRO Black DDR4-3200 QC 32GB | Samsung 970 EVO SSD M.2 2280 - 2TB | NVIDIA GEFORCE RTX 3090 FE | ASUS ROG RYUJIN 360 | SAMSUNG ODYSSEY G9 |

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av pinki.swe:

Jag fick mitt utbyteskort efter en månad

Hoppas att du hade ett skapligt ersättningskort.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pinki.swe:

Jag fick mitt utbyteskort efter en månad

De va nästan lite halvlång tid :/
Jag har ju iaf ett bra kort sålänge.

Visa signatur

🖥Phanteks Enthoo Evolv iTX . Phanteks AMP 650W. AMD R5 3600X. msi B450I GAMING PLUS AC. 32gB HyperX Fury RGB 3200MHz. msi RX 5700 XT GAMING. 1TB Kingston A2000.
AOC G2460FQ. Logitech G903. Logitech G840 XL. Logitech G513. Logitech PRO Gaming Headset. Luxorparts Headphone Stand. LG BP50NB40.