Permalänk
Medlem

MSI B450 Pro Carbon AC

Hej! För ca två veckor sen bestämde jag mig för att uppgradera mitt system, från FX 8350 till Ryzen 5 2600.
Fick tag i cpu och minnen, och beställde moderkortet från Inet. Dessvärre skiftar lagerstatusen från "försenad leverans" till att det ska inkomma den "x-xx-xxxx". Detta är liknande lagerstatus på flera sidor just nu. Undrar då om det är något problem med att skicka ut just detta MB? Har googlat men inte fått någon klarhet. Är det någon annan här som haft liknande problem?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Mjo, jag vet att två stycken är gröna, men det är från två tvivelaktiga sidor...
Och jag vet absolut att jag kan köpa ett annat, men detta kändes som best value till min build

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av naedj8:

Mjo, jag vet att två stycken är gröna, men det är från två tvivelaktiga sidor...
Och jag vet absolut att jag kan köpa ett annat, men detta kändes som best value till min build

Proshop är väl knappast tvivelaktiga? De är ju en av de bra butikerna. Computersalg kanske inte är lika etablerade ännu men har handlat därifrån ett par gånger utan några problem alls, vet inte hur de är gällande reklamationsärenden dock.

Annars är väl kanske detta en värdig ersättare:
https://www.komplett.se/product/1080421/datorutrustning/dator...

EDIT: ASUS kortet har sämre VRM-kylning verkar det som.

Permalänk
Medlem

Tomahawk är ett bra alternativ

Permalänk
Medlem

ProShop och Computersalg funkar båda bra.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

@anon12433: Åh fan, när jag har kollat recensionerna på Prisjakt gällande Proshop så är det bara kunder på sidan som gett bra omdömen, medan medlemmar på prisjakt gett dåliga omdömen...
Men det är alltså en legit sida?

Funderade på Asus först, men tycker dom har överpriser.

Permalänk
Medlem

@frong: Hur har leveranstiderna varit när du har beställt? Enligt omdömen på prisjakt om både Proshop och Computersalg har kundservice och reklamation varit rätt dåligt. Skulle ju vara tråkigt om jag nu beställde moderkortet från någon av de sidorna och det visar sig att det är något fel på det, och ska behöva härja med sånt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av naedj8:

@frong: Hur har leveranstiderna varit när du har beställt? Enligt omdömen på prisjakt om både Proshop och Computersalg har kundservice och reklamation varit rätt dåligt. Skulle ju vara tråkigt om jag nu beställde moderkortet från någon av de sidorna och det visar sig att det är något fel på det, och ska behöva härja med sånt...

Mitt förra paket från ProShop tog 8 dagar, det var dock p.g.a. Posten. Paketet låg på sorteringen i Göteborg (bor i Göteborg) i 6 dagar utan att något hände (PostNord). Dock skickade de paktet snabbt etc. Computersalg fick jag paketet efter 2 dagar.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk

Enligt hemsidan (inet) så skickas de i morgon

Visa signatur

AMD Ryzen 5 2600 | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | Corsair 32GB CL 15 (4x8GB) DDR4 3000MHz | Corsair RM750X 750W v2 | MSI RTX 2060 Ventus XS 6GB | NZXT H440 Midi Tower :: ASUS VivoBook 15 X505ZA-BQ252T AMD Ryzen 7 | 2700U Radeon Vega 10
Vilken var din första?

Permalänk
Medlem

@yestomtom: Jaa, det har stått så från och till den senaste veckan, men datumet har flyttats fram hela tiden, och nu såg jag att de hade höjt priset med 100 spänn... blir nog att jag beställer från Proshop då!

Permalänk
Medlem

@frong: Ok, nice! Ska beställa från Proshop då, och hoppas Postmord sköter sig.

Permalänk

Fegade ur och tog ett MSI X470 Gaming Plus (lättare att få tag på), kostar ungefär samma men saknar Wifi. Å andra sidan redo för bättre strömmatning om det blir så att Zen 2 kommer gå från 8 till 12 kärnor som det börjat gå rykte om.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 2600 | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | Corsair 32GB CL 15 (4x8GB) DDR4 3000MHz | Corsair RM750X 750W v2 | MSI RTX 2060 Ventus XS 6GB | NZXT H440 Midi Tower :: ASUS VivoBook 15 X505ZA-BQ252T AMD Ryzen 7 | 2700U Radeon Vega 10
Vilken var din första?

Permalänk
Medlem

@yestomtom: Aha, jaa jag kikade lite på det också, innan jag bestämde mig för detta!
Väntar till Black Friday-rean och ser om Carbon får sig en prissänkning

Permalänk

Gammal tråd men inlägget passar nog bäst här, har kommit ny BIOS V. 7B85v17 till detta moderkortet nu.

https://www.msi.com/Motherboard/support/B450-GAMING-PRO-CARBO...

Visa signatur

AMD Ryzen 5 2600 | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | Corsair 32GB CL 15 (4x8GB) DDR4 3000MHz | Corsair RM750X 750W v2 | MSI RTX 2060 Ventus XS 6GB | NZXT H440 Midi Tower :: ASUS VivoBook 15 X505ZA-BQ252T AMD Ryzen 7 | 2700U Radeon Vega 10
Vilken var din första?