PlayStation Classic komplett spellista annonserad

Permalänk
Medlem

PlayStation Classic komplett spellista annonserad

Spelen som kommer ingå är som följer. Som tidigare nämnts lär väl gamla Final Fantasy VII vara det stora dragplåstret.

  1. Battle Arena Toshinden

  2. Cool Boarders 2

  3. Destruction Derby

  4. Final Fantasy VII

  5. Grand Theft Auto

  6. Intelligent Qube

  7. Jumping Flash

  8. Metal Gear Solid

  9. Mr Driller

  10. Oddworld: Abe's Oddysee

  11. Rayman

  12. Resident Evil Director's Cut

  13. Revelations: Persona

  14. Ridge Racer Type 4

  15. Super Puzzle Fighter II Turbo

  16. Syphon Filter

  17. Tekken 3

  18. Tom Clancy's Rainbow Six

  19. Twisted Metal

  20. Wild Arms

Källa: https://blog.us.playstation.com/2018/10/29/announcing-playsta...

Permalänk
Inaktiv

Grym lista, även om jag hade vilja haft med die hard trilogy
I princip alla av spelen ovanför har jag kört en hel del bortsett från rollspelen.
Tom Intelligent Cube som jag tror ett demo följde med i en tidning: https://www.youtube.com/watch?v=BZM9kTGFeko

Permalänk
Medlem

Att inkludera Destruction Derby är som om de skulle inkluderat första tekken över tekken 3. När tekken 2 släpptes förstod man rätt snabbt hur trasigt första tekken var i jämförelse. Samma upplevelse får man med Destruction Derby efter att ha spelat tvåan.

Tycker listan är rätt kass. Crash Bandicot är kanske inte världens bästa plattformspel men ändå en karaktär som är synonym med sony playstation. Med det har tydligen personerna bakom den här listan över spel helt och hållet missat. En annan titel som stack ut när playstation kom var Wipeout. Det är också synonymt med playstation. Är inget jättefan av serien, men det borde definitivt varit inkluderad.

Jag tror playstation classic kommer floppa hårt.

Skrivet av anon159643:

Grym lista, även om jag hade vilja haft med die hard trilogy
I princip alla av spelen ovanför har jag kört en hel del bortsett från rollspelen.
Tom Intelligent Cube som jag tror ett demo följde med i en tidning: https://www.youtube.com/watch?v=BZM9kTGFeko

Håller med om die hard trilogy. Problemet är väl flygplatsen. Fast den kanske gick att köra utan ljuspistol, eller? Minns inte... Köpte en ljuspistol hah.

Intelligent Cube har jag på demo, så det stämmer nog.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Ofantligt dåligt. Missförstå mig rätt dock, flera bra spel men det saknas en del.

Var är:
Gran Turismo?
Tomb Raider?
Tony Hawk?
Medal of Honor?
Driver?
Silent Hill?
Castlevania?
Soul Reaver?

Hade också gärna sett Die Hard men det är högst personligt. Oavsett är det inget för mig. Faktiskt inte ens om jag fått min önskelista. Jag behöver inte spendera dom pengarna (igen) och jag är nöjd med minnena jag har istället. Speciellt när man går tillbaka och tittar på hur många av de där spelen ser/såg ut. 3D'n står sig inte riktigt. Sen finns det förstås mycket annat att uppskatta.

Permalänk
Medlem

Vart fan är Crash Bandicoot liksom?
Gran Turismo?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Blir nog ingen sån för mig. Lite trista titlar och flera av dom har tyvärr inte åldrats bra.

Skrivet av Chris_Kadaver:

Håller med om die hard trilogy. Problemet är väl flygplatsen. Fast den kanske gick att köra utan ljuspistol, eller? Minns inte... Köpte en ljuspistol hah.

Japp, gick i.a.f. att spela andra delen på Saturn utan ljuspistol, men Saturn hade en del riktigt bra titlar så ljuspistol var långt ifrån bortkastat.

Minns att jag tyckte första delen i Die Hard Trilogy var riktigt skoj, men andra var mycket blekare än Segas egna ljuspistolspel och 3:an var inte heller särskilt kul. Testade igen spelet för några år sen och tyvärr hade det inte åldrats bra.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Känns konstigt med playstation classic utan klassiska titlar som Gran Turismo, Wipeout, Tomb Raider, Tony Hawk eller Crash Bandicoot. Tycker även Parappa var ikoniskt för playstation. Måste handla om rättigheter och möjligtvis filstorlek för något val.

Tittar man på mest sålda playstationspel blir det än mer konstigt med Sonys urval av spel:
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_best-selling_PlayStatio...

Topp 20 sålda spel, fetstilade ingår i playstation classic:
Gran Turismo
Final Fantasy VII
Gran Turismo 2
Tekken 3
Harry Potter and the Philosopher's Stone
Tomb Raider
Final Fantasy VIII
Crash Bandicoot
Tomb Raider II
Metal Gear Solid
Tomb Raider III
Tekken 2
Crash Bandicoot: Warped
Crash Bandicoot 2: Cortex Strikes Back
Final Fantasy IX
Resident Evil 2
Spyro the Dragon
Tomb Raider: The Last Revelation
Dragon Quest VII
Rayman

4/20 av de mest sålda spelen?

Om man istället tittar på hela spelserier och inte utgår från att Sony borde plocka alla titlar och spinoffs ur en serie, ser topp 20-listan ut så här:
Gran Turismo
Final Fantasy
Tekken
Harry Potter and the Philosopher's Stone
Tomb Raider
Crash Bandicoot
Metal Gear Solid
Resident Evil
Spyro the Dragon
Dragon Quest VII
Rayman
Oddworld: Abe's Oddysee
Tony Hawk's Pro Skater
Frogger
Driver
Croc: Legend of the Gobbos
Dino Crisis
Namco Museum Vol. 3
WWF War Zone
Hot Shots Golf

Totalt 6/20?!

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem

Väldigt svag lista, Twisted Metal 1 inte 2? Samma sak med GTA

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Hedersmedlem

Tycker listan känns sådär. Kul med Tekken 3 och Rayman, men känns som att det är ganska mycket som saknas, typ Crash och Tomb Raider. Gissar på att det har nåt med licenser att göra.

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Medlem

Hallå? Släppt den riktiga listan nu, tack.

Den som inkluderar:
Moto Racer
Gran Turismo
Tomb Raider
Crash Bandicoot
Tony Hawk
Medal of Honor
Driver