Fungerar en TREZOR med datorn offline mot internet?

Permalänk
Avstängd

Fungerar en TREZOR med datorn offline mot internet?

Jag har köpt en Trezor (som påstås vara säkrare än att förvara Bitcoins på webbaserade plånböcker) och har installerat den. Skrev ner de 24 viktiga orden på inkl användarnamn och PIN på ett papper som jag förvarar väldigt väl. Så långt väl.

Min fråga är... jag ska ta emot några betalningar i Bitcoin och jag undrar... måste datorn vara ansluten till nätet för att ta emot Bitcoin adressen och QR-koden? Dvs den adressen (min adress/plånbok) som betalningsavsändarna ska betala till? Eller får jag fram dessa Bitcoin adresser och QR-koder med datorn of line mot nätet?

En fråga till... hur ser jag "vem" som gjort betalningen? Står betalningsavsändarnas namn och mailadress angivna på betalningen?

Ber om ursäkt för frågor som kan uppfattas som korkade, men vi är alla barn i början. Detta med Bitcoin är otroligt nytt för mig.

Permalänk
Medlem

Du behöver inte ha din trezor till hands för att ta emot betalningar.
Du behöver inte ha någon av dina enheter online för att få fram en address och QR som betalaren ska skicka till.
Betalaren behöver vara online för att genomföra betalningen.
Du behöver vara online för att verifiera att betalningen gick igenom.
Din trezor kan ligga säkert hemma i skolådan hela tiden.

Generellt sett anges ingen betalar-information. Vill du kunna skillja på två personers betalningar är det bäst att ge dem var sin address att betala till.

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell