Testpilot: Creative Sound BlasterX G6 – externt ljudkort för dator och konsol

Permalänk
Medlem
Skrivet av lap87:

Fyf*n säger jag bara, fick precis min och installerade dirr (uppdaterade firmware före mjukvaruinstallation).
Så mycket settings att leka med, men jag satte igång DirectMode och ändrade filter till linjär med fast roll-off, volymen på L gain är perfekt för mina Beyerdynamic MMX300 2nd Gen.
JAG ÄR SÅ LYCKLIG JUST NU
Tack @GGlucke

Vad roligt att höra!
Jag ska koppla mina med Beyerdynamic DT990 Pro vilket också kommer fungera perfekt tror jag

Permalänk
Skrivet av lap87:

Fyf*n säger jag bara, fick precis min och installerade dirr (uppdaterade firmware före mjukvaruinstallation).
Så mycket settings att leka med, men jag satte igång DirectMode och ändrade filter till linjär med fast roll-off, volymen på L gain är perfekt för mina Beyerdynamic MMX300 2nd Gen.
JAG ÄR SÅ LYCKLIG JUST NU
Tack @GGlucke

Hur är sbx mode på dessa hörlurar?

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Medlem

@Blackwizard:
Det fungerar väl som det ska, men jag föredrar att stänga av allt och bara köra direct mode med stereo, tycker man får bäst ljud och positionering så.
Beyerdynamic MMX 2nd Gen, när de är väl-inspelade så tycker jag att ljudkvaliteten är perfekt så som det är

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Skrivet av lap87:

@Blackwizard:
Det fungerar väl som det ska, men jag föredrar att stänga av allt och bara köra direct mode med stereo, tycker man får bäst ljud och positionering så.
Beyerdynamic MMX 2nd Gen, när de är väl-inspelade så tycker jag att ljudkvaliteten är perfekt så som det är

Okej! Är de i musik eller spel du syftar på?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Medlem

@Blackwizard:
Allt!
Spel, Musik, Film/Serier and what else, det blir inte mycket bättre än med 2 kanaler med rätt hårdvara

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk

@lap87: Jo kan tänka mig! Kör de med bara ett qpad qh90. Tror inte de gör de till rätta :/ Har beställt ett game zero. Men börjar ångra mig att jag inte köpte ett beyerdynamic istället.

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Medlem

@Blackwizard:
Game Zero har jag inte testat, kanske är bra?
Jag körde enbart Logitech "gaming" lurar fram tills några år sen, då jag kom till underfund med hur mycket bättre allt låter med seriösa hörlurar, mitt problem var då att jag inte ville köra med separat bordsmikrofon eller modmic, som tur då fanns QPAD 1339 som var tillverkad i samarbete med Beyerdynamic, efter att jag hade köpt och kört med det headsetet i över ett år så gick det inte att gå tillbaka.
Tyvärr så var sladden flimsy AF på just QPAD varianten så den dog 2 ggr inom garantitiden, och då såg jag efter andra vändan hos komplett support att det fanns en bättre modell från Beyerdynamic och har inte tittat tillbaka sen dess

Sen kan man tyvärr inte säga att alla Beyerdynamic-lurar är lika bra, köpte nyligen Aventho Wireless på rea med syftet att ha på resa till och från jobb, fick returnera dessa efter en dag då de helt enkelt sög, riktigt bottennapp tyvärr.
Har Bluedio TM som nuvarande rese-lurar, men ska försöka nappa Sony WH-1000XM3 _om_ de går ner i pris i mellandagarna.

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk

Är det någon som kan ändra volymen när man har g6:an på optisk in? För mig verkar det bara vara ett fast läge som jag måste reglera med volymreglaget på mina hörlurar.