Högtalare från 90-talet, varumärke i Sverige?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bollnäs
Registrerad
Nov 2001

Högtalare från 90-talet, varumärke i Sverige?

Är det någon som har koll på vad denna typen av högtalare såldes under för varumärke/modell i Sverige, när det begav sig? Skulle gissa att de är från mitten till sent 90-tal. De verkar ha sålts under flertalet varumärken världen över.

Mac Mini Intel Core Duo 1,66GHz, 1GB ram | Powermac G4 (sawtooth) 1Ghz, 512MB ram | Mac Mini G4 1,25GHz@1,42GHz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
\\Localhost
Registrerad
Mar 2006

ingen aning vem tillverkaren är men vet att de kom med vissa datortillverkares datorpaket dvs det är någon oemtillverkare och sen rebrandade till whatever företag som vill sälja dem.

en polare hade dem med Compaq stämpel på sig och vet att morsan köpte nån dator genom jobbet med en p2 processor som också körde dessa med sin egen stämpel på sig minns inte vad märket var dock på datorn.

Asus Z97-A, I7 4790K @4.8GHz 1.29V, 24Gb ram, 2x GIGABYTE GTX 970 WindForce 3X OC @ 1511Mhz/7246Mhz.
[Lista] De bästa gratisprogrammen

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2012

Vill minnas att de jag hade var brandade JUSTer, precis som de på bilden. Skulle gissa på att de också är tillverkare. Byggde redan på den tiden mina egna whiteboxes, så lär ha köpt dem lösa, de var inget som följde med någon "märkesdator" eller nåt sånt. De införskaffades kring 98-99, när jag nyligen flyttat hemifrån.

Nu lurade jag dig allt att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2016

Minnet kanske sviker mig men jag har för mig att det stod "Creative" på de vi hade hemma, kan det stämma?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2017

Såna hade vi också när jag växte upp. Kan de ha följt med som standard till kommundatorerna?

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Ser ut som nån rätt allmängiltig kinapryl som ska kunna stämplas med de varumärken köparen begär, var du bara ute efter fabrikatet av nyfikenhet eller har du nått specifikt problem ed dem ?

Här är tillverkaren i dag
Juster Co Ltd
Address:10F, No. 373, Zhong Shan Road, San Chung City, Taipei, Taiwan (241)
Tel: (886 2) 22782588
https://www.globalsources.com/si/AS/Juster-Co/6008802730237/H...

Ryzen 5 2400G, Asus ROG STRIX B350-F Gaming, 500GB Samsung 970EVO NVMe M.2 och en väldig massa masslagring. Seasonic Focus+ Gold 650W, Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K
Främre ljudkanalerna återges via Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop, mätmikrofon och en Colorimeter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2017
Skrivet av klisk:

Minnet kanske sviker mig men jag har för mig att det stod "Creative" på de vi hade hemma, kan det stämma?

Precis min tanke också! Jag är tror också att dessa såldes som Creative.