Fläktar till asus gtx 1070 8gb rog strix DC3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valledanne:

ge mig en till bild underifrån. vill se fläktarna. 81c är lugnt, vilken upplösning ? gtx 1070 klockar inte ner förren dom når 83, men dom klarar upp till 90 utan problem, dom är dock låsta på 83c och sen clockar dom ner sig för att skydda livslängden. är ditt kort i standard reset utan överclock just nu ? eller har du fått med en överclock när du köpte det ?

Undersidan Där har du innan jag satt i det samt såg nu att backplaten är nästan slät jämsmed kortet kan det vara något som man kanske ska se över? och ändra? kör på 1080p och det är icke oc versionen

Permalänk
Medlem

@Valledanne: kört lite gta V med allt på högsta settings 1080p och detta ör resultatet GTAV
är detta bra eller dåligt? sorry men är så nojjig ..

Permalänk
Skrivet av Escen:

@Valledanne: kört lite gta V med allt på högsta settings 1080p och detta ör resultatet GTAV
är detta bra eller dåligt? sorry men är så nojjig ..

Suddig bild när ja zoomar in. Ser inte vad det står i mätningarna. Bilden på fläkt ser bra monterad ut. Möjligt om höger buntband sitter för nära kanten. Så den inte glider av o fläkten lossnar. . Har då gått efter linus guide ? Annars gör det. Hw momitor är bra. O posta en mer högupplöst bild 😁

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Valledanne: Tjenare mannen! allt är okej med kortet går aldrig över 70 grader i något spel nu! och har höga settings, Stort tack för all hjälp jag har fått!
Och jajjemen följde linus guide blir dock att uppgradera sig till en Kylare
Efter jul (som en liten julklapp till mig själv) haha

Permalänk
Skrivet av Escen:

@Valledanne: Tjenare mannen! allt är okej med kortet går aldrig över 70 grader i något spel nu! och har höga settings, Stort tack för all hjälp jag har fått!
Och jajjemen följde linus guide blir dock att uppgradera sig till en Kylare
Efter jul (som en liten julklapp till mig själv) haha

Haha jag visste väl qtt de skulle gå 😁 och de ä lugnt var bara kul o hjälpa till ! Vad gjorde du annorlunda då ? Bra om du skriver i tråden så fler kan läsa och dra nytta av det 😁 ska dock tillägga. Maxar du 70c. Så behöver du ingen ny kylare. 70c är väldigt svalt för ett gtx 1000 serie i load höga settings. Men jag förstår om du vill ha nåt legit 😎

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valledanne:

Haha jag visste väl qtt de skulle gå 😁 och de ä lugnt var bara kul o hjälpa till ! Vad gjorde du annorlunda då ? Bra om du skriver i tråden så fler kan läsa och dra nytta av det 😁 ska dock tillägga. Maxar du 70c. Så behöver du ingen ny kylare. 70c är väldigt svalt för ett gtx 1000 serie i load höga settings. Men jag förstår om du vill ha nåt legit 😎

Skickades från m.sweclockers.com

Gjorde inget speciellt faktiskt haha kan vara att jag tog bort ena sidan på chassit,
Har ju ett relativt litet S340 så kan ju varit det? ja men precis sen sätta en av noctua fläktarna på cpu kylaren istället

Permalänk
Medlem

@Valledanne: och fick faktiskt bättre fps i gta v med högsta konstigt nog.. XD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valledanne:

Haha jag visste väl qtt de skulle gå 😁 och de ä lugnt var bara kul o hjälpa till ! Vad gjorde du annorlunda då ? Bra om du skriver i tråden så fler kan läsa och dra nytta av det 😁 ska dock tillägga. Maxar du 70c. Så behöver du ingen ny kylare. 70c är väldigt svalt för ett gtx 1000 serie i load höga settings. Men jag förstår om du vill ha nåt legit 😎

Skickades från m.sweclockers.com

tänkte höra också om det är värt att använda asus gpu tweak och sätta på¨OC?=)

Permalänk
Medlem

om man vill få ner tempen mer.. https://www.inet.se/produkt/5320229/nzxt-kraken-g12-vit och en billig AIO kylare tex corsair h60

Permalänk
Skrivet av Escen:

Gjorde inget speciellt faktiskt haha kan vara att jag tog bort ena sidan på chassit,
Har ju ett relativt litet S340 så kan ju varit det? ja men precis sen sätta en av noctua fläktarna på cpu kylaren istället

Ta inte bort en av fläktarna från gpun. Då kan delar på den som inte visas av tempsensor överhettas. Låt den ha 2 fläktar.

Låter som du har problem med luftflödet om du knte kunde behålla chassi sidan. Isåfall så rekommenderar jag att du ser över din chassi kylning. Om inte chassit klarar av att transportera ut värmen så kommer gpu o cpu o andra komponenter att generera mer värme än vad som kan avledas ut. Därför de blir bättre utan chassi sida. Viktigast är utsug. Vad har du för cpu ? Jag använder nh d15s på en 7700k maxar 70-75c

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Valledanne:har inte tänkt det men om jag köper en sån där artic så^^ sen tänkte jag på gpu tweak är det värt att ladda ner det och sätta på oc modet då? alltså det är inget problem känner jag.. Har en i5 6600

Tänkte på en sak till haha.. borde jag kanske flasha mina bios? har b250m mortar. Läste runt lite och folk säger att dom behövt göra det.. tänkte om du kanske vet nåt om det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Escen:

@Valledanne: Tjenare mannen! allt är okej med kortet går aldrig över 70 grader i något spel nu! och har höga settings, Stort tack för all hjälp jag har fått!
Och jajjemen följde linus guide blir dock att uppgradera sig till en Kylare
Efter jul (som en liten julklapp till mig själv) haha

Skrivet av cooldfs:

om man vill få ner tempen mer.. https://www.inet.se/produkt/5320229/nzxt-kraken-g12-vit och en billig AIO kylare tex corsair h60

Då är den jag länkade billigare

Permalänk
Skrivet av Escen:

@Valledanne:har inte tänkt det men om jag köper en sån där artic så^^ sen tänkte jag på gpu tweak är det värt att ladda ner det och sätta på oc modet då? alltså det är inget problem känner jag.. Har en i5 6600

Tänkte på en sak till haha.. borde jag kanske flasha mina bios? har b250m mortar. Läste runt lite och folk säger att dom behövt göra det.. tänkte om du kanske vet nåt om det?

ok bra, som sagt har du max temp på 70c i dina spel på högsta settings så är det ärligt talat bara pengar i sjön o köpa en after market cooler till Gpun. jag hade istället sett till så att ditt chassi är i bra form, som jag sa så har du nog problem med ditt airflow. vore jag du så hade jag köpt noctua fläktar all around och bytit ut dina stock fläktar.

2 stycken insug front. en utsug i top---> tre stycken nf-a14 PWM https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2009308

eller en av dessa modeller som utblås bak.. jag hade nog kört s12
1 styck NF-S12A PWM https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1690560
1 styck nf-a12x25 https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4814030

Detta är högkvalite all around och din dator och alla dess inneboende kommer tacka dig. bra kylning och luftflöde = bra livslängd och dina komponenter stryps inte med gammal varm luft som inte kommer ut ur chassit.

https://youtu.be/uuBC-MLzuXI
Kolla den här videon, min rig färdig byggd kylningen är top notch, min dator är som en tyst kall bris som inte hörs eller märks och som presterar fenomenalt. tänk på att en välkyld dator gör att Nvidias nya kort överklockar sig själva väldigt bra med gpu boost. jag kör med min rig gta 5 i 4k 60 fps. pvpar o nukar med min stromberg o tappar aldrig fps ens i stora explosioner medans allt ser så jävla snyggt ut

PS kan din Gpu monteras i den nedre pci-e porten för att skapa lite mer rum mellan cpu och gpu. lite mer rum kan underlätta luftflöder framifrån till bak. men gör det endast så länge den nedre pcie lanen är x16 så din Gpu går på full spruta.

det kan du kontrollera med hjälp att du monterar den i nedre lane. och sedan använder gpuz för att kontrollera hastigheten.
se bild och titta höger om bus interface http://gpuz.techpowerup.com/18/11/19/z58.png