Destiny 2 gratis – SweClockers har prestandasiffror från över 20 grafikkort

Trädvy Permalänk
Inhibitor
Registrerad
Dec 1999

Destiny 2 gratis – SweClockers har prestandasiffror från över 20 grafikkort

Med en gratiskampanj som rullar för fullt ramlar det in många nya spelare till Destiny 2. SweClockers har givetvis data på hur olika grafikkort står sig mot varandra.

Läs hela artikeln här

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mora
Registrerad
Jan 2011

Något som spelar och kan säga om det är värt att bara spela bas spelet eller mer eller mindre krävs expansionerna?

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2007
Skrivet av Tekoppar:

Något som spelar och kan säga om det är värt att bara spela bas spelet eller mer eller mindre krävs expansionerna?

Forsaken är bättre än basspelet

AMD Ryzen 5 1600 | ASUS Prime X370 Pro | OCZ Vector 512GB | Fractal Design Newton R3 600W | Fractal Design Define R4| Corsair Venegance Red DDR4 16GB 3000MHz | Powercolor Radeon HD7970 | Eizo Foris FS2331

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Jan 2005
Skrivet av Tekoppar:

När jag spelade Destiny 2 så var upplägget exakt som World of Warcraft. Mer eller mindre krävs expansionerna för att det ska vara värt att spela (och DLC krävs för att kunna spela expansionen... om jag förstått rätt).

Själva basspelet var njae-bra och DLCerna är skittråkiga. Nya expansionen ska dock ha "rättat till allt".

i7 7740X ] [ GTX 1080Ti
16GB RAM ] [ 128GB SSD ] [ 2TB HDD
NZXT H440 White ] [ Asus TUF x299 mk1
Asus VG248QE ] [ EVGA 750W

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mora
Registrerad
Jan 2011

Tack för svaren, tråkigt att höra.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Jan 2009
Skrivet av Pontooz:

När jag spelade Destiny 2 så var upplägget exakt som World of Warcraft. Mer eller mindre krävs expansionerna för att det ska vara värt att spela (och DLC krävs för att kunna spela expansionen... om jag förstått rätt).

Själva basspelet var njae-bra och DLCerna är skittråkiga. Nya expansionen ska dock ha "rättat till allt".

Värt att notera är att DLCerna ingick när man köpte Forsaken (39 euro)
- Curse of Osiris DLC 1
- Warmind DLC 2

har spelat igenom "basspelet" och kändes rätt tråkigt, men ändå småkul
så köpte forsaken och spelat igenom första DLCn... också ingen super höjdare, hoppas warmind ska vara bättre

Trädvy Permalänk
Bosmang 🤷
Emil Åkered
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2003
Skrivet av Viochee:

Värt att notera är att DLCerna ingick när man köpte Forsaken (39 euro)
- Curse of Osiris DLC 1
- Warmind DLC 2

har spelat igenom "basspelet" och kändes rätt tråkigt, men ändå småkul
så köpte forsaken och spelat igenom första DLCn... också ingen super höjdare, hoppas warmind ska vara bättre

Warmind är helt klart bättre! Infinite Forest eller vad fan det heter i Osiris är verkligen dödstråkigt.

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-8400 - Z370M-ITX/ac - GTX 1070 Ti - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 2600X - MSI X370 - GTX 1080 Ti - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> Surface Pro 4 - m3-6Y30 - 4 GB DDR3
▪ Konsol -> Playstation 4 Pro - Playstation Vita

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2015

2080TI, vilket monster

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Jan 2009
Skrivet av emilakered:

Warmind är helt klart bättre! Infinite Forest eller vad fan det heter i Osiris är verkligen dödstråkigt.

Har läst att warmind ska vara bättre så det blir trevligt

Något jag tycker är småtråkigt är att vissa quests etc inte känns speciellt "rewarding", panga non stop i 30+ minuter utan att få ett enda item som är något att ha är trist speciellt när man "levlar"

Trädvy Permalänk
Bosmang 🤷
Emil Åkered
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2003
Skrivet av Viochee:

Har läst att warmind ska vara bättre så det blir trevligt

Något jag tycker är småtråkigt är att vissa quests etc inte känns speciellt "rewarding", panga non stop i 30+ minuter utan att få ett enda item som är något att ha är trist speciellt när man "levlar"

Extra tydligt om du "levlar ifrån" storyn, eller kör äldre uppdrag/aktiviteter senare i spelet. Items ett par hundra levels ned..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2007

Skulle väl kunna tycka att fler populära grafikkort som till exempel GTX 970 eller RX 570 vore mer intressanta att ha med i jämförelsen, snarare än sjutton olika 2070 och 2080 modeller. Tanken är väl mer "kan min dator köra spelet" snarare än "får EVGAs eller MSIs kort 3 fps mer"?

Intel i7 2600K @4,8GHz - EVGA Geforce GTX 970 - Samsung S34E790C

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2005

Provade spelet lite snabbt och kändes inte speciellt roligt men borde jag fortsätta och köra och kan man köra tillsammans med andra spelare?

Adblocker,BigMacbookPro, #METOOintelinside, #INTEL#nvidia1080ti

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2013

Tycker spelet atm är ganska kul faktiskt, ev lite repetetivt. Fast kul att grinda så man får bättre vapen oså. Kör just nu main story o är väl typ 70% klar. Storyn är ju ganska meh, men måste säga att destiny 2 skaparna har verkligen fullständigt lyckats med att skapa en vacker värld (ar). Tycker spelet ser grymt bra ut, särskilt med hdr.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Dec 2011

Mitt kort är längst ner i listan ): inte okej aså blir ny dator vid bf

Amd Phenom IIX6 1090T 4.0GHZ,Corsair XMS3 8GB DDR3 1333mhz,GTX 780Ti Gigabyte 990 FXA UD3, Corseair force 3 120gb,2TB SSHD,1TB Caviar black] [WD Blue 1 TB]Antec kuhler H2O 620 V4(PnP)Bequiet Pure power 730 W [Laptop intel core i3 350m 4gb ddr3 1333mhz amd radeon 5470 1GB ddr3 500GB HDD](HTPC)
rolig vid http://www.youtube.com/watch?v=B-wqztrhack Har också 1TB Externt. Asus 24 tum @75hz med Freesync
Mobil Nexus 6P/One plus 5T har även 2TB extern hårdisk

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skövde
Registrerad
Feb 2004

Rätt missvisande siffror har själv ett Vega 64 och ligger på medel runt 100 fps, kan dippa till 60 på en del områden dock.

Ryzen 2700X - Vega 64 LE - Asus Crosshair VII Hero - G.Skill 3200 MHz - EVGA G3 850W - EKWB Custom Loop

Trädvy Permalänk
Bosmang 🤷
Emil Åkered
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2003
Skrivet av richie.f:

Skulle väl kunna tycka att fler populära grafikkort som till exempel GTX 970 eller RX 570 vore mer intressanta att ha med i jämförelsen, snarare än sjutton olika 2070 och 2080 modeller. Tanken är väl mer "kan min dator köra spelet" snarare än "får EVGAs eller MSIs kort 3 fps mer"?

Jo, hade vi gjort ett test specifikt för just Destiny 2 (som @JonasT gjorde för betan) skulle vi absolut haft ett annorlunda urval och inga kort från tredje part. Nu är det dock siffrorna från våra vanliga GPU-tester som jag helt enkelt lyft ut till egen artikel, för att hjälpa de som helt plötsligt blivit Destiny 2-intresserade på traven!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Nov 2006

Får man tillgång till all PvP (förutom Gambit) i grundspelet? Iom att power level inte spelar roll

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2012
Skrivet av emilakered:

Jo, hade vi gjort ett test specifikt för just Destiny 2 (som @JonasT gjorde för betan) skulle vi absolut haft ett annorlunda urval och inga kort från tredje part. Nu är det dock siffrorna från våra vanliga GPU-tester som jag helt enkelt lyft ut till egen artikel, för att hjälpa de som helt plötsligt blivit Destiny 2-intresserade på traven!

Kan inte vara lätt att vara Swec när inget test ni gör är ”tillräckligt bra” för alla. Enligt en del här så har ni inget annat att göra än att testa samma saker om och om igen så fort ett nytt kort/spel kommer. Jag tycker det är grymt det ni gör. Man får i detta fall ett hum om vad ens kort klarar. Keep ip the good work!

Asus P8Z77-V Pro | Intel Core i7-3770K | Be-Qiet Straight Power 680W | 16GB Corsair Vengeance LP 1600MHz | ASUS GeForce GTX 1070 Strix Gaming | Antec P280 | Noctua NH-U12B SE2 | Samsung SSD 840 256GB (os) , Samsung SSD 830 128GB (speldisk)|

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2012
Skrivet av P-son78:

Kan inte vara lätt att vara Swec när inget test ni gör är ”tillräckligt bra” för alla. Enligt en del här så har ni inget annat att göra än att testa samma saker om och om igen så fort ett nytt kort/spel kommer. Jag tycker det är grymt det ni gör. Man får i detta fall ett hum om vad ens kort klarar. Keep ip the good work!

En helt annan fråga. Finns det nån möjlighet att ni skulle kunna vidga vyerna och testa dom lite mer professionella korten Nvidia och AMD släpper? Typ beräkningskort och liknande typ V100 och AMDs nya v340 kort som kommer eller ilgger det alltför lång utanför ert område?
Jag jobbar med virtualisering och beräkningar typ CAD/CAM så iaf för MIG hade det varit otroligt intressant att höra er ”take” på hur dom presterar! Nu pratar jag rent professionellt och inte spelprestanda på dessa kort. Typ SPECviewperf prestanda och liknande. En tanke är typ hur dessa ”vanliga” (för att knyta ihop säcken) kort beter sig mot Quadro eller liknande när det gäller ren prestanda?

Asus P8Z77-V Pro | Intel Core i7-3770K | Be-Qiet Straight Power 680W | 16GB Corsair Vengeance LP 1600MHz | ASUS GeForce GTX 1070 Strix Gaming | Antec P280 | Noctua NH-U12B SE2 | Samsung SSD 840 256GB (os) , Samsung SSD 830 128GB (speldisk)|

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
sweden
Registrerad
Dec 2008
Skrivet av Lexius:

Mitt kort är längst ner i listan ): inte okej aså blir ny dator vid bf

XD värre för mig, mitt kort är inte ens med på listan :/ Men med nytt grafikkort kommer man långt (om man inte köper ett 2080TI)

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falkenberg
Registrerad
Jul 2008

Köpte precis ett begagnat Titan X 12GB av en annan sweclockare, det kortet måste vara ovanligt? det är nästan aldrig med på några tester?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Össjö
Registrerad
Jul 2009

@EmilH: De beror på vilken titan X det är, är det ett Titan X (m) så presterar det som ett 1070/980Ti

Är det ett Titan X (p) så presterar det som ett ett 1080Ti

ovanligt är det pga att en av grejerna som skiljer titan från Geforce serien förr är mer Dram och Dubble Precision, med Titan X (m) så försvann dubble precision och med Titan X (p) så fick titan bara 1GB mer minne jämfört deras Geforce counterpart.

Nu för tiden är det mest bara dyrare och skiljer inte mycket i prestanda(bortsätt från Titan V som är det en av få Volta kort som finns ute)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrtälje
Registrerad
Jun 2007

Synd bara att de inte hade rea på forsaken i samma veva... skulle lockat bra många fler tror jag då

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östergötland
Registrerad
Jan 2004

Jag är klart överraskad av Destiny 2, positivt överraskad. Ej spelar Destiny innan. Jag kör basspelet fortfarande utan expansioner/Forsaken och har riktigt kul med två kompisar. Värt att prova, det är ju gratis!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2005
Skrivet av Hackerpersson:

2080TI, vilket monster

strax över 20% mer fps än ett 1080ti? Var det imponerande?

Kostar typ dubbelt så mycket som 1080ti när det var som billigast.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2003

Så glad jag köpte mitt 1080Ti för ett tag sedan och sket i 2080, och definitivt 2070 som jag först tänkt.

P280 | Ryzen 1600X | GTX 1080Ti | 16GB DDR4 | 850 EVO x2
BlackWidow Chroma v2 | Mamba TE | ROG Sheath
G933 | PG279Q 27" | DELL 27" | Rift + Touch

Skribent för SvenskaDiablo

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Jun 2010
Skrivet av Tekoppar:

Har du inte basspelet så är det nu värt att ladda ner det och sen köpa forsaken. Då köper du HELA D2 upplevelsen för samma pris som jag köpte BARA D2 upplevelsen för. För mig är det ovärt som tusan, för jag har ingen att spela och OCH är helt urvattnad i det spelet. Jag kommer dessutom ha lagt ner 1200kr på det spelet om jag köper forsaken och det tycker jag inte bongie har förtjänat så som dom behandlade D2 efter corkusen som var D1.

i7 4790K 4.0 GHz | ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 Ti 11GB OC | Kingston HyperX Beast 16GB DDR3 PC-17000 2133MHz | Gigabyte GA-Z87N-WIFI | Fractal design Newton R2 650W | Corsair H60 | BitFenix Prodigy - Svart

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Älmhult
Registrerad
Dec 2001
Skrivet av CellaN:

Har du inte basspelet så är det nu värt att ladda ner det och sen köpa forsaken. Då köper du HELA D2 upplevelsen för samma pris som jag köpte BARA D2 upplevelsen för. För mig är det ovärt som tusan, för jag har ingen att spela och OCH är helt urvattnad i det spelet. Jag kommer dessutom ha lagt ner 1200kr på det spelet om jag köper forsaken och det tycker jag inte bongie har förtjänat så som dom behandlade D2 efter corkusen som var D1.

Spelar Forsaken någon roll för hur SP kampanjen utspelar sig? Eller kan man spela igenom den utan och sedan lägga till Forsaken?

Born too late to explore the earth, born too early to explore the stars, born just in time to see AMD rise back to rule the world.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2015

@rickie: Du kan spela igenom basspelet utan att bry dig om forsaken. Går sedan att köpa i efterhand (tillsammans med de andra två expansionerna) om du skulle vilja spela vidare och nå maxlevel/power. Kan dock varm rekommendera det då jag själv är helt fast i spelet.

Skoj: i5 8600k, Z370-P ATX, 1070 ROG Strix 8 GB, 16 GB DDR4 @3200MHz, Kraken X62
Jobb: Dell XPS 13 9370 4K
Privat: Macbook Pro 13" late 2016

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2017

Får ångest när jag tänker på att jag betalat 600kr för det här bottenskrapet.