Radeon Software Adrenalin Edition 18.11.1 tillgänglig nu

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Nov 2009

Radeon Software Adrenalin Edition 18.11.1 tillgänglig nu

(WHQL-signerad enligt vad DxDiag anger)

Support For
Hitman™2
Up to 3% faster performance in Hitman 2 with Radeon™ Software Adrenalin Edition 18.11.1 on the Radeon™ RX 580 (8GB) graphics card than with Radeon™ Software Adrenalin Edition 18.10.2 at 1920x1080.
Battlefield™ V Early Access
Up to 8% faster performance in Battlefield V with Radeon™ Software Adrenalin Edition 18.11.1 on the Radeon™ RX Vega 64 (8GB) graphics card than with Radeon™ Software Adrenalin Edition 18.10.2 at 1920x1080.
Up to 9% faster performance in Battlefield V with Radeon™ Software Adrenalin Edition 18.11.1 on the Radeon™ RX 580 (8GB) graphics card than with Radeon™ Software Adrenalin Edition 18.10.2 at 1920x1080.
Fallout™ 76

Fixed Issues
When using Radeon Overlay on system configurations with the latest Windows®10 October 2018 Update some users may experience intermittent instability or game crashes.
Assassin’s Creed™: Origins may experience an application crash while launching or playing the game in Windows®7.
Wolfenstein™ II: The New Colossus may experience corruption when viewing lava or water.
Strange Brigade™ may experience intermittent application crashes when using DirectX®12 API.

Mer info och nedladdning:
Radeon Software Adrenalin Edition 18.11.1 Highlights

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vännäs
Registrerad
Jul 2002

Liten jämförelse

Träna bort dyslexin. Ryzen 2600x - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - Vattenkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Maj 2014

Det var en markant ändring i frame-time tom... inte bara något "snitt", utan de verkar ha flyttat hela kurvan med avg, 1% och 0.1%. Kul att se AMD jobbar på optimeringar, tom på beta spel.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vänersborg
Registrerad
Jan 2008
Skrivet av Paddanx:

Det var en markant ändring i frame-time tom... inte bara något "snitt", utan de verkar ha flyttat hela kurvan med avg, 1% och 0.1%. Kul att se AMD jobbar på optimeringar, tom på beta spel.

Det släpps ju idag? Eller vad menar du med beta spel?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Maj 2014
Skrivet av jOnÄTÄn:

Det släpps ju idag? Eller vad menar du med beta spel?

De har ju optimerat drivarna baserat på Beta utgåvan dock. Inte så de väntat 2 veckor efter släpp och sen fått 8-9% förbättring var min poäng. Detta "fine-wine" koncept har mao börjat bli att de är bättre idag på att optimera direkt

(Står ju även Early Access i drivarens info också...)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vänersborg
Registrerad
Jan 2008
Skrivet av Paddanx:

De har ju optimerat drivarna baserat på Beta utgåvan dock. Inte så de väntat 2 veckor efter släpp och sen fått 8-9% förbättring var min poäng. Detta "fine-wine" koncept har mao börjat bli att de är bättre idag på att optimera direkt

Okej trodde AMD/Nvidia fick tillgång till spelen lite i förväg för att just kunna optimera i förväg.

Citat:

(Står ju även Early Access i drivarens info också...)

Early acces är det ju för EA/Origin acces medlemmar idag. Tror inte det är riktigt samma sak som early acces på steam där man kan få vänta flera månader innan spelet fungerar bra. De som köper spelet på vanligt vis får vänta till 15/20 november istället.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Maj 2014
Skrivet av jOnÄTÄn:

Okej trodde AMD/Nvidia fick tillgång till spelen lite i förväg för att just kunna optimera i förväg.

Det vet du i så fall mer än jag. Jag utgår från officiell text AMD skrivit istället för att gissa.

Skrivet av jOnÄTÄn:

Early acces är det ju för EA/Origin acces medlemmar idag. Tror inte det är riktigt samma sak som early acces på steam där man kan få vänta flera månader innan spelet fungerar bra. De som köper spelet på vanligt vis får vänta till 15/20 november istället.

Citat från rubriken på AMDs hemsida om drivaren, då det inte var uppenbart innan:

"Battlefield™ V Early Access"
Up to 8% faster performance in Battlefield V with Radeon™ Software Adrenalin Edition 18.11.1 on the Radeon™ RX Vega 64 (8GB) graphics card than with Radeon™ Software Adrenalin Edition 18.10.2 at 1920x1080.
Up to 9% faster performance in Battlefield V with Radeon™ Software Adrenalin Edition 18.11.1 on the Radeon™ RX 580 (8GB) graphics card than with Radeon™ Software Adrenalin Edition 18.10.2 at 1920x1080.

Ingen del av detta ser jag som, släppt spel optimerad drivare. Utan det har optimerats för "Early Access", på spelet som var i "Early Access" när drivaren skapades, kodades och testades. Jag valde ordet "beta" istället för "Early Access" bara... då det normalt är samma sak i slutskedet.

Förstår inte vad det svåra är... står ju skrivet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vänersborg
Registrerad
Jan 2008
Skrivet av Paddanx:

Det vet du i så fall mer än jag. Jag utgår från officiell text AMD skrivit istället för att gissa.

Citat från rubriken på AMDs hemsida om drivaren, då det inte var uppenbart innan:

"Battlefield™ V Early Access"

Ingen del av detta ser jag som, släppt spel optimerad drivare. Utan det har optimerats för "Early Access", på spelet som var i "Early Access" när drivaren skapades, kodades och testades. Jag valde ordet "beta" istället för "Early Access" bara... då det normalt är samma sak i slutskedet.

Förstår inte vad det svåra är... står ju skrivet.

"Friday, November 9th
Launch – Battlefield V Early Access Launch – Jump into Battlefield V early with Origin Access Premier (PC), Origin Access Basic (PC), and EA Access (Xbox One). " Taget från https://forums.battlefield.com/en-us/discussion/160871/this-w...

Jag trodde inte det handlade om en beta utan riktiga spelet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2005

Beta och Early Access ska inte ses som samma sak. Jag vet att många studios har behandlat dem så sista åren, men när man deltar i en beta så agerar man gratis QA-personal åt studion och detta är inte nåt man ska betala för. Early Access är något man kan betala för då man får tillgång till den slutgiltiga produkten innan alla andra.

Sen att Steam har varit fyllt av halvfärdiga spel som är i "Early Access" i flera månader tycker jag är fel.

CPU: AMD Ryzen 7 1700X + Corsair H110i GT MB: ASUS PRIME X370-PRO Grafik: ASUS STRIX 1070 Ti A8G RAM: Corsair LPX 2x8GB 3000 MT/s SSD: Samsung 960 EVO 500GB PSU: Corsair RM850x NAS: Synology DS212j HMD: Oculus Rift CV1 + Touch

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Maj 2014
Skrivet av jOnÄTÄn:

"Friday, November 9th
Launch – Battlefield V Early Access Launch – Jump into Battlefield V early with Origin Access Premier (PC), Origin Access Basic (PC), and EA Access (Xbox One). " Taget från https://forums.battlefield.com/en-us/discussion/160871/this-w...

Jag trodde inte det handlade om en beta utan riktiga spelet.

Det handlar om en drivrutin, till ett Early Access spel... inget mer, inget mindre.
Sen "när" detta släpps är väl irrelevant, då det oavsett är Early Access, och min poäng vad att jag tyckte det var bra att man faktiskt gör optimeringar, tom i så stor grad, på ett spel som inte är färdigt än.

Skrivet av Arzei:

Beta och Early Access ska inte ses som samma sak. Jag vet att många studios har behandlat dem så sista åren, men när man deltar i en beta så agerar man gratis QA-personal åt studion och detta är inte nåt man ska betala för. Early Access är något man kan betala för då man får tillgång till den slutgiltiga produkten innan alla andra.

Sen att Steam har varit fyllt av halvfärdiga spel som är i "Early Access" i flera månader tycker jag är fel.

Beta kan vara Early Access, Early Access kan vara i beta eller alpha stadiet. Vilket stadie det är i, är inget mer än att du betalar för ett spel, i beta/alpha stadiet, som kan ändras totalt från det du "köpte". Så spelet är i Beta tills det officiellt inte är det (oavsett om du betalar eller inte). Du har inga "kompletta spel" i Early Access nivå... (och jag antog att då spelet varit i Aplha test tidigare, troligen är i beta läget nu)

Så att optimera för det... är att lägga resurser på något som i teorin "kanske" inte är samma vid 1.0 släpp. Men de har valt att göra det.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2006

Som nybliven förälder till ett vega 64 så är det välkommet. Det ska pangas i helgen.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av Paddanx:

Det handlar om en drivrutin, till ett Early Access spel... inget mer, inget mindre.
Sen "när" detta släpps är väl irrelevant, då det oavsett är Early Access, och min poäng vad att jag tyckte det var bra att man faktiskt gör optimeringar, tom i så stor grad, på ett spel som inte är färdigt än.

Beta kan vara Early Access, Early Access kan vara i beta eller alpha stadiet. Vilket stadie det är i, är inget mer än att du betalar för ett spel, i beta/alpha stadiet, som kan ändras totalt från det du "köpte". Så spelet är i Beta tills det officiellt inte är det (oavsett om du betalar eller inte). Du har inga "kompletta spel" i Early Access nivå... (och jag antog att då spelet varit i Aplha test tidigare, troligen är i beta läget nu)

Så att optimera för det... är att lägga resurser på något som i teorin "kanske" inte är samma vid 1.0 släpp. Men de har valt att göra det.

Spelet är färdigt så att säga men EA mjölkar extra genom att låta användare spela det tidigare genom att köpa deras prenumerationstjänst vilket tyvärr verkar fungera bra. En billigare prenumeration låter dig spela 10 timmar medan den dyra låter dig spela längre.

https://www.pcgamer.com/everything-you-need-to-know-about-bat...

Edit.
På samma sätt som Battlefield premium där man fick tillgång till nya banor 2 veckor innan man kunde köpa expansionen löst.
Skickades från m.sweclockers.com

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.