Fredagspanelen 163: AMD avslöjar detaljer kring Zen 2 och framtidens arkitekturer

Permalänk
Melding Plague

Fredagspanelen 163: AMD avslöjar detaljer kring Zen 2 och framtidens arkitekturer

Denna veckas Fredagspanel blir det mycket AMD-snack med anledning av företagets evenemang New Horizon, där de avtäckte mer detaljer kring nästa års processorarkitektur Zen 2.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ang 1060-Gddr5x så är det ju i princip berkäftat att det e gamla ner skurna 1080pcb då det är sli kontakt på dem med nerfat gp104 krets och 2två tomma minnes platser på pcbn.

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem

Släppa Fredagspanelen vid klockan 15. Vilken chock! Här planerar man dagen efter att det ska släppas vid 18.
Dock inget klagomål, nu slipper jag vänta när jag kommer hem .

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av DST:

Ang 1060-Gddr5x så är det ju i princip berkäftat att det e gamla ner skurna 1080pcb då det är sli kontakt på dem med nerfat gp104 krets och 2två tomma minnes platser på pcbn.

Ja det här kortet är helskumt. Var kan man läsa att det är ett nerfat gp 104?

Permalänk

Ser fram emot Zen 2! Taggad på uppgraderingen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem

Destiny 2 & Zen2

Gällande Destiny 2 så köpte jag själv expansionen forsaken för 29.99 Euro, det är nedsatt just nu.
Det innehåller de två tidigare expansionerna för Mercury och Mars. Jag kan hålla med om att Mercury expansionen var si och så där bra då det var samma sak om och om igen. Dock anser jag att handlingen var okej då man fick mer insikt i en av rasens mål i spelet som man givetvis sabbar för.
Gällande Mars expansionen så har jag inte hunnit igenom hela ännu (tror jag...hoppas jag) för i så fall är den en helt meninglös expansion. Än så länge har den haft fokus på en ras mestadels och om dess slutboss är slutet av storyn i den expansionen så får jag ärligt säga att jag lider med de som lagt ned pengarna på att köpa expansionerna var för sig i hopp om att lore och story skulle bli bättre.

Summan av det är att jag tycker dom inte gjort dessa två(två vad jag vet än så länge) raser någon rättvisa för man får inte så jätte mycket mer insikt i raserna och dess bakgrund. Om man ändå skulle lägga ner tiden på att göra två släpp med fokus på två av redan befintliga raser så skulle man lagt mer tid på att utveckla dem. I destiny2 utan expansioner så tyckte jag man gjorde det bra i att bygga upp nyfikenheten kring en av raserna som jag till och med kände att man på sätt och vis kunde förstå att dom gjorde som dom gjorde, men den nyfikenheten slaktades rätt rejält tack vare slarvjobbet som man gjorde med Mercury expansionen.

Zen2.. ja jag har förhoppningar om att den gör ett rejält prestandahopp. Sitter i dagsläget på en Intel I5 4690K icke klockad och börjar nu närma mig väggen i att inte kunna maxa alla spel med 60fps @ 1080p. Men känner att prestandavinsten en 2700X ger mig i singlecore och quad core prestanda inte är tillräckligt stor för att det skall kännas som en framtidsinvestering. Så jag inväntar Zen2 och Ryzen 3000 serien (Om den nu kommer heta 3XXX) i hopp om att den kan ge mig en plattform som kan tänkas hålla åtminstone lika lång tid som min nuvarande har gjort. Jag hade kunnat ge mig på en i9 9900K eller 8700K men ingen av dem känns som en framtidsinvestering utan snarare något som kan hålla mig till max inställningar för stunden och 1-2 år framåt. i9 känns dessutom som en nödlösning ifrån Intels sida och det känns som att dom har haft möjligheten att lansera den här processorn långt tidigare än vad dom gjort, men har bara önskat vänta med att släppa den för att den skulle bli nästa kassako för massorna. Därav att jag enbart tittar mot AMD just nu på CPU fronten då dom just nu enligt min upplevelse trycker utvecklingen framåt och tvingar Intel mer eller mindre till att avancera i snabbare takt än dom innan gjort gällande prestanda. Men det är bara mina tankar kring det.

Permalänk
Medlem

läste nånstans att Fallout 4 & 76 ser ut på samma sätt i filsystemet så mods som funkar på 4:an borde funka på 76 ?
undrar om Modern Firearms (Tactical Edition) funkar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcalibur:

läste nånstans att Fallout 4 & 76 ser ut på samma sätt i filsystemet så mods som funkar på 4:an borde funka på 76 ?
undrar om Modern Firearms (Tactical Edition) funkar?

Problemet blir väl att det är ett multiplayer-spel, moddar brukar förbjudas då på grund av alla problem som kan uppstå..

Och för övrigt, väldigt trevlig Fredagspanel, gillar verkligen podcast-formatet (åkte tåg).

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, ASUS RX 580 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W - Bärbar: ASUS F3SR, Core2Duo@2,6-3,1Ghz 4 GB, SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Problemet blir väl att det är ett multiplayer-spel, moddar brukar förbjudas då på grund av alla problem som kan uppstå..

Och för övrigt, väldigt trevlig Fredagspanel, gillar verkligen podcast-formatet (åkte tåg).

finns redan mods till 76an sen om alla kommer att handla om utsende & UI vet ja inte, sen funkar visst vissa FO4 mods på 76an

Permalänk
Medlem

Bra panel. Riktigtt skoj med AMD nyheter.

Föresten ont i halsen @JonasT? Du blev lite "Målbrottig" till och från, men körde på!

ps.
Många bäckar små gör en stor å

Permalänk
Praktikant ✨
Skrivet av adzer:

Bra panel. Riktigtt skoj med AMD nyheter.

Föresten ont i halsen @JonasT? Du blev lite "Målbrottig" till och från, men körde på!

ps.
Många bäckar små gör en stor å

En vacker dag lämnar jag målbrottet! Det skedde inte vid 30 års-strecket så 40 är min nästa förhoppning.

Permalänk
Medlem

@JonasT: Haha kanon. VI håller tummarna för dig

Permalänk
Medlem

Bra panel!
@Kenneth & @JonasT går bra ihop, bra flyt. Det är så skönt att ni lyssnade och struntade i direktsändning.

Nu till min fråga: Hur går det med idéerna ni samlade ihop? Är några idéer på G?

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact