Vill byta min nya razer phone 2 mot en Asus rog phone

Permalänk
Medlem

Vill byta min nya razer phone 2 mot en Asus rog phone

Tjenare sweclockers. Det så att jag har införskaffat mig razer phone 2 för mindre än 1 vecka sedan. Har använt den och njutit, men har nyligen lagt ögonen på Asus rog phone och skulle vilja byta om det någon av er som har den. Då jag faktiskt lirar rätt så mycket på luren när jag inte är hemma vid datorn. Så om det någon som häldre skulle vilja ha wireless charging funktioner med riktigt bra front högtalare istället för mer gaming möjligheter så skulle det va nice att byta. Telefonen är i toppskick inga repor sprickor eller nötningar på kanterna då jag aldrig tappat den eller att den kommit emot hårda ytor. Pengar emellan skulle kunna fixas om det är så att ni redan har köpt några tillbehör till rog phonen

Skillnaderna rakt av mellan telefonerna är

Lagring - Asus rog phone (128GB) - razer phone 2 (64GB)
båda kan uppgraderas till 512GB med ett SD kort

Skärm -
Asus har ljusare skärm och bättre färg återgivning och gorilla glas 6
Razer phone 2 har bättre Hz (120 istället för 90) och bättre viewing angles och ultramotion vilket är typ v-sync för telefoner och gorilla glas 5

Ljud - razer phone 2 har bättre högtalare men inget 3.5mm jack, vilket rog har. Dock får ni med usb c till 3.5mm jack adapter, med inbyggd DAC till razer phone 2, så ljudet blir crisp när ni väl använder det.

Razer phone har ip67 klassning mot damm och vatten. Medans Asus rog phone står det lite olika överallt, vissa platser står det att den inte har någon ip klassning alls och andra står det att den här ip68. Dock finns det inget på Asus officiella sida så det lite oklart.

Prestanda - Asus rog phone är snäppet snabbare. Dem har samma gpu och cpu men rog phone har en överklockad cpu.

Säg gärna till om jag missat nått

Läs hela annonsen här