Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2015

Vilka hörlurar

Hej,
Fyllde år igår och vill nu uppgradera mina lurats då jag har ett par Logiteh G430 som jag har haft i 3 år nu. Har kollat runt lite och funderar på ett par Sennheiser Game Zero. Men blev lite sugen på ett par trådlösa kanske ett par HyperX Cloud Flight. Vilket är bäst ljud i?, kvalité osv. Miccen ska vara ganska bra men det är inte det viktigaste eftersom att jag har en Blue Yeti. Men ibland spelar jag utan den.
Budgeten är 1500 kr men tänker vänta till black friday för bra erbjudande. Med andra ord ingen stress. Behöver tips
Mvh

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Dec 2010

Jag har alltid varit nöjd med mina lurar från Sennheiser, både bra ljud och väldigt komfortabla. Jag föredrar dock öppna kåpor men det är ju en smaksak. Mikrofonerna är helt klart godkända enligt både mig och dem jag spelar med. Hållbarheten skulle jag uttrycka som väldigt bra, har aldrig haft ett par som gått sönder eller på annat vis krånglat utan endast mitt "ha"-begär som gjort att köpt fler!

Jag vill mig minnas att jag sett Game Zero säljas för runt tusenlappen på rea. Så det känns inte helt otippat att den kommer det även på black friday.

HyperX lurar kan jag inte uttala mig om då jag inte provat några.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Eskilstuna
Registrerad
Nov 2011

Xtrfy h1 har jag och är sjukt nöjd

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2014

Kör på Corsair Void wireless pro, aldrig mer trådade lurar!

Väldigt sköna över öronen, stänger ute allt ljud. Bra ljud, dock ej någon mega-bas men vet inte heller hur de står sig i det avseendet mot andra lurar i klassen.

Inte superlätta på huvudet men ej heller så tunga att det stör.

Något udda placering av "huvudbågen" om man som jag vill ha micken lite under munnen, viss känsla av att lurarna sitter framåtlutande eller hur man ska beskriva det, inte något man tänker på när man börjat lira dock.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2017

Mitt tips är att hålla dig borta från Steeleries.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2015

Tjena jag valde att köpa ett par Sennheiser Game Zero riktigt nöjd

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2015

@iffelito: Hahah vet kommer aldrig köpa en produkt från steelseries

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2017
Skrivet av Anglofil:

@iffelito: Hahah vet kommer aldrig köpa en produkt från steelseries

Det gör du rätt i! Min största kritik är nog att deras software är katastrofal och vissa grejer förstår jag mig inte på, t ex hur fan ska jag kunna se att batteriet är på väg att ta slut på mitt headset genom att en knapp på headsetet blinkar rött. Vem har förmåga att kunna se något som man har på öronen? Man undrar ju hur vissa har fått sina jobb.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Varberg
Registrerad
Nov 2011

https://www.massdrop.com/buy/massdrop-x-sennheiser-hd-58x-jub...

Dessa lurar kommer överskrida din budget något men de är värt de!

Dessa lurar till detta priset är lite som att köpa en båt till priset av en surfbräda!

STULET: 1600x | 980Ti | Ceslius S24| Prime B350 PLUS | 16gb Vengeance LPX 3000MHz | 850 EVO 250gb | 750gb HDD | RM550X | Carbide 600Q | HD598SE | E10K
Kylpasta på bilden...
Tagg/citat öker risken att jag ser ditt inlägg med upp till 97%!