Speladator för BF1 och BF V 11500 :-

Permalänk
Medlem

Speladator för BF1 och BF V 11500 :-

Hej Forumet.
Jag skulle vilja köpa en ny dator åt mig.
Den som jag har nu har några år på nacken. Och fast den är överklockad så högt det går så får jag endast ut 20-47 fps som max i BF1. (Q9550 @3,5 ghz på luft och R9 380 4gb och Aus P5Q PRO)
Jag spelar BF1 varje kväll nu för tiden.
Och det gänget som jag spelar i team med har alla köpt BF V nu.
Så fast BF 1 är riktigt snyggt så lär det bli tomt. Och det kommer inte bli lika roligt.

Jag har en budget på runt 11 tusen kronor. Skulle kanske kunna låna en tusenlapp till så säg 12-12500 kr.

Målet är att jag kan få ut över 140-160 fps på BF 1.
Och att jag ligger runt 100 fps på BF V som minst.
Måste köpa en 144 hz monitor med. Men det kanske går att hitta en under Black Friday.

Då min dator är så gammal så kan jag tyvärr ej använda något ifrån den. Eller jo, Windows samt cpu kylaren kanske.

Kan någon hjälpa mig med detta. Nytt eller begagnat spelar ingen roll.
Bara jag får ihop en dator så att jag kan spela tillsammans med grabbarna på Teamspeak servern.

Tacksam för hjälp. Och om den här nya datorn håller lika bra och väl som min nuvarande så är jag jättenöjd.

Permalänk
Medlem

Om du behåller grafikkortet så kan du nog få någon bra CPU (och övriga delar) som håller ett tag. Sedan uppgradera grafikkortet nästa år när AMD släpper nya, eller om du hittar ett bra pris på något innan dess. Ett begagnat grafikkort skulle kunna vara ett alternativ också.

För ~12k (inklusive ett nytt grafikkort) så är jag osäker om du kan nå så hög fps. Om du tänker spela i 1080p i låga inställningar så kanske det kan vara möjligt.

Om du letar upp en begagnad dator så sikta på något med en i7:a K-modell som är max 4 år gammal, 16GB RAM och t.ex minst ett GTX 1070 eller Vega 56.

Visa signatur

Ryzen 9 5900X | RTX 3070 | 32GB

Permalänk
Medlem

Ska du bygga själv eller vill du ha en färdig dator? Om du ska bygga själv kan du börja med att köpa SSD i form av nya Crucial BX500 2.5" 480 gb för bara 699 kr hos komplett redan innan black friday:

https://www.komplett.se/product/1090447/datorutrustning/lagri...

Billigaste 480gb SSD:n och dessutom förhållandevis modern/nysläppt till skillnad mot andra SSD:s i samma prisklass.

Visa signatur

[CPU: Intel i5-750 @ 2,6 ghz][MB: Gigabyte P55A-UD3][GFX: Phantom Geforce 670 GTX OC][RAM: Corsair XMS3 1600MHz 8GB][Chassi: Fractal Design r3] [HDD: 1TB Samsung Spinpoint F3][SSD: Crucial MX100 2.5" 7mm 256GB @ SATA 2][PSU: Corsair TX650W][CPU Kylning: Akasa Venom][OS: W7 64-bit][Skärm: BENQ 2412]

Permalänk
Medlem

Jag kan bygga datorn själv med. Men jag pratade med en kille på Teamspeak som spelar med oss.
Han skulle vilja sälja sin dator med följande specifikationer. Men skulle ni kunna hjälpa mig med att värdera hans dator.

Corsair 900D Supertower
Asus Rog Maximus VIII
i7 6700k @ 4.6 mhz on Ek waterblock
Ek Predator 360mm waterblock for cpu
Gtx 1080 ti Poesidon @ 2075 mhz on Air and water
Samsung Nvme 250 Evo ssd
Samsung 1 tb ssd
1600 Watt Titanium rated psu

Man kan välja bort några delar så kanske man kan få den billigare.

Permalänk
Medlem

den datorn är helt okej, men chassit är lika stort som en mindre bil.

Visa signatur

5900X | 32GB DDR4 | EVGA T2 1000W | Nvidia 3080Ti

Permalänk
Medlem

@Citrona: Hehe. Ja det stämmer nog.
Men han vill sälja moderkortet, processorn samt 32gb ram för 5500 kr.
Då skulle jag ju kunna uppgradera min dator.. Eller vad säger ni? Låter det som ett bra pris?

Permalänk
Medlem

@NoobAtOC: du får säkert skaplig fps med dom delarna, om du hittar grafikkort till bra pris med.
Vad vill han ha för 1080Ti kortet i datorn då ?

Visa signatur

5900X | 32GB DDR4 | EVGA T2 1000W | Nvidia 3080Ti

Permalänk
Medlem

@Citrona: Just 1080ti kortet vill han inte sälja. Då han själv tänkte uppgradera till en i7 8700k processor och asus rog maximus x1 moderkort. Och behålla grafikkortet. Och då tänkte han att jag kunde köpa i7 6700k, Asus maximus VIII och 32 gigabyten istället.

Permalänk
Medlem

Men jag har beslutat mig för att inte köpa dom delarna.
Funderar på att köpa nytt. Och behöver råd över vilka delar man ska välja för att ha höga fps för BF V och BF 1.
Får man en bra/snabb dator för 11 tusen nu för tiden?

Permalänk
Medlem

Byggde ihop ett lämpligt paket till dig
https://www.inet.se/kundvagn/visa/11966447/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@lAlAz0r:
Hej lAlAz0r.
Det var snällt utav dig.
Kortet såg ju bra ut och allt.
Var bara en liten detalj som jag glömde påpeka.
Ville helst ha en Intel processor. Då dom i regel presterar bättre när det gäller spel.
Eller det är åtminstone vad jag har hört.

Permalänk
Medlem

@NoobAtOC: Jodå, det är sant. Marginell skillnad dock i prestanda och ca 2000-3000kr dyrare. Paketet din polare erbjud dig att köpa skulle jag säga att 5500kr är väl "ok" pris. Erbjud honom 4500kr så är det ett riktigt bra deal.

Visa signatur

Intel i9 10900k @5,2Ghz, MSI Z590 Gaming EK-X, G-Skill Elite Royal 4x8gb @3600mhz cl16, Asus TUF 3080ti OC, 2xSamsung 960 EVO 1Tb M2, Seasonic Prime 1300W Platinum, EK D5 Revo, 2x360mm EK SE, Acer X34P 1440p 120hz IPS G-sync, CSFG The Crow
Galleri Ancalagon The Black | Galleri The White Crow

Permalänk
Medlem

@Deriveh:

Hej Deriveh.
Han valde att inte köpa i7 8700. Killen som ville sälja delarna började bli för "girig" som han sa.
Men han säger att ifall jag fortfarande vill köpa delarna så är det ok för honom.
Då får han ju råd att köpa det han vill ha istället.
Men jag vet inte riktigt.
Jag får ju en snabbare processor i7 6700k och moderkortet samt ram minnena. Men jag har ju fortfarande ett gammalt grafikkort R9 380.
Vad tror ni, hur många FPS kan man få ut på BF1 med snabbare och nyare cpu. Min cpu är en Q9550 så den har ju blivit lite till åren
Tror att det kan vara den som flaskhalsar grafikkortet.

Och lägger jag ut 5-6000 kr mer så får jag ju en helt ny dator. Med garanti och förhoppningsvis bättre prestanda samt livslängd.
Eller tänker jag fel nu :s

Permalänk
Medlem

@NoobAtOC: Vetesören faktiskt, under 5000kr är ett bra pris. Hade tagit de pengarna och lagt på ett 1080ti på begagnat marknaden sen. Så hade du haft en dator under 10 000kr som är jäkligt nice.

Visa signatur

Intel i9 10900k @5,2Ghz, MSI Z590 Gaming EK-X, G-Skill Elite Royal 4x8gb @3600mhz cl16, Asus TUF 3080ti OC, 2xSamsung 960 EVO 1Tb M2, Seasonic Prime 1300W Platinum, EK D5 Revo, 2x360mm EK SE, Acer X34P 1440p 120hz IPS G-sync, CSFG The Crow
Galleri Ancalagon The Black | Galleri The White Crow

Permalänk
Medlem

@Deriveh: Han ville vänta till BF. Men då kan jag ju själv köpa en nyare dator. Samt frakten från England lär ju kosta lite då med så jag tror jag hoppar den idén.
Ingen som kan hjälpa mig med att bygga ihop en dator ( intel I7 processor) för runt 10-12.000 kr
Eller som säljer en begagnad till mig. Har en fix ide att i7 8700k är ett måste.
Grafikkort har jag. Dock ett gammalt (Sapphire Radeon R9 380 nitro 4 gb) men jag tror att det är processorn Q9550 som håller tillbaka FPS. Kan ha fel.