Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

SweClockers Meet & Geek i Skellefteå 2018

Från Gävle till Linköping och nu Skellefteå! För tredje gången höll SweClockers en Meet & Geek ute i landet. På plats var jag själv (@Jacob) tillsammans med @JonasT, @Kenneth och 14 andra entusiaster från SweClockers gemenskap. Äventyret började 19:00 på Stadskällaren och avrundades sent in på småtimmarna.

SweClockers Meet & Geek – tankar inför år 2019
SweClockers Meet & Geek i Skellefteå den 9 november
Hemma hos Gränden i Skellefteå

Besök galleriet här

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Proffsmoddare

Mysigt! Östersund nästa?

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem

Ängelholm kanske? (Hade varit gött med cykelavstånd!)

Visa signatur

Intel i9 10900k @5,2Ghz, MSI Z590 Gaming EK-X, G-Skill Elite Royal 4x8gb @3600mhz cl16, Asus TUF 3080ti OC, 2xSamsung 960 EVO 1Tb M2, Seasonic Prime 1300W Platinum, EK D5 Revo, 2x360mm EK SE, Acer X34P 1440p 120hz IPS G-sync, CSFG The Crow
Galleri Ancalagon The Black | Galleri The White Crow

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Jacob:

Från Gävle till Linköping och nu Skellefteå! För tredje gången höll SweClockers en Meet & Geek ute i landet. På plats var jag själv (@Jacob) tillsammans med @JonasT, @Kenneth och 14 andra entusiaster från SweClockers gemenskap. Äventyret började 19:00 på Stadskällaren och avrundades sent in på småtimmarna.

SweClockers Meet & Geek – tankar inför år 2019
SweClockers Meet & Geek i Skellefteå den 9 november
Hemma hos Gränden i Skellefteå

Besök galleriet här

14? det var ganska tunt, jag som är uppvuxen i Skelleftehamn skäms lite.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

Är i Skellefteå genom jobbärenden då och då. Tyvärr inte dena gång! Hade gärna dratt en bira eller två med er...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ja synd att man inte hade möjlighet att komma, får hoppas på en till träff norröver nån gång

Permalänk
Medlem

En träff i Sundsvall eller Umeå någon gång framöver? Är uppvuxen i Umeå så kan alltid också säga åt frugan att jag ska hälsa på föräldrarna om det skulle bli där

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Meshify 2 Compact, Ryzen 7 5700x, MSI MAG B550 Tomahawk, Kingston HyperX Fury 32GB 3600Mhz CL18, Sapphire Radeon RX 5700 Pulse, Kingston A2000 1TB (x2), Seasonic Focus GX 650W, Noctua NH-U14S

NAS: Fractal Design Define R5, Ryzen 3 1200AF, Asus Prime B450M-A, 32GB ECC DDR4 @ 2133Mhz, 5x WD Red 4TB (Raidz2), WD Red 2TB (stripe), TrueNAS 12.0

Permalänk
Medlem

@Peking: Låter hon dig inte åka på korvfest när du behagar eller?

Permalänk
Medlem

@Sebbepojken: Haha, jo jo, dock lämpar det sig inte alltid att åka till annan stad när man har småbarn hemma, bara för att "partaja"

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Meshify 2 Compact, Ryzen 7 5700x, MSI MAG B550 Tomahawk, Kingston HyperX Fury 32GB 3600Mhz CL18, Sapphire Radeon RX 5700 Pulse, Kingston A2000 1TB (x2), Seasonic Focus GX 650W, Noctua NH-U14S

NAS: Fractal Design Define R5, Ryzen 3 1200AF, Asus Prime B450M-A, 32GB ECC DDR4 @ 2133Mhz, 5x WD Red 4TB (Raidz2), WD Red 2TB (stripe), TrueNAS 12.0

Permalänk
Medlem

Hade ni någon rolig tävling? Vad för något i så fall?

(såg ut som att det delats ut lite priser)

Visa signatur

AMD Barton Xp 2400+ Mobile @ 2680 mhz!Sapphire Radeon 9800 pro @ orginal, TwinMos Winbond 2x256, 250 Gb WD S-ata, 120 gb Maxtor, Seagate 200 gb

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av C4B12:

Mysigt! Östersund nästa?

Först söderut och så måste vi gör något i typ Stockholm och/eller Göteborg innan folk går i taket.

Skrivet av Deriveh:

Ängelholm kanske? (Hade varit gött med cykelavstånd!)

I nuläget är vi inne på Malmö eller Lund, men inget är satt i sten ännu! Vi kommer dock alltid försöka ta en större plats för regionen vi besöker med bra förbindelser.

Skrivet av Ratatosk:

14? det var ganska tunt, jag som är uppvuxen i Skelleftehamn skäms lite.

Håller med! Bokade först för 30 personer, men verkade svårt att dra folk. Fördelen med färre är att man får mer tid att prata med var och en av de som är på plats.

Skrivet av Trigger:

Är i Skellefteå genom jobbärenden då och då. Tyvärr inte dena gång! Hade gärna dratt en bira eller två med er...

Om du bor i Stockholm som profilen säger kommer fler chanser för dig!

Skrivet av Lidodido:

Ja synd att man inte hade möjlighet att komma, får hoppas på en till träff norröver nån gång

Hur var det nu, bor du i Umeå eller Luleå? Båda är i alla fall kandidater för framtiden.

Skrivet av Peking:

En träff i Sundsvall eller Umeå någon gång framöver? Är uppvuxen i Umeå så kan alltid också säga åt frugan att jag ska hälsa på föräldrarna om det skulle bli där

Det är fler än du som slagit ett slag för Umeå, så vi får pliktskyldigt leverera framöver. Först ska vi dock hinna med andra breddgrader i avlånga landet lagom!

Skrivet av Nudel:

Hade ni någon rolig tävling? Vad för något i så fall?

(såg ut som att det delats ut lite priser)

Vi hade en quiz med väldigt lokala frågor endast infödingar kunde besvara, men också några om hårdvara.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

@Jacob:

Stämmer att jag håller till i Stockholm, ser fram mot när ni behagar fixa nåt här

Visa signatur
Permalänk

Jag syns inte.. Lika bra det kanske

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Hur var det nu, bor du i Umeå eller Luleå? Båda är i alla fall kandidater för framtiden.

Lycksele, så 15 mil inåt landet. Umeå vore klart bättre men Luleå är egentligen inte så farligt långt bara timingen är rätt 😊

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

Ska man dra nåt med lite folk i norr så år det nog Umeå som gäller. Rockar runt i Norrland en hel del... men Ume är nog samlingsplatsen skulle jag säga

Lottas kommer ni undan med, bra ställe

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Deriveh:

Ängelholm kanske? (Hade varit gött med cykelavstånd!)

Helsingborg! Är ju Sundets pärla....