Xbox One-spel får stöd för mus och tangentbord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Borka:

Tänker du att man ska kunna använda Xbox:en med Windows eller Linuxmiljö, eller?
Annars ser jag inte hur ekonomi har med detta att göra. Rimligtvis har man en handkontroll till systemet oavsett om man spelar på en TV eller vanlig datorskärm. Så det finns ingen ekonomisk fördel att ha mus- och tangentbordsstyrning. Förutsatt att man inte säljer den medföljande handkontrollen...

Surfplatta/billig laptop för surf och enklare arbete. Och en Xbox one S för spelande blir ju billigare än en spellaptop, och nu med mus/tangentbords stöd så blir ju inte steget mellan PC/konsol lika stort. Antagligen så de tänker. (var ett tag sedan jag kikade men Laptops med GTX 1050 började på typ 8-9000kr)
Klarar man sig med en stationär dator så är det troligtvis mer ekonomiskt att lägga krutet på den. Men behöver man mer än en spelburk i hushållet exempelvis är en förälder som har 3 barn som vill spela blir det billigare och enklare att ge dom varsin konsol. Och självklart får de stå för Xbox live själva så de lär sig hantera pengar.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av Masyve:

Hint hint, Sony.

Tror inte Sony behöver någon hint angående detta med tanke på att dom har haft mus och tangentbord stöd till sina stationära konsoler sedan ps2.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Delat konto.

DrAg00nEn - #MultiplatformGamer
4thePlayers - #PlayStationGamer

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrAg00nEn-4thePlayers:

Tror inte Sony behöver någon hint angående detta med tanke på att dom har haft mus och tangentbord stöd till sina stationära konsoler sedan ps2.

Skickades från m.sweclockers.com

Nä visst, om man tycker att det räcker som det är så är det skitbra. Men det spelar inte särskilt stor roll om konsollen stödjer det när studios de själva äger skiter i att implementera det i spel så grejer som Xim och Fragfx Shark får komma in emellan.

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Skrivet av Masyve:

Nä visst, om man tycker att det räcker som det är så är det skitbra. Men det spelar inte särskilt stor roll om konsollen stödjer det när studios de själva äger skiter i att implementera det i spel så grejer som Xim och Fragfx Shark får komma in emellan.

Så det är Sony som ska ha en hint för att andra utvecklare väljer att inte implementera detta? Makes total sense.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Delat konto.

DrAg00nEn - #MultiplatformGamer
4thePlayers - #PlayStationGamer

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrAg00nEn-4thePlayers:

Så det är Sony som ska ha en hint för att andra utvecklare väljer att inte implementera detta? Makes total sense.

Skickades från m.sweclockers.com

Om Sony köpt/äger utvecklaren för att boosta intresset för sin konsoll via plattformsexklusiva titlar, så ja. Då borde det vara i deras korg.

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Skrivet av Masyve:

Om Sony köpt/äger utvecklaren för att boosta intresset för sin konsoll via plattformsexklusiva titlar, så ja. Då borde det vara i deras korg.

Så vilka utvecklare till dessa nedan nämnda spel ägs av Microsoft? Och varför är inte till exempel halo, forza, gears osv med på listan över spel som inledningsvis får stöd för mus och tangentbord?

Inledningsvis handlar det om totalt åtta spel som ska få stöd för mus och tangentbord i november, däribland storspel som Fortnite och Vermintide 2. Även Warframe, Bomber Crew, Deep Rock Galactic, Strange Brigade, War Thunder och X-Morph Defense kommer få stöd. Strax därefter kommer DayZ, Children of Morta, Minion Master, Moonlighter, Vigor, Warface och Wargroove få samma stöd.

Flera som nämns här har redan stöd till ps4. Och nu tack vare Microsofts satsning så får vi troligtvis se fler spel till Sonys konsol också med samma stöd.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Delat konto.

DrAg00nEn - #MultiplatformGamer
4thePlayers - #PlayStationGamer

Permalänk
Skrivet av Kevin:

Pinsamt att läsa vissa kommentarerna så fort det är en konsol relaterad nyhet på Sweclockers.

OnT:
Personligen så tycker jag att input based matchmaking är extremt viktigt i detta fall. Problemet är fortfarande att det finns tredje part tillbehör som redan accepterar mus och tangentbord. Detta är väldigt jobbigt då xboxet inte kan känna skillnad om man har en kontroll eller inte. Då jag har både spelat med och mot spelare som har mus och tangentbord på R6: Siege på xbox så vet jag hur mycket lättare det är jämfört med kontroll.

Håller helt med. Vilket tredje part tillbehör tänkte du på ?

Visa signatur

Desktop: ASUS ROG Maximus XII APEX Z490 | Intel i9-10850K 5.2Ghz | G.Skill 32Gb Trident Z Neo | MSI RTX 4080 16Gb Suprime X | Phanteks 500A | Seasonic PX850W Platina | Fury Renegade 2TB | Samsung 980 Pro 1TB | NZXT Kraken Z73 | Monitor: Alienware AW2721D 27” IPS QHD 240Hz | Varmilo VA88M TKL | Ducky One 2 Mini MX Silent Red | HyperX Cloud II | SteelSeries Rival 600 | XBOX Series X | Console: XBOX One Elite Series 2 Controller | Mobile: Apple iPhone 15 Pro Max 256Gb Blå Titan | TV: LG 65” OLED65C35LA EVO 4K | Laptop: Acer Predator Helios 16” / 2560 x 1600 / Mini-LED / 250Hz / Intel i9-13900HX / DDR5 32Gb 5600Ghz / 2Tb / NVIDIA RTX 4080 12Gb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Mayhem:

Håller helt med. Vilket tredje part tillbehör tänkte du på ?

Jag har för mig att den här är populärast.