Hur mycke är det här värt

Permalänk
Avstängd

Hur mycke är det här värt

Hur mycke tror ni att dom här komponenterna är värda begagna

Corsair PowerSupply (PSU) RM850x 850W - White
I7 8700k
Kraken x62
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 Ti 11GB OC (ROG-STRIX-GTX1080TI-O11G-GAMING)
Cool master storm stryker

Permalänk
Avstängd

Pris på dom här datakomponänter

Fundera på att sälja dom här sakerna vad kan jag få för det. Har tänkt sälja som ett packet

Corsair PowerSupply (PSU) RM850x 850W - White
I7 8700k
Kraken x62
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 Ti 11GB OC (ROG-STRIX-GTX1080TI-O11G-GAMING)
Cool master storm stryker

Permalänk
Medlem

Delarna kostar enligt prisjakt nya runt 17k 1080ti och 2080 är ju ungefär samma prestanda och dom ligger enligt prisjakt på ungefär samma priser.

Detta är priserna du ska titta på och INTE vad du betalade för delarna nya när du köpte dom vilket i tex 1080ti kan vara betydligt högre om du råkade handla under den värsta gpu bitcoin boomen då priserna var enorma.
Dvs titta på dagens nypriser på samma alternativt liknande vara med liknande prestanda.
https://www.prisjakt.nu/list.php?l=3758497&view=l

Sen beroende på ålder men tex ett år så är det runt 50% (dvs halvera) är vad delarna är värda idag.
= ca8550:-
Egentligen är det 50% av värdet redan när du gått ut ur butiken 30sek efter köpet och du vill sälja det du nyss köpt som borde gälla.
Detta för att garantier/reklamation/osv enligt svensk lag följer köparen dvs DU och INTE varorna.

Tex du köper ett 2080 går ut ur butiken säljer det till mig så har jag ingen som helst LAGLIG rätt att utnyttja garanti/reklamation/osv.
Dom flesta butiker idag har dock en egen policy/regel att garanti/reklamation/osv följer varorna (så länge kvitto finns) istället för köparen.
MEN det finns gott om fall man kan läsa om överallt på nätet där en butik med en sådan policy/regel vägrat och som i övre exemplet då jag köpte ditt nya 2080 kort så är jag helt såld om butiken vägrar garanti/etc då jag ej har någon lag i ryggen att falla tillbaks på.
Därav borde det vara rejält mycket billigare man bör betala för en begagnad vara (dvs som i övre exemplet).

Tyvärr så vet inte folket om detta och betalar väldigt ofta nästan fullt pris ibland även mer.
Utöver det så tappar slitage produkter mer värde med tiden.
Tex fläktar så dra av 100-200:- men även slutna vattenkylare som tappar/förlorar (även om dom inte läcker) kylvätska med tiden så där skulle jag säga värdet är 500:- heller under om det är mer än 1-2år gammalt.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Med dagens priser får du säkert 11-12 tusen för de delarna. Bara grafikkortet brukar gå för 6,5 tusen på tradera.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Desktop:| Corsair Crystal 280x | 2700 @ 4GHz | Corsair H100i PRO RGB |MSI B450M Mortar | Corsair Vengeance RGB PRO 16GB |Samsung 850 500GB & 860 1TB | Gigabyte 2080 Ti Gaming OC | Corsair RM850xV2 |
( För att garanterat svar skicka PM)

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

@Jorgen75:

*Trådar sammanfogade*

Vänligen respektera §3.3 i forumreglerna om korspostning.

Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne. Om du skapar flera trådar så får andra medlemmar sämre chans att synas. Det är dessutom svårare att ge dig hjälp när du sprider ut ämnet i flera trådar.

/David, - Moderator

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Avstängd

Cooler master storm stryker pris

Vad kan jag ta för pris om jag säljer mitt chassit Cooler master storm stryker white för.