Köpa OnePlus 6T nu eller vänta till Black Friday

Permalänk
Medlem

Köpa OnePlus 6T nu eller vänta till Black Friday

Som rubriken lyder. Tror ni priset kommer sänkas under Black Friday eller ska man köpa nu? Min telefon är trasig och behöver en ganska snabbt. Har ni redan köpt? Vad tycker ni om den?

Går det kryptera hela enheten? Kan man då använda Face unlocking eller låsa upp med finger avtryckläsaren till att låsa upp krypteringen?

Permalänk

Jag har också tänkt tanken. Har inte köpt telefonen. Tänker på 6t eller galaxy s9+

Permalänk
Medlem

OnePlus 6t

Priset kommer inte att sänkas på telefonen. I bästa fall kan det vara att du får ett extra tillbehör, t.ex ett skal på köpet. Vill du ha telefonen är det bara att köpa med en gång. Den extra tiden du får med den är värd den eventuella hundralappen du har möjlighet att spara.

Permalänk
Medlem

Jag tror inte det är en vara det sänker priset på. Max några hundra. Köp nu om du behöver en telefon nu.

Permalänk
Hedersmedlem

Möjligt att priset går ner på oneplus hemsida under blackfriday men det är långt ifrån givet. 5t som de sålde förra året prissäkte de med ett öre under black friday ;).
https://m3.idg.se/2.1022/1.693260/oneplus-kaxiga-black-friday...
I butikerna tänker jag att marginalerna redan är så låga att det inte finns mycket för dem att hämta att sälja mobilerna med förlust så jag hade nog inte räknat med att de rear ut onepluslurarna.

Angående krypteringen. Androidlurar är krypterade out of the box nu för tiden. Har en onplus6 och den har jag inte själv behövt välja att kryptera utan det var den från början. Alla upplåsningsalterantiv finns tillgängliga.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk

skulle säga vänta och se

Permalänk
Medlem

Angående krypteringen, den kommer out of the box, måste dock låsas upp med pinkod (eller kanske lösenord, har inte provat) varje gång telefonen startar. Men när du bara ska låsa upp skärmen är det fingerprint/faceunlock.

Permalänk
Medlem

Följer det med förmonterad screen protector? IP68?

Permalänk
Medlem

Den nya färgen (Thunder Purple) kommer till Sverige nu också:
https://www.webhallen.com/se/product/292554-OnePlus-6T-Dual-S...

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av DPG:

Följer det med förmonterad screen protector? IP68?

ja & ja (Ej officiellt)

Permalänk
Medlem

S9 kan däremot kanske få ett bra erbjudande till den som frågade det.

Förra året sålde tele2 S8 för 4000:- ex.
Oneplus är tveksamt dock, tvivlar på det.

Men vem vet, det är 2 veckor.

Permalänk
Medlem

Vad är det för hörlurar som följer med? Har den medföljande hörlurarna inbyggt DAC? Följer kanske OnePlus Type-C Bullets Earphones med inbyggt DAC som dom har på sidan?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

S9 kan däremot kanske få ett bra erbjudande till den som frågade det.

Förra året sålde tele2 S8 för 4000:- ex.
Oneplus är tveksamt dock, tvivlar på det.

Men vem vet, det är 2 veckor.

Samsung har klart högre marginaler på sina flaggskepp dock och S9:an har funnits ute ett tag vid det här laget.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Pocophone för 3000 kr smiskar Oneplus i prisvärdhet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monarchy:

Pocophone för 3000 kr smiskar Oneplus i prisvärdhet.

Skickades från m.sweclockers.com

Vet inte om jag håller med riktigt, skärmen, kameran och bristen på NFC är rätt stora let-downs personligen. Det är ett no-go oavsett prisklass... Och då är jag ändå inget fan av Oneplus direkt, även om de verkar göra lite mer rätt med nya 6T.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem
Skrivet av roxkz:

Vet inte om jag håller med riktigt, skärmen, kameran och bristen på NFC är rätt stora let-downs personligen. Det är ett no-go oavsett prisklass... Och då är jag ändå inget fan av Oneplus direkt, även om de verkar göra lite mer rätt med nya 6T.

Skärmen är inga problem med. Behöver man NFC och trådlös laddning. Absolut. Köp något annat. Tycker oneplus är ett bra mellanting. Men pocophone är pris vi utan tvekanmedt prisvärd. Oneplus mellan segmentet . Pixel/Samsung i toppen.
Såklart beror det på ens specifika behov vad man väljer.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Är den här det som finns också på OnePlus hemsida med DAC? Hur bra är ljudet i det?

https://www.webhallen.com/se/product/292720-OnePlus-Type-C-Bu...

Permalänk
Medlem

@DPG: Det följer inte med några lurar och lurarna du länkar till är ett par simpla In-ear, det följer inte med någon DAC.

I paketet ingår:
OnePlus6T med förmonterad screenprotector.
Snabbladdare.
Kabel för snabbladdning.
USB-C - 3,5mm adapter.

Visa signatur

Gått i träda. Åter om något år!

Permalänk

Jag tror inte oneplus kommer ha rea på telefonen då den är så pass ny. Möjligtvis tillbehör. Gick jag i tankar att köpa en 6t nu så skulle jag väntat till 15:de då den nya färgen släpps och köpa den.

Skulle de ha rea på black Friday så är det nog inga större summor vi får se.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ingen notifieringsled på oneplus 6t. Det är ända anledning att jag inte kommer köpa den. Har haft de flesta oneplus mobiler. Jag väntar på s9+ under black friday

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Det är ju inte länge att vänta om du har en fungerande telefon nu.
Men som många andra spekulerat i redan så tror jag inte det kommer vara någon rabatt på telefonen, men med lite tur på tillbehören.
Tror det är betydligt större chans att fynda en Samsung.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turbonisse:

@DPG: Det följer inte med några lurar och lurarna du länkar till är ett par simpla In-ear, det följer inte med någon DAC.

I paketet ingår:
OnePlus6T med förmonterad screenprotector.
Snabbladdare.
Kabel för snabbladdning.
USB-C - 3,5mm adapter.

Tackar Så man måste köpa hörlurarna från OnePlus hemsida för att få den med DAC? Hur bra är hörlurarna med DAC? Värt och köpa?

Permalänk
Medlem

NFC

Undrar om 6T har NFC eller ej??

Permalänk
Medlem

Jag fick med Bullets V2 till min Oneplus 6 utan extra kostnad. Verkligen ingen höjdare dock, max värda 100kr i mina öron.

Permalänk
Medlem

Är inte själva grejen med OnePlus att de ALDRIG har reor på sina telefoner? Detta eftersom de redan är på "rea"?
Vet att de skrev detta när jag köpte min 3T... kanske har ändrats på senaste.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Galaxy-M:

Undrar om 6T har NFC eller ej??

JA!
Jag använder Gpay som funkar med NFC.

Visa signatur

Gått i träda. Åter om något år!

Permalänk
Medlem

Gearbest ska tydligen prissänka OnePlus 6T till $299 under black friday.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orman:

Gearbest ska tydligen prissänka OnePlus 6T till $299 under black friday.

Är det en pålitlig återförsäljare?

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Är det en pålitlig återförsäljare?

GearBest är stora, har sålt kines telefoner och en massa annat i många år, har lager i EU så du slipper tull strul o kostnader. Frågan är om de kommer sälja OP6T från EU lagret eller Kina? (Slutpriset skiljer ju en del.)
Pålitliga? Någon som handlat av dem får svara på den.
Jag handlade av deras konkurrent Honorbuy.com för ett par år sedan. Gick smidigt.

Visa signatur

Gått i träda. Åter om något år!