Permalänk
Medlem

Bluescreen vid Windows boot

Hejsan , jag har precis uppgraderat en dator böt ut allt förutom nätaggregat och hårddisk men kan inte nu boots in i Windows. Men jag har även en annan ny ssd också som jag tänkte installera Windows 7 på som jag även använder mig av på den gamla hårddisken, finns det nägot vis man kan få över all gammal info och bilder och inställningar osv till den nya ssdn istället ?

Visa signatur

Cpu: Intel core i7 7770k med h100i (Noctua NF-F12 fläktar), Gpu: Asus strix 1080 8gb, Mb: ASUS Strix Z270F Gaming, Corsair Vengeance LED 16GB (2x8GB) 3200MHz , Samsung 250 pro ssd, 120gb kingston hyperX.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xnos:

Hejsan , jag har precis uppgraderat en dator böt ut allt förutom nätaggregat och hårddisk men kan inte nu boots in i Windows. Men jag har även en annan ny ssd också som jag tänkte installera Windows 7 på som jag även använder mig av på den gamla hårddisken, finns det nägot vis man kan få över all gammal info och bilder och inställningar osv till den nya ssdn istället ?

Mer info..
Komponenter, vilken bluescreen får du? Står något namn.
Hur långt kommer du i booten? Jag glömde koppla in pumpen till kylaren när jag pillade i datorn senast, fick lite olika bluescreens vid inloggningsrutan. Blev stor facepalm när jag såg kontakten...

Det finns kloningskitt att köpa, men du bör ju hitta felet först...

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem

Jag har testat med att installera Windows 7 på ssdn och då kan jag boota in i Windows men inte om jag vänder hddn som användes innan som även har Windows 7 på sig, har inte komponenterna i huvet kan kolla det när jag kommer hem från jobbet på eftermiddagen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Cpu: Intel core i7 7770k med h100i (Noctua NF-F12 fläktar), Gpu: Asus strix 1080 8gb, Mb: ASUS Strix Z270F Gaming, Corsair Vengeance LED 16GB (2x8GB) 3200MHz , Samsung 250 pro ssd, 120gb kingston hyperX.

Permalänk
Medlem

@xnos: Windows får ofta dina problem för att det är olika moderkort mm på gamla och nya datorn. Även om man på nått sätt tar sig förbi eller struntar i felen så brukar den vara seg långsammare än vad den borde vara tills man installerat om.

Man bör installera om Windows EFTER att man byggt färdigt datorn. Efter att man installerat om sina program mm kan man försöka flytta över inställningar mm till dom.