Permalänk

Nano S med 2x240-radiatorer

Ville ha en kompakt dator och samtidigt testa på att bygga ett vattenkylningssystem. Ångrar att det inte blev rör men å andra sidan kör jag inte med fönster. Var lite dåligt med fittings i lager hos Inet, samt att sonen stal och gömde någon bit så blev lite på måfå. Fick inte plats med splitter och draining valve så får väl lossa slangen vid främre radiatorn och luta datorn framåt för att tömma. För den skarpsynta så sitter PSU inte nedåtvänd då detta lät mer och jag har glömt fästs kylflänsen över m2-enheten på bilderna.

Kylning
Heatkiller IV Pro
Heatkiller IV for 1080 ti
2x Hardware labs GTS 240
4x Noctua A12x25
EK Res X3 110
EK D5 PWM pump

I7 8700k (5.1ghz @ 1.38v)
MSI 1080ti Aero (+120 core / +600 minnen)
Asus Z370i
Corsair Vengeance LPX 3200mhz
Samsung Evo Pro 960
Seasonic 750w Focus Plus Gold

Kör fläktarna på ca 900 rpm och pumpen på 1300 rpm så näst intill knäpptyst. CPU ca 50c load efter några timmar i BF5 med allt på max och ca 70c i PRIME95, GPU under 50c.

Besök galleriet här

Permalänk
Skrivet av Lightning:

Ville ha en kompakt dator och samtidigt testa på att bygga ett vattenkylningssystem. Ångrar att det inte blev rör men å andra sidan kör jag inte med fönster. Var lite dåligt med fittings i lager hos Inet, samt att sonen stal och gömde någon bit så blev lite på måfå. Fick inte plats med splitter och draining valve så får väl lossa slangen vid främre radiatorn och luta datorn framåt för att tömma. För den skarpsynta så sitter PSU inte nedåtvänd då detta lät mer och jag har glömt fästs kylflänsen över m2-enheten på bilderna.

Kylning
Heatkiller IV Pro
Heatkiller IV for 1080 ti
2x Hardware labs GTS 240
4x Noctua A12x25
EK Res X3 110
EK D5 PWM pump

I7 8700k (5.1ghz @ 1.38v)
MSI 1080ti Aero (+120 core / +600 minnen)
Asus Z370i
Corsair Vengeance LPX 3200mhz
Samsung Evo Pro 960
Seasonic 750w Focus Plus Gold

Kör fläktarna på ca 900 rpm och pumpen på 1300 rpm så näst intill knäpptyst. CPU ca 50c load efter några timmar i BF5 med allt på max och ca 70c i PRIME95, GPU under 50c.

Besök galleriet här

Monsterdator i en Nano S = Like!

Visa signatur

| 7800X3D | RTX 3090 Ti | Custom Loop |

Permalänk
Entusiast

Snyggt. Kompakta byggen med maximalt utnyttjande av plats samtidigt som ljudnivå och prestanda inte blir lidande är imponerande. Skulle vilja se en helhetsbild på datorn med sidopanel också, kanske bredvid skärmen så man förstår hur liten burken är.

Permalänk

Gillart! Är ett fan av små tysta chassin med Noctua fläktar, minus för den blå färgen.
Sen kan jag tycka att soft tubes får för lite cred, eller kanske att hard tubes får för mycket...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Bravo! Kan inte annat än och bli fullständigt imponerad av detta bygge, så coolt!

Permalänk

Snyggt bygge jag hade inte valt blå färg utan kört genomskinligt då du ändå inte kör med fönster.

Annars snyggt och prydligt. Gillar att man framhäver noctua fläktarna som många tycker är fula passar dom här perfekt in:) Och kan tänka mig att datorn är supertyst:)

Visa signatur

The Breath of True

Permalänk

måste ha varit lite krångligt att fylla ressen xD men vackert byggt

Visa signatur

NZXT H700i - ASUS Z390-F Strix - 32GB Vengeance PRO 3200Mhz - Intel I9 9900k - PALIT 2080 TI - Corsair HX850 - 500Gb Sandisk Ultra SSD - 1TB Samsung SSD - Custom Watercooled

Corsair K70 Lux RGB - Logitech G502 - Astro A50 - Acer Predator 35" Curved 200hz

Permalänk
Medlem

Riktigt läckert !

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Börjar med att säga vilket grymt bygge du gjort! Riktigt tight och snyggt!

En liten fråga.. Hur mycket utrymme saknas för att RAM-minnena ska ligga fritt?
Vill bygga i detta chassit men de minnena jag ska använda är 44mm så kommer slå i radiatorn, men undrar om man med hjälp av mindre moddning kan fixa det..

Permalänk
Medlem

Stiligt!
Åt vilket håll går fläktarna i fronten? Trycker du in varmluften i chassit eller suger du ut varmluften?

Permalänk
Medlem

Snyggt! Enkelt 5 stjärnor!

Gillar den blå färgen, tycker det känns vattenkylningsaktigt!
Är absolut värd en fönstersida, behöver ju inte smeta den full med lampor för den sakens skull!

Permalänk

Tack för alla positiva kommentarer! Kan hålla med om att färglös vätska kanske hade varit att föredra, men men...

Skrivet av WorriedElk:

Börjar med att säga vilket grymt bygge du gjort! Riktigt tight och snyggt!

En liten fråga.. Hur mycket utrymme saknas för att RAM-minnena ska ligga fritt?
Vill bygga i detta chassit men de minnena jag ska använda är 44mm så kommer slå i radiatorn, men undrar om man med hjälp av mindre moddning kan fixa det..

Bara några millimeter faktiskt! Försökte få till att visa det på sista bilden.

Skrivet av FL3JM:

Stiligt!
Åt vilket håll går fläktarna i fronten? Trycker du in varmluften i chassit eller suger du ut varmluften?

Trycker in i front, ut ur ovansidan.